جامعه

هزینه‌های درمان اعتیاد در کشور/ میزان گرایش به اعتیاد در نوجوانان

مدیر مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری وزارت بهداشت در مورد نحوه شناسایی و درمان بیماران مبتلا به اختلالات مصرف مواد مخدر گفت: “اطلاعات محدودی در مورد شیوع اختلالات مصرف مواد در کودکان و نوجوانان وجود دارد.” با این حال ، یک مطالعه انجام شده توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر تخمین زده است که دانش آموزان 13 تا 17 ساله 1 درصد تمایل به اعتیاد دارند.

دکتر مهدی شادنوش در گفت وگو با مجله خانواده وی درباره وضعیت اردوگاه های ترک اعتیاد در کشور گفت: کمپ های ترک اعتیاد یا مراکز نگهداری برای درمان اختلالات سو abuse مصرف مواد را می توان به دو گروه اجباری و داوطلبانه تقسیم کرد. مرکز اسکان اجباری مرکزی است که برای نگهداری معتادان متجاهر با اجرای ماده 16 قانون کنترل مواد مخدر تأسیس شده است. تعداد این مراکز در کشور محدود است و همه در دست دستگاههای دولتی است. در همان زمان ، با اجرای ماده 15 قانون کنترل مواد مخدر ، یک مرکز بازداشت داوطلبانه برای درمان اختلالات مصرف مواد برای مصرف کنندگان مواد مخدر که به دنبال درمان اختلالات سو substance مصرف مواد هستند ، ایجاد شده است. همه این مراکز زیرمجموعه خدمات بهزیستی و پزشکی هستند.

نحوه شناسایی و درمان معتادان به ایدز و هپاتیت

وی در کمپ ترک اعتیاد در مورد چگونگی شناسایی معتادانی که از ایدز و هپاتیت نیز رنج می برند ، گفت: این بیماری ها به آنها و به مراکز پزشکی تخصصی مرتبط با این بیماری ها ارجاع می شوند. بیماران مبتلا به هپاتیت ویروسی یا ایدز که به دلیل اختلالات سو abuse مصرف مواد در محل اسکان خود تحت درمان قرار می گیرند ، می توانند از طریق ایدز و هپاتیت نیز آموزش ببینند و تحت درمان قرار گیرند بدون اینکه آنها را از سایر بیماران تشخیص دهد.

هزینه های درمان ملی اعتیاد

در مورد هزینه های درمان اعتیاد خانگی ، آقای شادنوش گفت: درمان اختلالات مصرف مواد اعلام شده است و این مراکز باید این هزینه ها را رعایت کنند. البته این خدمات اولین خدماتی هستند که توسط دولت دوازدهم بیمه می شوند و لازم به ذکر است که دولت هزینه خدمات درمان سو abuse مصرف مواد را در قالب ردیف های بودجه مشخص تحت قانون بودجه سالانه پرداخت می کند. خوشبختانه با کمک پیگیری های معاون وزیر بهداشت و سایر نهادهای مسئول در سال 1399 ، این مسئله بسیاری از مشکلات موجود در نحوه دریافت حمایت بیمه از بیماران را برطرف کرد. برای دستیابی به خدمات درمان اعتیاد با هزینه کمتر باید از این پشتیبانی استفاده کنید.

وضعیت داروهای مرتبط با مسمومیت در ژاپن

پیشنهاد کنید به جای متادون از سایر درمان های اعتیاد استفاده کنید

خوشبختانه تمام داروهای اصلی که برای درمان اختلالات مصرف مواد استفاده می شود در داخل کشور تولید می شود و از این نظر کمبودی در کشور وجود ندارد ، مدیر مرکز پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت. گفت: متادون اصلی ترین و پرمصرف ترین دارو است. این بیماران بسیار ارزان هستند و درمان نگهدارنده متادون نیز تحت پوشش بیمه است. البته این قیمت پایین مشکلات دیگری را برای ما ایجاد کرد. به همین دلیل ، همه افراد مسئول درمان اعتیاد در کشور موافقند که درمان های غیر دارویی و جایگزینی متادون ، مانند استفاده از بوپرنورفین ، نیاز به تبلیغ و ارتقا دارند. البته گرانتر بودن دارو نسبت به متادون است و معاون وزیر بهداشت و سازمان غذا و دارو با ستاد کنترل دارو در تلاشند تا راه هایی برای کاهش قیمت دارو پیدا کنند. .. خوشبختانه شرکتهای بسیار عالی و آگاهی در کشور وجود دارند که توانسته اند جدیدترین داروهای مورد استفاده در درمان اختلالات سو abuse مصرف مواد را تولید کنند.

مهمترین مسائل و چالشهای درمان اعتیاد در کشور

شادنوش افزود: “امروزه درمان اختلالات مصرف مواد در کشور ما بهتر از گذشته است.” سیاست های کلی ، قانون بالادستی ، نهادهای حاکم و مراکز بهداشتی همه روشن است. پزشکان ، متخصصان و متخصصان آموزش دیده هیچ کمبودی ندارند. تمام داروهای مورد نیاز شما در داخل کشور تولید می شود و به مقدار مورد نیاز شما موجود است. پروتکل های درمانی نیز شناخته شده و در دسترس هستند. اما شاید مهمترین موضوعات در این زمینه برخی ناسازگاریهای موجود بین دستگاههای مسئول و نظارت ناکافی بر ارائه دهندگان خدمات باشد که امیدواریم در سالهای آینده برطرف شود.

آسیب عروق کرونا برای شناسایی و درمان معتادان

وی گفت: متأسفانه معتادان به مواد مخدر و افراد بی خانمان از نظر بهداشتی سطح پایینی دارند و احتمالاً با بیماری هایی مانند ایدز (همزمانی این دو بیماری) همراه بوده و در نتیجه میزان ایمنی بدن کاهش می یابد. بیماری های مختلف ، به ویژه بیماری کرونا قلب. همچنین این افراد معمولاً با افراد مشابه در تماس هستند و در صورت آلوده شدن افراد ، بسیاری از افراد در تماس می توانند آلوده شوند. با توجه به این مسائل ، در پروژه ای که برای جذب معتادان پس از بیماری کرونا قلب طراحی شده است ، بیماران ابتدا از نظر بیماری کرونا قلب غربال می شوند و در صورت مشکوک بودن ، از بیماران دیگر جدا می شوند یا جدا یا درمان می شوند. در هر صورت ، ما امیدواریم که اگر این افراد طبق برنامه پیش بینی شده خود واکسیناسیون تاج گذاری انجام دهند و به جامعه بازگردند ، خطر کمتری برای بیماری عروق کرونا قلب برای خود و دیگران داشته باشند ..

وضعیت درمان اعتیاد در نوجوانان و نوزادان معتاد

شادنوش در ادامه پروتکل وزارت بهداشت برای درمان و ترک کودکان معتاد و افراد زیر 18 سال یا کودکانی که با اعتیاد متولد شده اند را ترک کرد. سه زیر گروه تا 4 سال ، تقسیم شده به 4 تا 12 سال و 12 تا 18 سال ، هر کدام پروتکل درمانی خاص خود را دارند. اگرچه مدیریت پزشکی اختلالات مصرف مواد در کودکان و نوجوانان نسبتاً آسان است ، اما درمان جامع این گروه شامل نیاز به مداخله درمانی و حمایت در سطح خانواده و انواع درمانها می باشد. برای ارائه خدمات مورد نیاز است.

طبق یک مطالعه ، 1٪ از افراد 13 تا 17 ساله معتاد هستند

“نوزادان متولد شده از مادران با اختلالات سو abuse مصرف مواد نیز ممکن است علائم ترک داشته باشند و باید 3-5 روز پس از تولد در بیمارستان تحت نظر قرار گیرند و در صورت لزوم داروی سندرم محرومیت نوزادان به آنها داده شود.” با این حال ، لازم به ذکر است که اطلاعات در مورد شیوع سو abuse مصرف مواد در کودکان و نوجوانان محدود است. مطالعه ای که توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام شد ، تخمین می زند دانش آموزان 13 تا 17 ساله 1 درصد تمایل به اعتیاد داشته باشند. همچنین اطلاعات محدودی در مورد نوزادانی که از مادران باردار معتاد متولد می شوند وجود دارد. مطالعه ای در تهران این میزان را 0.5٪ تخمین زده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا