جامعه

نمایش آثار هنرمندان توانیاب در خارج از کشور

دومین جشنواره همام (جشنواره ویژه افراد سالم در کشور) از امروز جمعه ششم اسفندماه در موسسه فرهنگی هنری صبا رسما آغاز به کار کرد.

به گزارش مجله خانواده، وزیر فرهنگ و اسلام با حضور در افتتاحیه این جشنواره از برنامه های این وزارتخانه برای برپایی و برگزاری نمایشگاهی از آثار هنرمندان مستعد خارج از کشور خبر داد.

اسماعیلیان در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره همام، حاضران در دومین دوره این جشنواره با اشاره به توانمندی ها و توانمندی های این جشنواره گفت: وزارت فرهنگ و اسلام آمادگی حمایت از هنرمندان مستعد در عرصه های مختلف جامعه را دارد.

همچنین وزارت فرهنگ و اسلام از برنامه ریزی برای نمایش آثار هنرمندان مستعد خارج از کشور خبر داد و گفت: با استفاده از توانمندی این هنرمندان، آثار را در نمایشگاه های خارج از کشور معرفی و آثار را به نمایش می گذاریم.

محمدرضا مشهدی، دبیرکل دومین جشنواره ملی هنر امام خمینی (ره) در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: تصمیم داریم جشنواره را یک سال در میان برگزار کنیم تا هنرمندان تابانیا وان برای دو سال آینده برنامه ریزی کنند و فرصت کافی برای ارائه آثار خود داشته باشند. “

وی تصریح کرد: در دو سال اخیر که اولین دوره جشنواره همام برگزار شد، هنرمندان مستعد زیادی شناسایی و به جامعه هنری معرفی شدند. از این هنرمندان دعوت شد تا با برگزارکنندگان جشنواره، داوران و سایر هنرمندان برای تولید آثار خود در رویدادهای مختلف تماس بگیرند. این ارتباط متقابل بین برگزارکنندگان رویدادهای فرهنگی و هنری و هنرمندان سالم تأثیر زیادی در رشد و معرفی هنرمندان سالم داشته است.»

مشهدی تعداد شرکت کنندگان در جشنواره همام امسال را اعلام کرد. این فراخوان در رسانه های گروهی نیز اعلام شد و دبیرخانه همام در مجموع 3000 اثر شامل 33 آهنگ و مابقی در بخش های مختلف هنرهای تجسمی و صنایع دستی دریافت کرد.

دبیرکل دومین جشنواره ملی هنر همام گفت: پس از سه مرحله داوری، 240 اثر به نمایشگاه راه یافتند. بسیاری از آثار در گوشه عرضه محصول در فروشگاه ظاهر می شوند و عرضه می شوند.»

وی در خصوص زمان برگزاری این جشنواره گفت: این نمایشگاه تا 10 اسفند ماه در مجتمع فرهنگی هنری صبا فرهنگستان هنر در خیابان وریاسا تقاطع ترگانی دایر است. در بخش نمایشگاه به همراه یکی از همراهانی که هزینه زندگی وی بر عهده جشنواره خواهد بود در تهران قرار می گیرد.

آقای مشهدی در پایان گفت: نمایشگاه آثار با دقت انتخاب شده با همکاری سازمان ارتباطات اسلامی آلمان، فرانسه و ژاپن برگزار می شود و هنرمندان سه اثر برگزیده یا سه اثر برتر نیز بین المللی هستند. در یک نمایشگاه هنری به نمایش گذاشته شود.”

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا