جامعه

نقش کلیدی ورزش‌های قدرتی در کاهش وزن

مانند ورزش های هوازی، تمرینات قدرتی و ورزش های تحمل وزن نقش مهمی در کاهش وزن و اهداف تناسب اندام دارند.

به گزارش مجله خانواده البته کاهش وزن و تناسب اندام ممکن است تنها فاکتورهای بارز انجام این نوع ورزش باشند، اما فواید دیگر در دراز مدت آشکار می شوند. بنابراین، هنگام انجام ورزش های قدرتی باید ثابت قدم باشید.

به گفته وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و ارتقای سلامت، به یاد داشته باشید که این تمرینات را انجام دهید تا در کوتاه ترین زمان ممکن اثرات شگفت انگیزی بر زندگی شما داشته باشد.

پیری آسان تر: تمرینات قدرتی باعث تقویت استخوان ها، افزایش متابولیسم، حفظ عضلات و کاهش استرس در بدن می شود. در عین حال به فرد این امکان را می دهد که دوران پیری راحت تری را تجربه کند.

_ بهبود عملکرد ورزشی: ورزش های قدرتی نه تنها قدرت شما را افزایش می دهد، بلکه سرعت، چابکی و انعطاف بدن شما را نیز بهبود می بخشد. همه اینها برای انجام سایر ورزش ها مانند دویدن و سایر ورزش های استقامتی مفید و ضروری هستند.

پیشگیری از پوکی استخوان: نگرانی در مورد پوکی استخوان می تواند شما را به سمت مصرف لبنیات سوق دهد، اما موثرترین راه افزایش وزن هنگام مصرف لبنیات است. این کار را با افزایش تراکم استخوان به روش های شگفت انگیزی انجام می دهد.

افزایش متابولیسم: بسیاری از افراد فکر می کنند که ورزش هوازی چربی سوزی را آسان می کند، اما در واقع اگر عضلات بدن متراکم باشند، چربی بیشتری می سوزانند و حتی اگر در خواب یا نشسته باشید، باز هم می توانید چربی بسوزانید. به سوختن ادامه می دهد

بهبود کیفیت خواب: وقتی متابولیسم بدنمان بالاست و سطح انرژی بدنمان در وضعیت خوبی قرار دارد، خیلی راحت تر می خوابیم.

_ اعتماد به نفس خود را تقویت کنید: یکی از مهم ترین تاثیرات ورزش های قدرتی تاثیر مثبتی است که بر روان ما می گذارد. تمرینات قدرتی می تواند به شما کمک کند تا حالت بدنی داشته باشید و احساس بهتری داشته باشید.

_ سلامت کلی بدن را افزایش می دهد: رسیدن به تناسب اندام هدف بسیاری از افرادی است که تمرینات قدرتی انجام می دهند، اما مهمترین نتیجه تمرینات قدرتی احساس تندرستی و شادابی است. علاوه بر زیبایی ظاهری، افزایش انرژی، خواب بهتر و حتی ازدواج بهتر همگی از ثمرات تمرینات قدرتی برای جسم و روح هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا