جامعه

نقش اعضای شورای شهر در مناسب سازی معابر/مناسب سازی حدود ۱۰۰ بوستان از ۱۲۰۰ بوستان تهران

دبیرکل هماهنگی و سازگاری ملی برای انتخابات شورای شهر گفت: یکی از وظایف اساسی که شورای شهر باید انجام دهد ، قابلیت دسترسی است. دسترسی یک مشکل جدی است که در بسیاری از کشورها برطرف شده است ، اما در کشور ما هنوز از آن عقب است.

ابراهیم کاظمی مومن سرایی در گفت وگو با مجله خانواده در بحث محوطه سازی و فضای شهری ، تولید شورا بسیار مهم است ، و در برخی از ایالت ها یکی از اعضای شورا وارد محوطه سازی ایالت شده و شهردار را به درستی دنبال می کند. برنامه ریزی و کار. آنها در چندین مرحله پیشرفت می کنند و سازگاری در حال انجام است. به عنوان مثال ، استان یزد اولین شهر آزمایشی سازگار بود و در حال حاضر گزارش می دهد و اقدامات جدیدی را انجام می دهد.

وی ادامه داد: “این نشان می دهد حتی اگر یکی از شورای شهر بخواهد اقدامی انجام دهد ، می تواند عالی باشد.” به هر حال ، یکی از ایده های هر عضوی که می خواهد وارد شهر شود ، جامعه است. این بدان معنی است که فرد در داخل نیاز به دستیابی دارد.

مومن سارای گفت که مسائل سازگاری برای افراد معلول نیست و مختص همه افراد جامعه (معلولان ، جانبازان ، سالمندان) است. برای انطباق و دسترسی شهرها و کشورها. لطفا یکی درست درست کنید حتی افراد سالم ، مانند مادران باردار و مادران دارای فرزند خردسال ، باید در برخی موارد سازگار شوند و عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی باید فضای شهری را متناسب کنند تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.

دبیرکل هماهنگی و سازگاری ملی ؛ یکی از اصلی ترین چالش هایی که شورای شهر باید به آن بپردازد ، دسترسی است: “قابلیت دستیابی یک مشکل جدی است که در بسیاری از کشورها حل شده ، اما در کشور ما عقب است. من اضافه کردم.

وی گفت: “اغلب مردم از قانون در حوزه دولت های محلی طفره می روند.” بسیاری از ایالات بودجه دقیقی برای سازگاری ندارند. در برخی از ایالت ها ، شهردار توانست برای تخصیص بودجه با کنگره مشورت کند ، اما در برخی از ایالت ها اینگونه نیست.

در بخش دیگری از گفتگو ، مومن سارای ، منتخب از بین این شوراها ، رئیس عالی شورای ایالتی ، ستاد سازگاری ملی ، می تواند در جلسات شرکت کند و موضوع سازگاری را به صورت ماهانه مطرح کند جلسات و کمیته های گفته شده یکی است از افراد با نفوذ: شورای عالی دولت ماهانه جلسات و کمیته های مختلفی دارد. این کمیته ها می توانند کارهای عالی را با عالی ترین شورای ایالت انجام دهند.

دبیرکل ستاد هماهنگی و پیگیری ملی سازگاری با بیان اینکه شهرداری ها و شوراهای شهر می توانند 70 درصد از مشکلات سازگاری ملی را حل کنند ، گفت: یکی از تعهدات شهرداری تسطیح آن ، ایجاد مسیری ویژه برای افراد کم بینا در پیاده رو است. عابران پیاده باید همسطح و راحت باشند و همه بتوانند رفت و آمد کنند. موضوع دوم مجوز ساخت مجموعه های غیر انطباقی است و برای مجموعه های غیر سازگار قانون نباید خاتمه کار را صادر کند.

وی اظهار داشت: در همین حال ، در حال حاضر 1200 پارک در تهران وجود دارد. با بررسی پارک ها این احتمال وجود دارد که حدود 100 پارک از این 1200 پارک مناسب سازی شده باشد. مغازه های شهروندان شهرداری ، بازارهای میوه و تره بار ، پارک ها ، صومعه ها ، پایانه ها ، ایستگاه های اتوبوس و مترو نیز به شهرداری باز می گردند. اگر مترو ، ایستگاه اتوبوس ، پارک یا پارک در جای خود باشد ، جانبازان معلول ممکن است در خانه بنشینند و از آن فضا استفاده کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا