جامعه

نظر کمیته علمی کرونا درباره “بازگشایی مدارس” و “مراسم اربعین”

دبیر کمیته علمی دولتی کووید 19 شرایط و توصیه های علمی برای بازگشایی مدرسه و میزبانی پیاده روی اربعین را تشریح کرد.

دکتر عاطفه بدینی در گفت وگو با مجله خانوادهوی در مورد بازگشایی مدارس در کشور گفت: “موضوع بازگشایی مدارس یک تصمیم اداری است. به نظر ما وقتی واکسیناسیون به سطح مناسب برسد ، سطح امنیت اجتماعی بسیار است. ممکن است بپذیریم که مرکز یا فضا باز خواهد شد ، اما ما باید قله پنجم را کنترل کنیم و جهش جدیدی وجود ندارد ، بنابراین مطمئناً گفتن آن زود است.

وضعیت واکسیناسیون کودکان

عابدینی در مورد واکسیناسیون دانشجویی نیز گفت: “در حال حاضر ، واکسن هایی برای کودکان در جهان وجود دارد و چندین سکوی تأیید شده در جهان وجود دارد.” به عنوان مثال ، Sinofarm تا 3 سالگی تزریق می شود و Pfizer مجوز تزریق نوجوانان را دارد. ، ما باید منتظر بمانیم نتایج تحقیقات در مورد این واکسن ها باید استخراج شود و در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد. در ایران. واکسن پاستور در حال حاضر دارای مجوز در کوبا است اما می تواند تا 12 سال تزریق شود.

اربعین برگزار می کند آره یا نه؟

وی درباره مراسم فعلی اربعین و عزیمت حجاج به عراق گفت: “این موضوع بستگی به مدل اپیدمی چهارگانه در عراق و ایران دارد و نمی توان درباره آن اظهار نظر کرد.” “این کار همزمان با تلاش پروتکل تا آنجا که ممکن است دنبال کنید.

عابدینی تاکید کرد: در عین حال توصیه همیشگی ما رعایت پروتکل بهداشتی است. بنابراین ، برگزاری یا عدم برگزاری مراسم اربعین دیگر صد در صد نیست. اما ما باید نحوه پیشرفت بیماری همه گیر را دریابیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا