جامعه

نصب کنتورهای آب و برق راهکاری برای جلوگیری از بیلان منفی آبخوان‌ها است

مجله خانواده / کردستان معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: نصب کنتورهای هوشمند در چاههای قابل بهره برداری پایه ای برای کاهش اتلاف سطح حوزه آب و مصرف بهینه منابع آب است.

عرفان م’من پور در گفت وگو با مجله خانواده ، با اشاره به اینکه نصب کنتور هوشمند برای اندازه گیری میزان آب برداشت شده از چاه تحت پروانه بهره برداری در دستور کار شرکت است ، اظهار کرد: بردار برای کنتورهای هوشمند آب ، برق و حجم. با نصب 2900 متر ، بیش از 95٪ از منابع آب الکتریکی ایالت شرقی را پوشش می دهد و از نظر مدیریت منابع آب حساس ترین است.

وی با تأکید بر نقش مهم نصب کنتورهای هوشمند در مدیریت مصرف آب ، افزود: سال گذشته حدود 50 کنتور هوشمند در چاه های مجاز نصب شده و 80 دستگاه دیگر نیز در شش ماه نخست امسال نصب و راه اندازی شده است.

م’من پور گفت: 13000 و 800 حلقه چاه دارای مجوز برای همه مصارف در کردستان بهره برداری شده و می شود. تعداد اصلی چاه های دارای پروانه بهره برداری مربوط به مصارف کشاورزی است که 4500 مورد آن برق دار است. بیش از 9500 حلقه از نوع دیزلی است.

معاون حفاظت و توسعه شرکت آب منطقه ای کردستان افزود: از 2،900 دستگاه نصب كنتور هوشمند تا شش ماه اول سال 1999 ، 230 مورد حجم هوشمندي است كه مي توان در گذشته در چاه هاي ديزل نصب كرد. این امکان وجود نداشت و فقط می توان چاه های برقی نصب کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا