جامعه

نخستین ایستگاه متروی برج میلاد تا پایان آبان افتتاح می شود

معاون حمل و نقل و حمل و نقل شهر تهران اعلام کرد: ایستگاه مترو در عبادتگاه عبدالله جیم حسنی (ع) در مرکز شهر باید در چند سال گذشته ساخته شده باشد. همچنین ، با تمام مشکلات موجود ، اولین ایستگاه از 12 ایستگاه مترو (برج میلاد) در این ماه افتتاح می شود.

به گزارش مجله خانواده ، سید مناف هاشمی هنگام ورود بیل مکانیکی به ایستگاه حرم عبدالله جیم حسنی (ع) با اشاره به فعالیت ها و مشارکت افراد مختلف در حفر تونل گفت: گفت اشتغال آنها همچنان ادامه دارد.

وی افزود: “تحولات ایجاد شده در روند هر پروژه به کارگران تعلق دارد.” کارگران حداکثر 15 ساعت در روز در این تونل کار می کنند که می تواند کاری دلهره آور و خسته کننده باشد.

آقای هاشمی گفت که ساخت ایستگاه عبادتگاه عبدالعظیم حسنی (ع) در مرکز شهر در حال حاضر به تأخیر افتاده است و این ایستگاه باید در سال قبل ساخته می شد. همچنین با تمام مشکلات موجود ، اولین ایستگاه از 12 ایستگاه مترو (برج میلاد) در این ماه افتتاح می شود.

معاون شهردار تهران وضعیت بیل مکانیکی تونل را توضیح داد. در حال حاضر ، سه دستگاه TBM در تهران کار می کنند. یک دستگاه متعلق به پایگاه خاتم در خط 7 و ایستگاه مبادله در خط 10 ، دستگاه دیگر متعلق به اسلامشهر در خط 3 و دستگاه سوم متعلق به شرکت صابر در خط 6 است. پیش بینی می شود دستگاه دیگری TBM که در تهران وجود دارد اما مدت زیادی است که فعال نیست کار خود را آغاز کند.

4 ایستگاه در خط 6 در سال 1400 ساخته شده است

همچنین ، همزمان با ورود بیل مکانیکی به حرم عبدالله جیم حسنی (ع) ، معاون وزیر حمل و نقل و حمل و نقل شهرستان تهران به خبرنگاران گفت: این حفاری به 14 متر در روز رسید. این پیمانکار از منابع مالی بسیار خوبی برخوردار است.
وی با اعلام اینکه 6 تا 4800 متر از مسیر تونل حفاری شده است ، افزود: آخرین ایستگاه در خط 6 مترو تهران ایستگاه حرم حضرت عبدالله جیم حسنی (ع) است. 4 ایستگاه به توسعه 6 خط مترو اضافه خواهد شد.
به گفته هاشمی ، ساخت چهار ایستگاه دیگر برای خط 6 مترو تهران برای سال 1400 پیش بینی شده است.
معاون شهردار تهران در مورد پایان کار حفاری در این مسیر گفت که کار ساخت این چهار ایستگاه قرار است امسال به اتمام برسد. پیمانکار پروژه باید کار را تا پایان سال به شرکت مترو بسپارد.
به گفته وب سایت این شهر ، وی افزود که گام بعدی تهیه و اختصاص واگن به این مسیر است. البته محدودیت های زیادی در زمینه واگن ها و بودجه وجود دارد. پیش بینی می شود این مسیر تا پایان سال 1400 یا 1401 به بهره برداری برسد و در صورت عدم حمایت سازمان های دولتی از شهرداری ، حداقل مانعی برای پشتیبانی نخواهد بود. محدودیت های دولت ، PBO و بانک مرکزی در زمینه اوراق مشارکت بسیار مخرب و دشوار است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا