جامعه

نامه جمعی از پزشکان به مراجع تقلید درباره مجالس عزاداری ماه محرم

در آستانه محرم حسینی (ع) ، جمعی از پزشکان و کارکنان پزشکی در خط مقدم مبارزه با کورور ویروس ها ، در نامه ای از مقام معظم رهبری تقلید و حوزه علمیه ، برای افتتاح یادبود حسینی در جعفری استفاده کردند. خواستار استفاده از قانون پویا شد. جلسات چهره به چهره برگزار نکنید.

به گزارش مجله خانواده ، این نامه که در کانال اطلاع رسانی سازمان نظام پزشکی منتشر شده است ، به فرمان روشن مقام معظم رهبری عید قربان اشاره دارد ، “در یادبودها ، استاندارد ها همان چیزی هستند که متخصصان پزشکی به ما می گویند.” بنده ، من هر کاری را که فکر می کنم نیاز دارند انجام می دهم. توصیه من به هیئت ها ، منافع ، تعارف و غیره این است که بدون توجه به آنچه شما انجام می دهید ، ببینید آنچه را که دفتر مرکزی ملی کرونا می گوید. اگر آنها این قانون را تصویب کنند ، همه ما موظفیم از آن پیروی کنیم. وی گفت: “اگر شرایط کاهش یابد ، فاجعه رخ خواهد داد.” در این گزارش آمده است: “متأسفانه علی رغم کشته شدن کادر پزشکی کشور که نزدیک به 200 شهید را برای خدمت به سلامتی هموطنان خود در بحران شیوع تاج قربانی کردند ، تاج این کشور تعداد قربانیان از موج اول موج جدید فراتر می رود. ” و مرگ خواهر و برادر در حال افزایش است.

در بخشی از این نامه آمده است: راهپیمایی ای را برگزار کنید که شامل یک سرویس یادبود عمومی برای شهدای حضرت ابا عبدا … الحسین علیه السلام ، تأسیس یک گروه یادبود و توزیع مواد غذایی رای دهنده ، کشته شدن تعداد بیماران و کشته شدن همه خواهران قطعاً افزایش خواهد یافت. در طول مراسم یادبود محرم ، هیچ نهاد نظارتی نمی تواند پیروی از پروتکل های بهداشتی توسط شهدای میلیون ها شهید را تضمین کند. اگر مجوز داده شود ، غیرممکن است که صدها هزار عزادار در سراسر کشور ضمانت نزدیک و نبود سقف داشته باشند و در چنین شرایطی با استفاده از ماسک ، فاصله بین عزاداران قرار می گیرد. حتی با مشاهده ، احتمال جدی انتقال بیماری وجود دارد. در هر صورت ، شیوع این بیماری ، هدر دادن حقوق بشر است.

در این نامه کپی ریزان ، دانشمندان ، کاهنان ، تحسین کنندگان و مبلغان مذهبی در سراسر کشور از فقه پویا جعفری استفاده کردند تا از برگزاری مجالس عمومی عزاداران حسینی جلوگیری شود. لازم است بر روشهای جدید یادبود ، از جمله تبدیل داوطلبانه تأکید شود. پایگاه منزل حسینیه ، استفاده حداکثری از رسانه ها و فضای مجازی و توزیع بسته های غذایی به موارد مورد نیاز برای حمایت صادقانه از کشته شدن صدها عزادار حسینی.

در بخش دیگری از این نامه: امیدواریم با اتکا به خدای متعال ، این مرحله دشوار را پشت سر بگذاریم و مراسم محرم و صفر تا چند سال آینده به همان اندازه شکوهمند باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا