جامعه

ناباروری مردان قابل پیشگیری و درمان است

“تقریباً 15٪ از زوج های متاهل دارای نازایی هستند. بیشتر ناباروری ها با مراقبت فوری پزشکی قابل پیشگیری و درمان هستند.”

دکتر سعید جلیل حسنی ، متخصص ارولوژی و متخصص اعصاب ترمیمی در مصاحبه با مجله خانواده علت ناباروری مردان خاطرنشان شده است و مشکل ناباروری مردان یک مشکل قابل پیشگیری است و متأسفانه مشکل ناباروری زناشویی هم مساوی و هم فاجعه بار است اما متأسفانه در طی سالیان متمادی آزار و اذیت های تاریخی زنان ایرانی قابل تحمل شده است و اصلاحات به فرهنگ سازی احتیاج دارد.

وی گفت: “براساس این مطالعه ، حدود 15 درصد از زوجین نابارور هستند و مراجعه به پزشک این مشکل را برطرف می کند.” درمان توسط یک متخصص امکان پذیر است.

وی گفت: “پنجاه درصد ناباروری زوجین به مردان برمی گردد.” بسیاری از این مشکلات ناباروری با مشاوره قابل پیشگیری هستند و برخی از آنها با روشهای درمانی پیچیده ، از داروهای درمانی ، جراحی و سایر روشهای درمانی ساده مانند میکروژینسیون در مراکز باروری قابل درمان هستند.

وی با اشاره به چندین اختلال ژنتیکی گفت: امروز از ژن درمانی برای درمان ناباروری بسیار شدید و پیشرفته استفاده می شود. ناباروری درصدی از دلایل ژنتیکی مردان را شامل می شود که برخی از آنها با میکروژینسیون قابل درمان هستند. در این روش اسپرم ها به تخمک تزریق می شوند و جنین قبل از قرار دادن در رحم برای بارداری دوباره آزمایش ژنتیکی می شود. به طور خلاصه ، با استفاده از روش PGD ، جنین هایی که نقص ژنتیکی کمتری دارند پیوند می خورند.

حسینی با بیان اینکه پیشرفت های چشمگیری در زمینه درمان باروری برای زوج ها در سراسر جهان و کشور حاصل شده است ، گفت: در مرکز تحقیقات بهداشت باروری سعی در برقراری ارتباط با جامعه داشتیم تا بتوانیم آخرین دستاوردها و نکات بهداشتی را به شما ارتباط دهیم. اظهار داشت. ما امیدواریم که فعالیتهای انجام شده در ارتقاء سلامت جامعه محلی نقش بسزایی داشته باشد.

در پایان ، مدیر مرکز تحقیقات بهداشت و تولید مثل مردان با اشاره به ارتباط با مراکز تحقیقاتی فعال در داخل و خارج از کشور ، تأکید کرد: به طور خاص ، معاون وزیر بهداشت در مرکز تحقیقات است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا