جامعه

میوه هایی که پوست مردم قم را کنده اند

مجله خانواده / قم قیمت میوه های قم اخیراً سر به فلک کشیده است.

اگر امروز از سال گذشته وارد این بازار نشده اید ، وضعیت امروز بازار میوه ها قطعاً صحنه های جالب سریال Ashaf Calf را به یاد شما می آورد.

سال گذشته قیمت نارنگی ، خیار و پرتقال نزدیک به یک سوم قیمت امروز بود ، اما امروز بسیاری از پدران از فرزندان خود شرمنده اند.

اکبر اسدی از مردم قم در گفتگو با ما گفت: قیمت میوه قم راهی است که ما اصلاً اعتقاد نداریم. قیمت نوول در بازار 20000 تومان است. آیا می توان باور کرد که برای خرید میوه های جدید باید 20000 تومان هزینه کنم؟

او اضافه کرد: سال گذشته همین 20 هزار تومان توانست حداقل 3 کیلوگرم میوه را با قیمت بالا خریداری کند. میوه های زمستانی حداقل به برکت زمستان به دلیل فراوانی میوه در بازار ارزان تر بودند ، زیرا ما توانستیم میوه های غنی از ویتامین تولید کنیم ، اما تصور این سال سخت است.

خدیجه امانی نیز در گفتگو با ما گفت: قیمت میوه ها ، به ویژه میوه های با کیفیت بالا مانند پرتقال ، نارنگی و خیار آنقدر بالا رفته است که دیگر برای خرید در دسترس نیست.

وی گفت: “من دیشب به خرید رفتم اما ناامیدانه به خانه رفتم.” یک کیلو نان شیرین 50 هزار تومان قیمت داشت ، بنابراین خرید را متوقف کردم و به بچه ها گفتم میوه بخرید. به میوه فروشی کنار شیرینی فروشی رفتم و آنجا از درد قیمت خیره شدم. آیا واقعاً می توان باور داشت که 2 کیلوگرم پرتقال 50000 تومان است؟

وی اظهار داشت: “امسال آنها گفتند كه میوه ها به عراق صادر نمی شوند و خدا را شكر. از انواع محصولات مشخص است كه آنها پر از آب و محصولات خوب بودند.” چرا همه این میوه ها آیا اینقدر گران است؟ یک کیلوگرم موز حدود 30000 تومان است. این بدان معناست که شما فقط می توانید چند کیلوگرم میوه با حقوق روزانه خریداری کنید.

اخیراً ، گرانی میوه های قم فشار زیادی را به فقیر وارد کرده است. در عصری که کشور از جهات مختلف تحت فشار قرار دارد ، ما در این تحریم های ویژه زندگی می کنیم که مردم در برابر رانت ، صادرات ناعادلانه و بی پروا ، ذخیره سازی و غیره به درستی مدیریت می شوند. باید سعی کنید کمک کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا