جامعه

موافقت شورای عالی آموزش و پرورش با اصلاح اساسنامه انجمن مرکزی اولیاء و مربیان

در جلسه امروز شورای آموزش عالی ، دبیرکل شورای آموزش عالی با بیان اینکه اعضا موافق اصلاح مصوبه انجمن معلمان والدین مرکزی هستند ، گفت: قرار بر این شد که وزارت آموزش و پرورش مصوبه ای را تهیه کند. از این سازمان در مدت 6 ماه. ما آموزش عالی ارائه می دهیم.

به گزارش مجله خانواده ، دکتر محمود امانی تهرانی با اشاره به جزئیات و تصویب جلسه 985 شورای عالی آموزش عالی اظهار داشت: “اعضای شورای آموزش عالی قبل از ورود به دستور کار بر مواردی مانند آموزش آنلاین مدرسه ، عدالت آموزشی و نیاز به آموزش انگلیسی در دبستان تأکید کردند.

وزیر آموزش و پرورش پس از این دیدار با تسلیت سالروز درگذشت معاون فقید وزیر آموزش و پرورش ، لزوم همکاری نهادهای مختلف برای اجرای کامل سند تحول بنیادین که بالاترین اولویت آموزش و پرورش است را تسلیت گفت. . دانش آموزان بدون تعطیلی به مدرسه می روند. ما به آسیب آموزش آنلاین ، آموزش معلمان در سطح سند تغییرات اساسی و غیره توجه جدی کردیم.

دبیرکل شورای آموزش عالی با اشاره به ماده واحده ای در اصلاح قانون انجمن مرکزی اولیا و مربیان جمهوری اسلامی ایران گفت: دو اثر در آموزش دانش آموزان: خانواده و مدرسه به عنوان ارکان باید در چارچوب ترکیبی از سازوکارها و تعاملات مناسب و هماهنگی آنها نقش بیشتری در دستیابی به اهداف سیستم آموزشی دارند.

امانی در ادامه گفت: “برای این منظور ، PTA به عنوان یک سازمان غیردولتی در سطح مدرسه ، منطقه ، ایالت و ستاد با تصویب شورای عالی اجرایی تشکیل می شود که زمینه های همکاری ، هماهنگی و مشارکت را فراهم می کند. ، والدین آموزش دیده در زمینه اجرا . »و بر روند آموزش دانش آموزان نظارت داشت.

وی ادامه داد: اعضای شورای آموزش عالی با اصلاح مصوبه انجمن مرکزی اولیا and و مربیان موافقت کردند و وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفت که دستورالعمل سازمان را تهیه و ظرف شش ماه به م institutionsسسات آموزش عالی ارائه دهد. بررسی و تصویب

در این کنفرانس ، دبیر اجرایی شورای آموزش عالی با اشاره به تصویب یک مقاله واحد در مورد نحوه بازیابی و به روزرسانی اسناد تغییرات اساسی در آموزش ، گفت: اصلاح اسناد تغییرات اساسی در آموزش و پرورش ، با در نظر گرفتن رویکردها و اصول مربوطه.

امانی ادامه داد: مسئول دبیرکل شورای آموزش عالی و نماینده دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای مستند سازی تحول بنیادین آموزش و پرورش در کمیته راهبری تحول بنیادین شورای آموزش عالی. دانشگاهی و نخبگان حوزوی ، مدیران و معلمان برای تعمیر و به روزرسانی. انجام خواهد شد.

وی با اشاره به روش بازیابی و به روزرسانی اسناد تغییرات اساسی ، گفت: ترکیبی از رویکردهای مکمل و مثبت برای بازیابی و به روزرسانی سند تغییرات اساسی استفاده می شود. رویکرد مکمل و مثبت نیز با در نظر گرفتن سیاست های تحول آفرین غفلت شده ، نیازها و موقعیت های جدید را در نظر می گیرد.

دبیرکل شورای آموزش عالی در ادامه اظهار داشت: “رویکرد دیگر برای اصلاح سند روشی است که نیاز به تغییرات جزئی دارد تا برخی زمینه ها را از نظر سند به حداقل برساند به دلیل عدم ابهام یا عدم اعتقاد. تفسیر در نظر گرفته می شود.

امانی در مورد رویکرد اجرای سند تحول اساسی ادامه داد: این رویکرد به دنبال مبانی مورد نیاز برای افزایش امکان سند تحول و مفاد اجرای آن است.

او اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش موظف است بودجه لازم را برای بازگرداندن و به روزرسانی سند تغییرات اساسی از محل اعتبارات کل وزارت فراهم کند.

دبیر کل شورای آموزش عالی افزود: “در این جلسه ، به یک کمیته ویژه شورای آموزش عالی اجازه داده شد تا موارد و برنامه های ذکر شده در جلسه شورای آموزش عالی را بررسی و تصویب کند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا