جامعه

مشکل آشوراده و خلیج گرگان حل نشود در گلستان نمی‌مانم/خشکی خلیج گرگان مساوی با نابودی گلستان است

مجله خانواده/گرستان استاندار گرستان با بیان اینکه می توانم حقوق بگیرم، گفت: به گلستانی ها قول دادم مشکل جزیره آشوراده و خلیج گوگن را حل کنم. اگر این مشکل حل نشود، اقامت شما در این حالت توجیه نخواهد شد. ..

علی محمد زنگنه امشب در جلسه شورای اداری استان گلستان گفت. این دیدار در مقابل مشاور منازعات قومی رئیس جمهور برگزار شد. بیش از 90 درصد یا بخش قابل توجهی از جمعیت ترکمن هستند که بسیار بیشتر از سایر شهرها است.

وضعیت گلستان بسیار نامناسب است/ 75 درصد روستاییان گرستان یارانه می گیرند

وی گفت: 75 درصد جمعیت روستایی گلستان یارانه ای هستند، حدود نیمی از جمعیت گلستان را روستاییان کم جمعیت و حدود 41 درصد از جمعیت شهری گلستان را کم درآمد تشکیل می دهند. بنابراین یک میلیون و 920 هزار گرستانی یارانه معیشتی دریافت می کنند و این آمار نشان می دهد که در سال های اخیر به گرستان کم توجهی شده است.

استاندار گلستان درآمد سرانه گلستان را نصف میانگین کشوری عنوان می کند و این شاخص نشان می دهد که گلستان در وضعیت بسیار نامناسبی قرار دارد. سرانه خانوارهای گرستان تا پایان دولت به میانگین کشوری می رسد. نرخ رشد دو برابر خواهد شد.

گلستان مرکزی گفت: تابستان سال گذشته حدود 14 ساعت کمبود آب وجود داشت و گلستان 1500 لیتر در ثانیه کمبود آب دارد که 550 لیتر در ثانیه آن مربوط به کم آبی گرگان است.

وی با بیان اینکه 98 درصد آب شرب گلستان از منابع زیرزمینی تامین می شود، 177 روستای این شهرستان با تانکر برق رسانی می شود که با کمک سپاه 632 میلیارد برای آبرسانی و طراحی شبکه تامین می شود و به 432 تومان اختصاص می یابد. دهکده.

استاندار گرستان با بیان اینکه مشکلات گرستان در حوزه برق و زیرساخت های جاده ای نیازمند تذکر مسئولان است، با اشاره به وضعیت خلیج گوگن، افزود: دو سال و نیم آینده. در استان گلستان، فرسودگی خلیج گلستان نه تنها در گلستان بلکه در استان خراسان شمالی نیز کشاورزی، محیط زیست و سلامت را تحت تأثیر قرار داده است.

“ما سخت کار می کنیم تا موانع پیشرفت گوگن را از بین ببریم، که این دستور واضح رئیس جمهور است. وقتی برای رفع یک مانع شروع به کار کنیم، مانع دیگری بر سر راه قرار خواهد گرفت، البته من. ما در کسب حقوق کوتاهی نخواهیم کرد. از مردم ستمدیده گوگن

خلیج گوگن فاجعه ای بیش نیست بر دریاچه ارومیه.

وی گفت: متاسفانه لایروبی خلیج گوگن از 20 روز گذشته به حالت تعلیق درآمده است.

آقای زنگنه تاکید کرد: رئیس جمهور با وجود روزهای طوفانی با قایق سواری به خلیج گوگن پشیمان است و قاطعانه می گوید که خلیج گوگن باید احیا شود حتی اگر یکی از مدیران بخواهد در مورد این پست صحبت کند. -تالاب ها “چیزی نگو. چرا برایت اتفاق می افتد که خلیج گوگن تخلیه شده است؟”

استاندار گرستان گفت: در اینجا ماهیان خاویاری و ماهیان سخت استخوانی تولید می شود و امروز وضعیت به همین شکل است. حالا که اینها جزیره را ترک کرده اند، اجازه نمی دهند گردشگران اینجا بمانند، ما حق ساخت و ساز در اشراده را نداریم و در حالی که کمپ ها و ساختمان های زیادی وجود دارد، فقط چوب کار می کنیم، بگویید نمی توانید. این قطعا غیرقانونی است.

وزیر و رئیس شورا علیه دستور رئیس جمهور نامه ای نوشته و به تخلف از آن اعتراف کرده اند.

زنگنه گفت: ما در کنار دریا هستیم، اما مردم ما از اقتصاد دریایی محروم هستند.

استاندار گرستان با بیان اینکه باید پشت برخی مسائل پنهان شود، گفت: من به مردم قول دادم که ماندن در این ایالت توجیهی ندارد مگر اینکه مشکلات خلیج گوگن و جزیره اشراد را حل کنم. حقوق رئیس جمهور است و در این میان دستور قاطعانه می دهند، اما اراده دستوری مانع از آن می شود.

وی گفت: متاسفانه تاکنون به گلستان اجازه ساخت یک تله کابین داده نشده است. چرا عده ای طومار را امضا می کنند و مجبور به انصراف می کنند؟ چرا سازمان های غیردولتی به کمک ما نمی آیند؟

زنگنه گفت: مردم و همه مسئولان کشوری و کشوری می‌خواهند این پروژه‌ها را انجام دهند و دیگران می‌خواهند جلوی پیشرفت گرستان را بگیرند، اما ما کم نداریم و این سخت از دره عبور کرده و به هدف خود برسید.»
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا