جامعه

مراقب گفت‌وگوهایتان در بازی‌های آنلاین باشید

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای فرجا نسبت به کلاهبرداری از شهروندان در بازی های آنلاین هشدار داد.

سرهنگ علی محمد رجبی در گفت وگو با مجله خانواده. وی با اشاره به تمایل برخی از کاربران فضاهای مجازی و گوشی های هوشمند به انجام بازی های آنلاین و گروهی گفت: چند نکته.

وی گفت: افراد سودجو با حضور در محیط های چت بازی آنلاین به دنبال سوء استفاده از کاربران به ویژه کاربران جوان هستند. در فضاهای مکالمه این بازی ها برای دیگران افشاگری نکنید. هویت، محل سکونت، شماره تلفن همراه و غیره خود را درج کنید، که می‌تواند فرصت‌هایی را برای سوء استفاده برای کسانی که به دنبال سود هستند، فراهم کند.

رجبی ادامه می دهد: همچنین کاربران این بازی ها باید مراقب باشند که با افرادی که در محیط با آنها مواجه می شوند روبرو نشوند. گهگاه افراد سودجو خود را با هویت دیگری معرفی می کنند و با حضور در جلسات حضوری از کاربران اخاذی، سرقت و … می کنند.

فتایی فرجه، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس راهور ادامه داد: یکی دیگر از راه های سودجویی افراد در این زمینه، درخواست نصب نرم افزار از دیگر کاربران است یا می توانید از آنها بخواهید که روی لینک خاصی کلیک کنند.

وی همچنین با بیان اینکه عده ای در این فضا از دیگر بازیکنان می خواهند در پیام رسان های دیگر گروه تشکیل دهند یا در شبکه های اجتماعی آنها را دنبال کنند، اظهار داشت: . اطلاعات

هشدارهای بیشتر پلیس فتا:

اختفای کلاهبرداری در اعلامیه های الکترونیکی قضایی

هشدار پلیس فتا در مورد کلاهبرداران ‘متاورسی’

هشدار پلیس فتا درباره پیامک های جعلی قطع برق

آقای رجبی افزود: برخی ادعاهایی مانند فروش ترفندهای بازی یا ارتقاء اکانت در محیط بحث این بازی های آنلاین را مطرح می کنند. از این افراد دوری کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا