جامعه

مترو تهران به 200 قطار جدید + جدول خط نیاز دارد

این روزها مترو به یک گام محکم در اجرای طرح فاجعه اجتماعی در تهران تبدیل شده است. مقامات مترو برچسب ها و خطوط قرمز را به مردم یادآوری می کنند که در کجا بایستند ، اما در برخی مقطع حضور مردم در مترو آنقدر افزایش می یابد که اجرای یک برنامه مسافت اجتماعی تقریبا غیرممکن است.

به گزارش مجله خانواده ، 2 در حالی که همه در تلاش برای مسافت برنامه ریزی شده هستند ، انتشار تصاویر اتومبیل های شلوغ مترو این روزها این سؤال را ایجاد می کند که چرا قطارهای بیشتری برای پیشرفت به وسایل نقلیه عمومی اضافه نمی شوند. مسافت خدمات واگن های خصوصی به شهروندان می دهید؟ مدیرعامل مترو تهران به این سوال پاسخ داد و اعلام کرد برای افزایش فاصله قطارها به دو دقیقه ، باید 200 قطار دیگر به ناوگان اضافه شود.

علی امام در گفتگو با مجله خانواده ، وی در مورد وضعیت توسعه سرمایه در پایتخت با بیان اینکه براساس زیرساخت های موجود و برنامه جامع حمل و نقل ، باید حدود پنج میلیون مسافر را به سمت مترو حرکت کنیم ، گفت: در حال حاضر 7 خط مترو فارغ از خط فرودگاه ، در تهران فعال است. ” امام خمینی ، ما 120 ایستگاه فعال داریم و این تعداد باید به 237 ایستگاه برسد.

وی درباره وضعیت ناوگان مترو گفت: در حال حاضر 175 قطار در امتداد خطوط مترو داریم. وی ادامه داد: تعداد قطارها از نظر کاهش مسافت و پوشش جمعیت میلیونی ، برای اهداف برنامه جامع حمل و نقل کافی نیست. ما باید حداقل 358 قطار داشته باشیم. به عبارتی برای اینکه تعداد مسافرین خود را از دو میلیون سفر به 5 میلیون سفر با حداکثر ظرفیت با استفاده از خطوط موجود افزایش دهیم ، 201 قطار کمتر داریم. براساس برنامه جامع حمل و نقل ریلی فاصله بین قطارها در همه خطوط باید دو دقیقه باشد. اما اکنون فاصله بین قطارها از سه دقیقه تا 20 دقیقه متفاوت است.

وی به تفکیک آمارهای هر یک از خطوط را ارائه داد و گفت: خط 1 به همراه خط فرودگاه امام طبق برنامه جامع راه آهن باید 245 میلیون سفر در سال را پوشش دهد. به 82 قطار نیاز دارد ، اما فقط 49 قطار دارد.

مدیرعامل متروی تهران افزود: طبق برنامه جامع راه‌آهن ، خط 2 باید در طول سال 202 میلیون مسافر را حمل کند و 43 قطار قطار نیز احتیاج دارد که خوشبختانه تعداد آنها قطارها در این خط استاندارد تلقی می شوند. “

وی گفت: خط 3 باید سالانه 95 میلیون سفر داشته باشد و 61 قطار نیز نیاز دارد ، اما فقط 26 قطار و خط 4 باید 210 میلیون مسافر در سال را تحت پوشش خود قرار دهد. برنامه جامع آن 45 قطار قطار طول می کشد ، اما فقط 29 قطار دارد.

امام فرمودند که خطوط 6 و 7 متر ، زیرا ایستگاههای آنها کاملاً عملیاتی نبود ، تعداد مسافران کم بود. با این حال ، خط 6 باید 65 قطار داشته باشد ، اما فقط 4 قطار دارای قطار خواهند بود ، در حالی که تعداد ایستگاه های مجهز به آن کم خواهد بود و در صورت افتتاح بسیاری ایستگاه ها تعداد قطارها خواهد بود. بر این اساس باید افزایش یابد

وی با اشاره به اینکه فقط 10 ایستگاه افتتاح شده و 12 ایستگاه در خط 7 باقی مانده است ، ادامه داد: خط 7 باید 50 قطار داشته باشد ، اما در حال حاضر فقط 5 قطار دارای قطار هستند در حالی که تعداد آنها افزایش می یابد. ایستگاه نیاز به ناوگان راه آهن بیشتر احساس می شد.

خطوط مترو فعلی ظرفیت فعلی توانایی بر اساس طرح جامع
خط یک (تجریش – کهریزک) 49 قطار لوکوموتیو 82 قطار
دو خط مترو (فرهنگسارا-صادقیه) 43 کامیون قطار 43 کامیون قطار
خط 3 مترو (قائم آزنگان) 26 روند قوچ 61 قطار
خط مترو (شهید کلاهدوز – ارم سبز) 29 روند قوچ 45 قطار لوکوموتیو
خط 5 مترو (صادقیه-گلشهر) 23 ماشین قطار 33 روند گوسفند
خط 6 مترو (حرم عبدالعظیم حسنی-کوهسار 4 قطار گوسفند 65 روند قوچ
خط 7 مترو (ورزشگاه تختی – قرن) 5 قطار گوسفند 50 قطار لوکوموتیو

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: کمبود قطارهای مترو به دلیل 630 واگن بود که سال گذشته توسط وزارت کشور امضا شد ، اما روند اداری آنقدر کند بوده است که هنوز به نتیجه نرسیده ایم. بسیاری از مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کردند و از طرف دیگر تحریم ها مانع از ورود بخش ها می شد ، اما در سال 1996 ، هشت قطار و سه لوکوموتیو به شبکه مترو اضافه شد.

امام اضافه کرد: در سال 1997 تنها 3 دستگاه قطار لوکوموتیو و در سال 1998 نیز 6 لوکوموتیو به شبکه ناوگان مترو اضافه شد و باید بگوییم 17 لوکوموتیو در این دوره وارد چرخه شد از دوران جدید مدیریت شهر. “

وی گفت: اگر کامیون ها قول دادند روی کاغذ بمانند ، به شبکه مترو تزریق شوند ، می توانیم تعداد سفرها را به 5 میلیون سفر در روز افزایش دهیم. وی گفت: در حال حاضر مترو تهران تنها با این وضعیت ناوگان می تواند دو میلیون سفر داشته باشد. پوشش اما در صورت تزریق کامیون های جدید ، علاوه بر کاهش تعداد سفرها به 5 میلیون ، می توان فاصله سفر قطار را با دو دقیقه کاهش داد.

با توجه به بودجه شهرداری تهران که برای مترو مصوب شده است ، مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: در سال 1998 بودجه پیشنهادی شهرداری برای مترو 1968 میلیارد تومان بود ، اما تومان فقط 740 میلیارد اختصاص داد ، در حالی که در سال 1999 بودجه بودجه بود. از شرکت مترو 2800 میلیارد تومان است. تومان تصویب شد ، اما این بودجه برای توسعه ناوگان ناکافی بود ، زیرا بخشی از این بودجه برای پرداخت حقوق و بدهی و غیره هزینه می شد ، ضمن اینکه علاوه بر ساخت خطوط مترو ، ما باید واگن ایجاد کنیم. ارسال نیرو ، اصلاح و تکمیل سیستم تهویه مطبوع و تکمیل ترمینال ها.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا