جامعه

قمه‌کشی برای تخت خالی – مجله خانواده

بیش از 18 ماه است که کرونا به عنوان مهمان ناخوانده در کشور ما تبدیل شده است. بسیاری را تحت تأثیر قرار داد و بیش از 97000 هموطن خود را کشت. 18 ماه می گذرد و الان همه خسته شده اند. هم افراد و هم کادر پزشکی. در همین حال ، کمبود امکانات پزشکی در بیمارستان ها و انتشار برخی از تصاویر خشونت علیه کادر درمانی تحت تأثیر این کمبودها ، دامنه نگرانی را گسترش داده است …

به گزارش مجله خانواده کشور ما تاکنون چهار قله وحشتناک تاج را تجربه کرده است و اکنون در گرداب پنجمین قله درگیر است. به گفته کارشناسان ، اوج دلتا کرونا 300 more بیشتر از ووهان کرونا مسری است ، اما همچنین میزان بیشتری از ضایعات ریه دارد.

4 موج کرونا

از زمان تأیید بیماری تا پایان مارس 1998 ، من شاهد اولین موج اولین حمله ویروسی به کشورمان بودم. در آن زمان ، ما به تدریج متوجه شدیم که می توانیم با استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی ساده با ویروس چین مبارزه کنیم. آموزش و پایبندی به پروتکل های بهداشتی در نهایت اوج را کاهش داد ، که تا پایان مه 1999 ادامه یافت.

اما وقتی همه چیز رو به راه شد ، همه فکر می کردند کرونا از بین رفته است. محدودیت ها برداشته شد ، خیابان ها شلوغ شد و سفر در راه بود. من غافل از این هستم که کرونا از همین هنجارها استفاده کرده و در روح نفوذ کرده است. دومین اوج بیماری از اواسط ژوئن 2016 شروع شد ، تخت های بیمارستان به تدریج پر شد ، آمار افزایش یافت و بیماریهای عفونی عمدتا خانوادگی افزایش یافت. سفر و گردشگری آغاز شد و کرونا این فرصت را داشت که تمام خانواده بزرگ و کوچک را به اسارت خود درآورد. در این عجله بود که استفاده از ماسک اجباری شد. همانطور که توسط وزارت بهداشت اعلام شده است ، اجبار به استفاده از ماسک ها نوعی احترام به سلامتی شخص دیگر است. در همان زمان اعلام شد که استفاده از ماسک یکی از موثرترین و ارزان ترین راه ها برای جلوگیری از عفونت های ویروسی است. البته رعایت فاصله فیزیکی نیز مورد تأکید قرار گرفت.

اما برخی از گوشه های آنها از این حرفه ها بهره ای نبرده اند ، آنها در مسیر خود قرار گرفته اند و به همین دلیل سقوط تاج دار فرا رسیده است. هوا سردتر می شود. موج سوم کرونا با درجه بالاتری از بیماری زایی آغاز شد. البته ترس از شیوع آنفولانزا و کاهش رعایت پروتکل نگرانی ها را افزایش می دهد. کرونا در عجله سوم حمله کرد و جان باخت. وقتی 400 نفر 500 نفر در روز می میرند ، بسیاری از خانواده ها ناراحت می شوند و آرزوهای زیادی در زیر خاک دفن می شوند.

از پاییز تا زمستان ، با تلاش کادر پزشکی ملی و البته پایبندی مردم به پروتکل ، موج سوم بیماری به تدریج فروکش کرد و وزیر بهداشت این شماره را در 7 ژانویه 2017 اعلام کرد. مرگ و میر در ژاپن دو برابر شده است ، اما این پایان کار نیست. در همان روز ، وزیر بهداشت همچنین حمله گونه های انگلیسی کرونا به کشور را تأیید کرد و درباره خطر آن هشدار داد. ویروسی که بیشتر از ووهان کرونا مسری و تکثیر کننده است. در نتیجه ، کرونا چهارمین قیام خود را در کشور آغاز کرد.

موج چهارم کرونا از ابتدا طوفان بود. تنها در چند روز ، تمام مراکز ایالتی را با رنگ قرمز و بیمارستان را با بیماران شدید عروق کرونا پر کرد. به گفته کارشناسان و کارشناسان بهداشت ، عوامل متعددی منجر به شکل گیری این قله جدید در کشور شده است. به گفته وزارت بهداشت ، در اواسط ماه مارس ، شاخص انطباق پروتکل به دلیل خرید عید ، دورهمی و گردشگری به زیر 60 درصد کاهش یافت. در همین حال ، در تعطیلات نوروزی ، مراسم مکرر مانند ملاقات ، دسترسی به کافه ها و رستوران ها ، عروسی ها و عزاداری ها یکی از عواملی بود که چهارمین قله بیماری کشور را تشکیل داد.

پیک پنجم

پیک چهارم همچنان به حمله خود ادامه داد ، کرونا هند شروع شد ، توجه مردم به پروتکل های بهداشتی به عنوان بازوی آن عمل کرد ، و هنگامی که پیک پنجم ایجاد شد ، هنوز از بیش از 100 کشته بود. آزاد نشد. این قله هم از نظر قدرت انتقال و هم از نظر شدت بیماری بسیار سریع و جدی است و همچنان بر سلامت کشور تأثیر می گذارد. در پنجمین قله کرونا کشور تصویری هولناک است که در هیچ قله قبلی دیده نشده است. بروز بسیار زیاد ، بستری شدن بیش از حد بیمارستان ، تخت های نامناسب بیماران در بسیاری از بیمارستان ها ، سردرگمی افرادی که تخت خالی پیدا می کنند ، کمبود داروهایی مانند رامد ساویر و فاویپیراویر ، صف های طولانی مقابل داروخانه ها ، بیش از 500 مرگ و میر بیش از 600 نفر در روز ، قبرستان پر از قربانیان تاجگذاری بود.

در همین حال ، مردم دیگر نمی توانند نیم نگاهی به پروتکل بهداشتی داشته باشند. به گفته وزارت بهداشت ، متوسط ​​رعایت پروتکل های بهداشتی به 38 درصد رسیده است که یک فاجعه است. درعین حال ، اعلام تعطیلات شش روزه از 25 تا 30 آگوست برای مدیریت موقت بیماری در نظر گرفته شد ، با این حال برخی از افراد بدون توجه به مسئولیت اجتماعی خود هنوز در شمال بودند. اوضاع بدتر و تیره تر می شود.

پرسنل درمان مجرد

خطر خشونت در بیمارستان ها

در همین حال ، به نظر می رسد کادر پزشکی تنها هستند. شخصی که پنج موج کرونا را نشان می دهد. آنها بدون وقفه و بدون استراحت به مردم خدمت کرده اند. آنها نه حیاتی دارند و نه قدرتی. از سوی دیگر ، افزایش تعداد بیماران بستری منجر به پر شدن بیمارستان شده است ، افرادی که به بیماری عروق کرونا قلب مبتلا هستند و نمی توانند تخت خالی پیدا کنند ، بر سر کادر پزشکی فریاد می زنند. مشکلاتی که می تواند منجر به درگیری شدید در بیمارستان ها شود. چند روز پیش نمونه ای در فضای مجازی مشاهده شد. انتشار ویدئویی از مبارزه با چماق روی تخت بیمارستان در یکی از بیمارستانهای ملی. مشکلاتی که می تواند منجر به حوادث ناگوار در بیمارستان شود.

در این زمینه دکتر حسین کرمانپور-مدیر روابط عمومی سازمان نظام های سلامت مجله خانواده وی اظهار می دارد: “در پنجمین اوج قبل از آن ، مردم از تجلیل از مدافعان سلامت به درگیری های شدید با حامیان بهداشت منتقل شدند و رویکرد حفاظت از سیستم ها و کادر پزشکی مورد انتقاد کادر بهداشت قرار گرفت. کارکنان در یک مکان از افسردگی و افسردگی رنج می برند ، جایی که مردم به طور طبیعی از کیفیت پایین خدمات ناراضی است.

افزایش سه برابری بیماران بستری در اورژانس کویت و کاهش کادر پزشکی

وی افزود: “البته ، من هرگز تصور نمی کردم که مرگ و میر و مرگ و میر در اوج پنجم اینقدر افزایش یابد.” بنابراین ، در بیمارستانی مانند سینا که من هستم ، متوجه می شود که باید 2.5 تا 3 برابر ظرفیت اورژانس بیمار در بیمارستان بستری شود. به این میگن اضافی به عبارت دیگر ، اگر اورژانس کووید 16 تا 20 نفر ظرفیت داشته باشد ، 2 تا 3 برابر بیشتر بیماران در این اورژانس بستری می شوند ، 60 تا 70 نفر در اورژانس و حتی حجم تردد در بیمارستان بستری می شوند. می بینید که تعداد زیادی وجود دارد. درمان در اورژانس دشوار می شود. زیرا ما نمی توانیم به مردم بگوییم که شما را قبول نداریم. از سوی دیگر ، تعداد پزشکان و پرستارانی که باید به بیماران خدمت کنند ، مانند قبل و حتی کمتر است. آنها بیمار نیستند ، زیرا دیگران به جای آن خدمات را ارائه می دهند.

افزایش درگیری های شدید در بیمارستان ها

کرمانپور ادامه می دهد. بنابراین تعداد بیماران افزایش و تعداد پرسنل کاهش یافت. هرکسی که در این وضعیت قرار دارد دچار مشکل است و این مشکل جسم را به قله ای خطرناک هدایت می کند که در آن بیمار باید خدمات مورد نیاز را دریافت کند و کادر پزشکی نیز برای ارائه این خدمات نمی آیند. پیدا کنید و اتفاق بیفتد. از این نظر ، نمونه ای که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده است ، نمونه ای است. نمونه های زیادی از این برخوردها وجود دارد ، هرچند کسی آنها را شلیک نکرده است. ما در حال حاضر روزی یکبار در بیمارستان درگیر هستیم. اکنون ، در این خشونت ، تجهیزات اورژانس و تجهیزات بیمارستانی نیز می توانند آسیب ببینند. همه کارهایی که ما در بیمارستان انجام می دهیم به تجهیزات پیشرفته متکی است و آسیب جزئی به آنها کار زیادی را به تاخیر می اندازد و نه تنها کیفیت را کاهش می دهد ، بلکه سطح بالایی از پاسخ را نیز پایین می آورد ، که برای پرسنل پزشکی دردسر ساز می شود.

شبانه روز یک بیمارستان وجود دارد

حادثه ناگوار و بی سابقه پنجمین پیک کرونا

وی گفت: “این شرایط قبلاً طبیعی بود ، اما اکنون در جنگ نابرابر و مداوم برای کادر پزشکی بد است.” قبل از کرونا ، در مجموع چهار سرویس پیک 24 ساعت شبانه روز ، 12:00 ظهر ، 3:00 بعد از ظهر ، 8:00 تا 10:00 شب و 12:00 تا 13:00 وجود داشت ، که این نیز به دلیل بازدید از صبح تا صبح او توانست پرونده را ببیند ، اما اکنون هیچ چیز شب و روز نمی داند و همیشه به ملاقات بیمار می رود. در عین حال ، کمبود تخت وجود نداشت ، و در نهایت یک یا دو کمی بیشتر ماند تا بستر اورژانس خالی شود ، اما اکنون ده ها یا حتی بیشتر بیماران همیشه در تخت هستند. خالی است. حالا همه منتظرند ببینند چه اتفاقی برای فرد روی تخت اورژانس می افتد و به بیمار نشان می دهند. اینها تأسف بار و بی سابقه است. حتی در قله قبلی کرونا ، این سبک قبلاً دیده نشده بود.

کرمانپور تاکید کرد: این شرایط باعث عصبانیت ، خشم و عصبانیت کادر پزشکی در بین بیماران دیگر می شود. همیشه از من می پرسند که آیا تخت خالی است؟ اکسیژن بیمار من کم است و در حال مرگ است ، اما این بیمارستان نیست و نباید نجات داده شود. هر چه توضیح دهیم ، او در نهایت باید بیمار را بخوابد و نمی تواند روی زمین بخوابد. همه اینها باعث ایجاد جنگ و فرار می شود و باعث می شود شاهد خشونت فیزیکی فراتر از خشونت کلامی باشیم. فیلم هایی که ما در مورد این خشونت می بینیم تنها انگشت شماری از مواردی است که در سراسر کشور اتفاق می افتد.

کادر درمانی کاهش یافت

بیمارستان ؛ آخرین امید مردم

او می گوید: «در این شرایط اتفاقات ناگوار می تواند رخ دهد. اورژانس های بیمارستان ، به ویژه در شهرهای بزرگ ، به ویژه اورژانس های ارجاعی که برای بسیاری از بیماران مفید است ، در حال حاضر این ویژگی را کشف کرده اند. در واقع ، این باعث کاهش کیفیت خدمات ، افزایش تصادفات و درگیری می شود. در این شرایط ، مردم حق دارند ، اما از طرف دیگر ، کادر پزشکی دیگر به اندازه کافی قوی نیستند. من قبلاً به پزشکان و پرستاران در اورژانس دوستان خود را یادآوری می کردم که چرا چنین برخوردی داشتند ، اما اکنون به هیچ وجه نمی توانم دستور و ممنوعیت استفاده از پزشکان و پرستاران را بدهم. ما می توانیم به بیماران خدمت کنیم و خدمات بدون وقفه است زیرا آنها واقعاً قطع شده اند و ما فقط می توانیم آنها را بکشیم و آنها می توانند بمانند و به خدمات خود ادامه دهند. زیرا نمی دانیم اگر کشور امید خود را از این منطقه از دست بدهد ، چه اتفاقات بدی رخ خواهد داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا