جامعه

قالیباف: زنان در بخش‌های مختلف مدیریتی از مردان بهتر عمل می‌کنند

رئیس شورای مشورتی اسلامی با اشاره به ارکان اساسی انقلاب اسلامی گفت: همه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی باید مبتنی بر سنت‌های الهی و مردم‌گرایی باشد.

به گزارش مجله خانواده، امروز (14 بهمن) به نقل از مجلس محمد باکری کلیبک، در نشست هم اندیشی اعضای زن شورای اسلامی شهرهای مختلف کشور که از اعضای شورای ارتش انقلاب اسلامی نیز هستند. ایشان ضمن تبریک به امام محمد باکر فرمودند: .. «این جلد مشکل داشت، در واقع برای پاسخ به این سؤالات باید توجه داشت که در پایه انقلاب دو رکن وجود داشت، اولی بر اساس سنت خداست، دومی قدرت و حرکت است. زاده افراد است و برای پاسخگویی به مشکلات و چالش ها باید به این دو عامل توجه کنیم.

وی در خصوص سال پیروزی انقلاب افزود: امام خمینی چنین سازمانی ایجاد نکرد و گروه مسلحی را اجیر نکرد. از هیچ نیروی خارجی استفاده نکرد. در واقع امام خمینی (ره) مستقیماً با مردم صحبت کردند و حتی در زمان پیروزی انقلاب نیز اگر خطایی در عملکرد کشور رخ داد، از طریق مردم حکومت را تهدید کردند.

وی گفت: من به دوران دفاع مقدس بعد از پیروزی انقلاب افتخار می کنم زیرا دو عنصر سنت الهی و مردم گرایی ستون و پایه آن دوران بود و بسیاری از سرداران شهید یا کارگر هستند، معلم هستند. ، کارآموزان، دانشجویان یا بازاریاب ها و در حوزه های پیچیده علوم نظامی که از هر نظر پیچیده است، افراد مسئولیت را بر عهده می گیرند و در کمترین زمان به بهترین نتیجه می رسند.

رئیس شورای اسلامی در ادامه به بحث زنان پرداخت و گفت: مربوط به زنان.

“چه بخواهید چه نخواهید، ما زنان و مادران را بر سر دوراهی قرار می دهیم و بین زایمان، امور خانگی، فرزندپروری، محیط اجتماعی، علم و رشد اجتماعی یکی را انتخاب می کنیم. در برخی موارد چنین نمی گوییم. زنان در بخش های مختلف اداری، یکی را انتخاب می کنیم. اگر وجود داشته باشد، واقعاً می تواند از نظر مدیریت بهتر از مردان باشد، اگرچه آنها واقعاً نمی توانند فرصتی به آنها بدهند.

او گفت: «زنان از بسیاری جهات کارآمدتر و شفاف‌تر هستند و آسیب و فسادی که در سیستم‌های حکومتی و اجرایی وجود دارد، حداقل در میان زنان می‌تواند رخ دهد».

رئیس قوه مقننه گفت: زنان با تمام ویژگی های زنانگی و مادری می توانند در جایگاه های مختلف بایستند، همه ما انسان هستیم و تفاوت زن و مرد از نظر انسانیت، قطعاً جایگاه زن و مرد وجود ندارد. اما بر خلاف محیط اجتماعی، این بدان معناست که هیچ محدودیتی وجود ندارد.

وی تاکید کرد که: زنان بزرگترین توانایی جامعه ما هستند و حتی در اقتصاد ملی نیز محور پویایی و رشد در همه عرصه ها خانواده است و ارکان آن خانواده زنان و مادران هستند.

سخنران در پاسخ به پرسش هایی مبنی بر تبعیض ناعادلانه و ناعادلانه در دیدگاه های تجاری زنان گفت: لطفا سازماندهی کنید “

رئیس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر سنت الهی و عوام‌گرایی پایه‌گذاری شود، انقلاب با قدرت و بر اساس فعالیت‌های خود پیش می‌رود، تصریح می‌کند: برای آشنایی با کار سازمان می توانید به یادداشت ها و سخنرانی های شهید بهشتی که قوی ترین، منسجم ترین و موثرترین یادداشت ها را در زمینه تشکیلات دارد، مراجعه کنید.

باید به توانایی های جوانان توجه کرد البته جوانی یعنی حذف سرمایه و تجربه که بیشترین سوءتفاهم از کار سازماندهی شده است.

کالیباف تاکید کرد: برای انجام کار سازماندهی شده باید به سنت های الهی و مردم گرایی تکیه کنیم، به همین دلیل اقتصاد ما درست نمی شود مگر اینکه نگاه دولت به عرصه اقتصادی از بین برود.

رئیس قوه مقننه همچنین با تاکید بر اینکه باید فرزند زمانه خود باشیم، خاطرنشان کرد: در مکتب امام خمینی(ره) عقلانیت، معنویت و عدالت پایه است و باید بر اساس آن عمل کنیم. ما به مدرنیته نیاز داریم، بنابراین باید خلاق باشیم و بر اساس آنچه اتفاق می افتد تصمیم بگیریم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا