جامعه

فعالیت چشمگیر شرکت پارس ایزوتوپ در سال 1399

شرکت ایزوتوپ پارس در زمینه ساخت و توسعه انواع رادیو داروها و کیت های سرماخوردگی فعال است. این شرکت به طور یکجانبه از ایالات متحده مجوز گرفته است ، اما مهمترین کارکرد آن تأمین نیاز بیماران سرطانی و بیماریهای صعب العلاج است.

به گزارش مجله خانواده ، ایالات متحده به طور مستقیم مجوز یکی از مهمترین بخشهای تولید و تولید سلاح رادیو دارو در ایران را می گیرد ، علیرغم اینکه ادعا می کند سالانه به بخش های دارویی و بهداشتی مجوز نداده است.

شرکت ایزوتوپ پارس علی رغم تأثیرات مخرب تحریم های غیرمجاز و اپیدمی ویروس کووید-19 در ارتباطات و تأمین مواد لازم ، توانست در سال 1399 نیازهای بیماران را تأمین کند. شرکت ایزوتوپ پارس به طور متوسط ​​نیاز سالانه بیش از 1 میلیون بیمار را در زمینه تشخیص و درمان برآورده می کند.

تولید حدود 14000 ژنراتور مولیبدن -99 / تکنسیوم -99 ، همراه با حدود 140000 کیت سرد که برای تشخیص انواع اختلالات ، تومورها و غیره استفاده می شود.

مهمترین این محصولات کیت MIBI مورد استفاده در اسکن قلب است که در آن بیش از 66000 ویال از این کیت در سال 1399 تولید شده است و محصولات تولید شده از هر کیت برای چندین بیمار قابل استفاده است.

علی اکبر صالحی ، رئیس JAEA از شرکت ایزوتوپ پارس بازدید کرد

علاوه بر این ، بیش از 13000 رادیو داروی FDG تولید و در اختیار مرکز کاربرد قرار گرفته است. این محصول به طور فزاینده ای در اسکن PET با کیفیت بالا از مغز و کل بدن برای شناسایی انواع مختلف تومور استفاده می شود. با وجود همه چالش ها ، تولید این محصول بیش از 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و پیش بینی می شود در سال 1400 بیش از 30 درصد افزایش یابد.

شرکت ایزوتوپ پارس در سالهای اخیر در زمینه محصولات پزشکی گامهای بلندی برداشته است و هم اکنون به طور معمول داروهای رادیودارویی (LOTSHIME DOTATATE) برای درمان تومورهای عصب اعصاب و داروهای رادیو دارو (PSU) برای درمان تومورهای غشای پروستات تولید می کند. در دسترس بیماران در سال 1399 ، این محصول تقریباً 1000 بار تولید شده است که نسبت به دوره قبل تا 30 درصد افزایش نشان می دهد.

در سال 1399 ، بیش از 12500 ویال از خانواده داروهای رادیودارو ید -131 برای تشخیص و درمان نارسایی های تیروئید و مختلف غده فوق کلیه تولید شد.

در جدول زیر خلاصه ای از محصولات شرکت پارس ایزوتوپ و موارد استفاده آنها وجود دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا