جامعه

عوارض شدید کووید-۱۹ در سیگاری‌ها / ترفند صنایع دخانی در بحران کرونا

دبیرکل ستاد ملی کنترل دخانیات ، سیگارهای الکترونیکی را تبلیغ می کند که مصرف کنندگان دخانیات نه تنها در معرض خطر عوارض ناشی از کروناویروس نیستند ، بلکه ایمن و جایگزین عالی برای تنباکو های منظم هستند. وی گفت خطر زیاد این ترفند وجود دارد. از قلیان به دلیل بحران تاج انتقاد شد.

بهزاد ولی زاده در مصاحبه با مجله خانواده ، وی استفاده از دخانیات را یک عامل خطر برای بسیاری از بیماری ها توصیف کرد و سالانه بیش از 8 میلیون نفر را در سراسر جهان به قتل رساند. “شواهد علمی نشان می دهد که مصرف دخانیات مضر و بسیار مضر است. ضعف سیستم ایمنی بدن و از بین رفتن سیستم های تنفسی و قلبی عروقی تحت تأثیر قرار می گیرد. ارتباط بین مصرف دخانیات و سرطان ریه به خوبی برقرار شده است و سیگار کشیدن شایعترین علت سرطان ریه است. علاوه بر این ، سیگار کشیدن خطر ابتلا به سل را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و مهمترین عامل در ایجاد بیماری انسداد مزمن ریوی مزمن (COPD) است و باعث پارگی و التهاب کیسه های هوا می شود. این امر باعث کاهش جذب اکسیژن و دفع دی اکسید کربن توسط ریه ها می شود که در نهایت منجر به ایجاد مخاط در بافت ریه می شود که می تواند منجر به سرفه های خشک ، دردناک و مشکلات تنفسی شود.

تغییر صنعت دخانیات با بحران کرونا!

دریافت کمکهای ضد عروقی از صنعت دخانیات ممنوع است

پس از شیوع کروناویروس ، صنعت دخانیات تلاش کرد تا نگاه موجهی به عموم خود نشان دهد و در این بحران برخی از کشورهای جهان کمک مالی ، تجهیزات محافظ شخصی ، دستگاه تنفس و غیره داشتند. او گفت که تلاش می کند. چهره ای که به عنوان علت مرگ شناخته می شود چهره ای را تغییر می دهد که باعث شادی و آرامش جهانی می شود. در پاسخ ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) به کشورهای عضو و کنوانسیون های کنترل دخانیات هشدار می دهد تا از صنعت دخانیات کمک نکنند ، که برای جبران خسارات دولت باید مالیات بپردازند. .. ما همچنین از مالیات های جمع آوری شده برای بهداشت عمومی می پردازیم.

استعمال سیگار عامل خطر عفونتهای تنفسی است

افزایش خطر ابتلا به عفونت قلیان و تاج

وی گفت: “سیگار کشیدن یک عامل خطر برای همه عفونت های دستگاه تنفسی تحتانی در نظر گرفته شده است ، و ویروسی که باعث ایجاد Quaid 19 می شود در درجه اول تحت تأثیر سیستم تنفسی قرار دارد.” افراد سیگاری در معرض خطر عوارض کروناویروس هستند زیرا باعث مشکلات خفیف تا شدید تنفسی می شوند. از طرف دیگر استفاده از قلیان معمولاً فعالیتی است که در گروه های عمومی و محیط انجام می شود ، بنابراین خطر انتقال بیماری را افزایش می دهد و خطر ابتلا به کروناویروس را در محیط اجتماعی تشدید می کند. دود قلیان از مسیرهای متداول در ساختار قلیان مانند دهان ، شیلنگ و فنجان به ویژه در جوامع و اماکن عمومی عبور می کند که بقای میکروارگانیسم های مصرف کننده در این مناطق امکان پذیر است.

دود دست دوم حاصل از محصولات دخانی یکی از دلایل بیماری قلبی عروقی است

باریزاد با اشاره به شواهد موجود ، افزود: ارتباط بین کووید 19 و سلامت قلب و عروق مهم است. قرار گرفتن در معرض استعمال دخانیات و دود دست دوم از محصولات دخانی یکی از مهمترین دلایل بیماری قلبی عروقی در سراسر جهان است. بنابراین ، اثرات قلبی و عروقی Quaid 19 می تواند وضعیت افرادی را که قبلاً دارای مشکلات قلبی عروقی هستند ، به میزان قابل توجهی بدتر کند. از این رو وضعیت ضعیف قلبی و عروقی در 19 بیمار مبتلا به Covid که همچنین سیگار کشیدند ، علائم این بیماری را بدتر می کند و خطر مرگ را افزایش می دهد.

قاچاق محصولات جدید توتون و تنباکو

محصولات جدید توتون و تنباکو مانند سیگار الکترونیکی توسط این صنایع به بهانه کمبود چنین کالاهایی به بازار عرضه شد ، “سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند هرگز به تبلیغ چنین کالاهایی بپردازید. من ادامه می دهم. ” بنابراین خوشبختانه ایران چنین کالاهایی را ممنوع می کند و محصولات جدید دخانیات به دلیل مشکلات تبلیغاتی و وابستگی به نیکوتین در بین جوانان ممنوع است ، اما کالاهای قاچاق وجود دارد.

تأثیر سیگارهای الکترونیکی بر قلب و ریه ها

وی افزود: شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه سیستم های انتقال نیکوتین الکترونیکی (ENDS) و سیستم های الکترونیکی غیر نیکوتین به نام سیگار الکترونیکی برای سلامتی مضر هستند و به طور حتم ایمن نیستند. دود سیگار الکترونیکی معمولاً حاوی نیکوتین و سایر سموم است که هم برای مصرف کنندگان و هم برای افرادی که در معرض آئروسلهای ناشی از دود هستند مضر است. سیگارهای الکترونیکی همچنین خطر ابتلا به بیماری های قلبی و بیماری های ریه را افزایش می دهند.

صنعت دخانیات قصد دارد سیگار الکترونیکی را در بحران تاج جایگزین کند

مدیر ستاد کنترل ملی دخانیات گفت: وجود ناقلانی مانند گلیسیرین در محلول های سیگار الکترونیکی با آسیب رساندن به کیسه های هوای ریه ، خطر ابتلا به بیماری کروناویروس را افزایش می دهد. تنباکو و قلیان همچنین می تواند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد. اشتراک سیگار الکترونیکی خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد. تلاش های صنعت دخانیات برای ترویج این محصولات به دلیل سیاست هایی که بر Covid 19 حاکم است با بستن اماکن عمومی و محکم کردن ممنوعیت های تنباکو در آن مکان ها ، در برخی کشورها وجود داشته است. با ادعای مصرف بی خطر در حال افزایش است و می توان آن را با تنباکو و قلیان معمولی جایگزین کرد. .

دام دخانیات برای جوانان

وی با تأکید بر اینکه سیگارهای الکترونیکی یک دام برای جوانان در صنعت هستند تصریح کرد: علاوه بر موارد فوق ، هنوز شواهد علمی وجود دارد مبنی بر اینکه سیگارهای الکترونیکی در کمک به ترک سیگار مؤثر هستند. با توجه به تنوع محصولات الکترونیکی سیگار و قابلیت اطمینان پایین در بسیاری از مطالعات ، تا حدودی پتانسیل این ابزار به عنوان مداخله ترک سیگار در سطح جمعیت ناشناخته است. افراد سیگاری باید به طور کلی سیگار کشیدن را متوقف کنند و مراقب باشند که مصرف کنندگان سیگارهای الکترونیکی که خطرات سلامتی مشابهی را در پی دارند ، نخورید. استفاده از هر یک از این محصولات ممکن است خطر ابتلا به بیماری شدید عروق بیماری کرونا قلب را افزایش دهد.

اثرات مصرف دخانیات بدون سیگار بر شیوع تاج

وی گفت: “استفاده از این نوع تنباکو که عمدتا قابل جویدن است (به عنوان مثال NAS) به مخاط دهان توسط آهک و مواد خورنده و ساینده در آن آسیب می رساند.” این امر ورود ویروس از طریق مخاط را که یکی از متداول ترین روش های عفونت است ، تسهیل می کند. جویدن دخانیات از طرف دیگر ، سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند و خطر دیابت ، بیماری های قلبی و سرطان را افزایش می دهد و افراد نسبت به افراد عادی احتمال بروز عوارض و مرگ و میر را دارند. اثرات این نوع مصرف دخانیات بر افزایش تولید بزاق و دفع بزاق در محیط عمومی می تواند در هنگام رنج بیماری Qovid 19 به شدت منتقل شود. در برخی از کشورهای جهان مجازاتهای بسیار سنگین از جمله زندان به افرادی تحمیل می شود که سیگار بزاق می کشند و آن را در اماکن عمومی ترک می کنند. البته ایران تولید و مصرف دخانیات الکترونیکی و دودی را ممنوع می کند.

دبیرکل ستاد کنترل ملی دخانیات ادامه داد. ما از بیماران کرونال بیمارستان خواسته ایم که در پرونده بیمار خود قرار دهند که آیا این افراد مصرف کننده تنباکو هستند. در این حالت ، می توانید شیوع مصرف کنندگان دخانیات با کورو ویروس ها را بررسی کنید.

کرنا بحران 4600 آنلاین قلیان

وی در پاسخ به این سؤال كه آیا بعد از آلوده شدن كروناویید و بسته شدن كافه كافی ، میزان مصرف قلیان كاهش یافته است ، گفت: “آخرین اطلاعات نشان می دهد كه تقریباً 19،700 مکان قلیان وجود دارد. تأیید شده است. تهیه قلیان داده شد. سطح پوشش دانشکده پزشکی تقریباً تمیز است و هرگونه تخلف را می توان به وزارت بهداشت گزارش داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا