جامعه

صلح و سازش در ۷۰ درصد پرونده‌های متشکله در شورای اختلاف شهر صنعتی کاوه

مجله خانواده/مرکزی رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به فعالیت شورای حل اختلاف ویژه صنایع مستقر در بزرگترین شهر صنعتی کشور گفت: افزون بر ۷۰ درصد پرونده های صنایع و حل اختلاف بین کارگر و کارفرما منتهی به صلح و سازش شده است.

حجت‌الاسلام سعید جزایی عصر روز گذشته، در پایان سفر یک روزه به ساوه هدف از این سفر را بررسی وضعیت قضائی این شهرستان و دیدار با برخی مسئولان بیان کرد و افزود: ساوه از شهرستان‌های مهم استان مرکزی و برخوردار از مزیت صنعتی و کشاورزی است و این مزیت‌ها همراه با تعدد اقوام و برخی ویژگی‌های خاص، ضریب امنیتی به این شهرستان داده و آسیب هایی را متوجه آن کرده است.

وی بیان کرد: بازدید تفصیلی از حوزه قضایی شهرستان نشان داد که اهتمام جدی در دستگاه قضائی برای اجرای سند تحول و تعالی قوه قضائیه وجود دارد. از اقدامات انجام شده می توان به ساماندهی آرشیو الکترونیک پرونده‌ها و نیز تشکیل منظم جلسات ستادهای اقتصاد مقاومتی و مصوبات گره گشای آن در حوزه تولید و صنعت اشاره کرد که از وضعیت مناسبی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در برخی جرایمی که در این شهرستان بوقوع می‌پیوندند، قضازدایی شده است، گفت: در بخش تصادفات شاهد کاهش جرایم هستیم و امید است دستگاه قضائی ساوه با همراهی مراجع انتظامی بتواند با جرایم خشن نیز برخورد کند و برای مجرمان حرفه‌ای ایجاد ناامنی شود تا در شهرستان ساوه امنیت پایدار برقرار شود.

جزایی در خصوص بازدید از زندان ساوه نیز گفت: بنا بر اعلام مدیرکل زندان های استان مرکزی در سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی برای زندانیان آزاد شده از زندان که حرفه ای را در زندان آموزش دیده یا در کارگاه های وابسته به زندان حرفه آموزی کرده اند تخصیص داده شده است تا بتوانند پس از آزادسازی برای تامین معیشت خود و خانواده اقدام کنند.

وی در خصوص بازاجتماعی کردن زندانیان نیز گفت: سیاست قوه قضائیه در این خصوص استفاده از ظرفیت سازمان‌های حرفه آموز نظیر سازمان فنی و حرفه‌ای است تا زندانی در مسیری هدایت شود که با فراگیری حرفه های متناسب توانمند شود و بتواند با انتخاب شغل مناسب به جامعه برگردد.

به گزارش مجله خانواده، رییس کل دادگستری استان مرکزی به همراه دادستان مرکز استان و معاونین و حمعی از مسئولان شهرستان ساوه با حضور در گلزار مطهر شهدای این شهرستان در آستان مقدس امامزاده سید علی اصغر(ع)، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

 دیدار با امام جمعه، نشست مشترک با قضات و کارکنان دادگستری ساوه، سرکشی از زندان، بازدید از شورای حل اختلاف از دیگر برنامه‌های سفر رییس کل و معاونین دادگستری استان مرکزی به شهرستان ساوه بود.

صلح و سازش در ۷۰ درصد پرونده‌های متشکله در شورای اختلاف شهر صنعتی کاوه

انتهای پیام

تیم خبری مقالات اجتماعی

پژوهشگر اجتماعی با نگاهی منطقی و نوآورانه. ارائه دیدگاه‌های تازه درباره تفاوت‌های فرهنگی و مسائل اجتماعی.
دکمه بازگشت به بالا