جامعه

شیوه نامه نحوه جمع‌آوری حمل پسماندهای پزشکی تدوین می شود

سخنگوی کمیته اصل 90 شورای اسلامی بررسی شکایات سازمان نظام پزشکی در خصوص انحصار مدیریت حمل و نقل پسماندهای پزشکی و بیمارستانی در شهرستان را منتشر کرد و گفت:

علی خضریان در گفت وگو با مجله خانواده، در تشریح جلسه کمیته اصل 90 رسیدگی به شکایات سازمان نظام پزشکی مبنی بر انحصار شهر تهران در مدیریت حمل و نقل پسماندهای پزشکی و بیمارستانی، اظهار کرد: سازمان نظام پزشکی در خصوص انحصار شهر تهران در زمینه مدیریت حمل و نقل پسماندهای پزشکی و بیمارستانی اقدام کرد. سازمان نظام و دولت محلی برگزار شد.

پس از تشریح مفاد قانون با حضور طرفین، معاونت شهرداری تهران نسبت به عادی سازی و مدیریت پسماندهای ویژه توسط دولت محلی و دولت محلی و مرکز درمانی و بیمارستان شورای شهر اقدام خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 با اشاره به تصویب این جلسه گفت: پس از تایید سازمان مدیریت پسماند و شورا. ظرف مدت 10 روز جهت ارائه مناقصه و طی مراحل قانونی، سامانه ای انتخاب و عقد قرارداد سازمان نظام پزشکی با شرکت ذیصلاح و واجد شرایط به کمیسیون 90 و مراقبت های پزشکی اصولی ارسال می گردد.

وی ادامه داد: سازمان‌های نظام سلامت نیز می‌توانند پس از انعقاد قرارداد با شرکت ذی‌صلاح عادی‌سازی، به‌عنوان مدیر اجرای مفاد ج ماده ۲ قانون مدیریت پسماند اقدام کنند. موضوع، کلیه مراکز درمانی تحت پوشش خدمات شرکت های مدیریت پسماند ویژه غیر از شهر تهران از پرداخت حق اشتراک و سایر هزینه های دفع بیماری های واگیردار و پسماندهای بیمارستانی مستثنی هستند.

او اضافه کرد: با توجه به اظهارات نماینده شهر تهران، حدود 4000 مرکز درمانی تخلف از اجرای قانون، ممکن است شهر تهران فهرستی از امکانات مورد نظر را به سازمان نظام پزشکی ارائه کند تا لازم شود. تمهیدات لازم برای همکاری و برخورد قانونی.«همکاری سازمان های نظام پزشکی اتخاذ شود و در صورت تخلف این مجموعه ها، جرایم قابل پیش بینی در این خصوص صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 شورای اسلامی گفت: به نظر می رسد تفاوت بین عوارض دریافتی و هزینه خدمات ناشی از سایر درآمدها و عوارض طبقات و طبقات مختلف باشد. بنابراین برای جلوگیری از تضییع حقوق عامه مقرر شد شهرداری تهران با احتساب هزینه های واقعی پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوز، هزینه خدمات منطقه و عوارض جدید را در نظر بگیرد. باید توسط مراجع ذیربط تصمیم گیری شود.

کزریان گفت: در نهایت مقرر شد مرکزی که تحت عنوان مرکز درمانی فعالیت می‌کند اما پسماند عفونی و ویژه تولید نمی‌کند با تایید سازمان حفاظت محیط زیست از سازمان نظام پزشکی به شهر تهران ابلاغ شود. سازمان. این مراکز شامل هزینه عوارض می شوند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا