جامعه

شناسایی ۱۷۶ باند حرفه‌ای فعال در زمینه کلاهبرداری رایانه‌ای

به گزارش شفاف، پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سردار وحید مجید گفت: پرونده های متعددی در یکی از پلیس فتا استان تشکیل شد که این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

این افسر ارشد پلیس آگاهی افزود: متهم پرونده با تماس صوتی با شهروندان در پیام رسان های سیار برای اعلام برندگان قرعه کشی با آرم صداو سیما و کسب اطلاعات شخصی و بانکی اقدام کرد و سامانه بانکداری الکترونیک را راه اندازی کرد. برداشت از حساب بازنده

رئیس پلیس سایبری کشور ادامه داد: تحقیقات تخصصی و اقدامات فنی کارشناسان پلیس فتا در نهایت مظنون پرونده را شناسایی و با تایید قضایی وی را دستگیر کردند.

وی اعلام کرد: این افراد ذی‌نفع به روشی که در تحقیقات عنوان شد به کلاهبرداری اعتراف کردند و 63 نفر به ارزش 4 میلیارد ریال شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتا فرجه گفت: بر اساس اقدامات فنی و تخصصی پلیس فتا کشور، از ابتدای سال جاری تاکنون 176 باندباز در زمینه کلاهبرداری رایانه ای شناسایی و 329 نفر در این رابطه دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

سردار مجید تصریح کرد: تماس ها و پیام های دریافتی از شبکه های اجتماعی خارجی با خطوط و پیام رسان های شخصی به ویژه لوگوی صداوسیما با عناوین برنده شدن در قرعه کشی یا اهدای جوایز برای اهداف کلاهبرداری است. Sedavasima و هیچ یک از دستگاه ها برای پرداخت برنده ها از طریق پیام رسان ها یا خطوط تلفن همراه شخصی تماس صوتی برقرار نمی کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا