جامعه

شروع ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از امروز/ چند نکته که باید درباره ثبت‌نام بدانید

ثبت نام دانش آموزان مدارس ابتدایی امروز ، اول ژوئن (شنبه) آغاز می شود و تا پایان ماه اوت ادامه دارد. در سال تحصیلی بعدی برخلاف سال قبل می توانید برای کلیه سالهای تحصیلی به صورت الکترونیکی ثبت نام کنید. البته برای دانش آموزان دوره ابتدایی ثبت نام به دو روش مستقیم و غیر حضوری برای معاینات پزشکی انجام می شود.

به گزارش مجله خانواده ، طبق گفته معاون وزیر آموزش و پرورش امسال حدود 1.5 میلیون دانش آموز سال اول در مدارس ثبت نام می کنند. ثبت نام اولیه کلاس اول دبستان مستقیماً از اول ژوئن برگزار می شود. البته پس از مراجعه دانشجو به پایگاه ارزیابی پس از ورود ، ثبت نام نهایی خواهد بود.

مرحله اول معاینه پزشکی و ثبت نام

برای ارزیابی سلامتی خود به چه مدارکی نیاز دارم؟

برنامه های سنجش سلامت جسمی و آمادگی مدرسه هر ساله برای شناسایی و مداخله به موقع انجام می شود. بنابراین ، در وهله اول ، با معرفی والدین جدید به مدرسه ای که در آن ثبت نام کرده اند ، نوبت مبتنی بر رتبه دریافت خواهید کرد. برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد ، فقط یکی از والدین در تاریخ و ساعت تعیین شده با فرزند خود از مرکز سنجش بازدید می کند.

مدارک مورد نیاز برای ارزیابی در پایگاه داده فقط از طریق کارت شناسایی اصلی دانش آموز و والدین ، ​​کارت واکسیناسیون تکمیل شده ، عکس 3 در 4 ، دستگاه POS یا درگاه پرداخت الکترونیکی 50،000 تومان است. ارزیابی بینایی ، بینایی رنگی ، شنوایی ، گفتاری ، آمادگی در مدرسه ، اختلالات حرکتی ، وزن ، قد ، وزن ، دهان و دندان ، بیماری های پوست و مو و بیماری هایی که نیاز به مراقبت ویژه دارند در مراحل اولیه انجام می شود .. پایگاه ارزیابی. وضعیت واکسیناسیون نیز توسط ارائه دهنده خدمات بهداشتی بررسی می شود.

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش ، حداقل سن دانش آموزان کلاس اول 6 سال و استاندارد محاسبه سن اول اکتبر است.بنابراین حداقل سن دانش آموزان کلاس اول ، سن متولد 22 اکتبر 1994 است.

کسب درآمد یا شرکت در امتحانات ورودی در مدرسه ممنوع است

به دلیل داوطلبانه بودن مشارکت ، بودجه برای مدارس دولتی ممنوع است. شرکت در بودجه مدارس داوطلبانه است و اجباری نیست. بنابراین دانش آموزان مدارس دولتی مجبور به پرداخت هزینه ثبت نام نیستند ، فقط بیمه حوادث و کتاب هستند. در مدارس غیردولتی شهریه مصوب طبق دستورالعمل مربوطه اخذ می شود.

در دستورالعمل پذیرش مدارس تأکید شده است که مصاحبه و آزمون در کلیه مدارس دولتی و غیر دولتی به منظور رعایت اصول آموزشی و حفظ اطمینان کودکان ممنوع است. علاوه بر این ، مطابق با ماده 30 آیین نامه اجرای مدارس ، ما امتحانات ورودی ، مصاحبه ، تعیین میانگین نمره ثبت نام دانش آموز و دریافت پول خواهیم داشت زیرا هیچ بحث اجباری در مورد ثبت نام رایگان و مشارکت عمومی وجود ندارد (با این حال ، بیمه حوادث و بیمه کتاب درسی هنگام ثبت نام اعطا نمی شود و ثبت نام دانشجو به دلایل ذکر شده در بالا ممنوع نیست.

جزئیات ثبت نام الکترونیکی

اسناد اقامت الکترونیکی را برای ثبت نام دریافت کنید

ثبت نام برای کلیه دانش آموزان در مقاطع و مقاطع مختلف از طریق سیستم Sida و پورتال pada.medu.ir انجام می شود. در مرحله ثبت نام الکترونیکی برای پیش دبستانی و دانش آموزانی که به پایه (1 ، 7 ، 10) وارد می شوند ، روند ثبت نام مدارس شامل موارد زیر است:

والدین باید به پورتال Pada دسترسی پیدا کرده و برای مدرسه مورد نظر خود پیش ثبت نام کنند. برای این منظور ، پنج اولویت انتخاب شده به دانش آموزان داده می شود و محدودیت های جغرافیایی با در نظر گرفتن معیارهای سیستم کنترل می شود. اگر دانش آموزی مدرسه ای را در منطقه خود یا خارج از منطقه انتخاب کند ، ابتدا درخواست به دفتر کارت دفتر ثبت منطقه ارسال می شود و در صورت تأیید ، برنامه در لیست برنامه ثبت نام مدرسه ظاهر می شود.

به محض تأیید ثبت نام نهایی دانش آموز در مدرسه ، سایر اولویت های انتخاب دانش آموز به طور خودکار حذف می شوند. مطمئناً ، اگر می خواهید پس از تأیید نهایی در مدرسه دیگری ثبت نام کنید ، باید برای لغو ثبت نام خود در مدرسه فعلی از پورتال اقدام کنید و پس از تأیید مدیر مدرسه ما ، اقدام به ثبت نام مجدد کنید. مدرسه هدف.

پرونده های آموزشی در سطوح مختلف فرآیند ثبت نام ارسال می شوند و اطلاعات مورد نیاز از طریق ShadNetwork و سایر مکانیسم های ارتباطی ارائه می شود. رمزهای عبور دانش آموزان برای استفاده در پورتال Pada و رمزهای عبور یا تعریف مجدد آنها توسط سیستم Sida و مدیر مدرسه ساخته شده و توسط سیستم یا سایر مکانیسم های امن برای دانش آموزان یا والدین آنها ارائه شده است. بسته به روش. قرار داده خواهد شد.

دانشجویان و کاربران ملزم به ثبت اطلاعات محل اقامت مانند کد پستی و آدرس دقیق در سیستم PADA هستند. معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش درباره مسائل مربوط به مرزهای جغرافیایی مدارس ثبت نام شده توضیح داد و گفت: امسال نیز مانند سال گذشته تلاش شد مرزها مشخص شود و خانواده ها به مدارس محل زندگی خود هدایت شوند .. سال گذشته این مدرسه مدرک مستقیم داشت ، اما امسال مدارک الکترونیکی دریافت خواهیم کرد و امیدواریم مشکلات این حوزه را کاهش دهیم. البته اگر فضایی در منطقه وجود داشته باشد ، ما ثبت نام می کنیم اما اگر فضایی وجود نداشته باشد ، ممکن است مشکلاتی پیش بیاید. به طور کلی ، ما امیدواریم که ثبت نام الکترونیکی چالش ها را کاهش دهد.

تازه واردانی را که در دوره پیش دبستانی شرکت نکرده اند شناسایی کنید

برگزاری کلاس آمادگی بهار و تابستان

وزارت معارف در نظر دارد کلاس آمادگی بهار و تابستان را برای دانش آموزان سال اولی که در مهد کودک نمی روند برگزار کند. دستورالعمل پذیرش مدارس به مدیر اجازه می دهد هنگام ثبت نام در کلاس اول ابتدایی ، دانش آموزان جدیدی را که هیچ تجربه پیش دبستانی ندارند ، شناسایی کند و 1400 کلاس آمادگی بهار و تابستان را در اسرع وقت برای منطقه هدف و دانش آموزان جدید تعیین کند. برای جلوگیری از تداخل برنامه پیش دبستانی تابستان با آغاز سال تحصیلی ، برنامه پیش دبستانی برای ادامه یادگیری و کلاس های مقدماتی و آموزش و مداخله به موقع در بهار و تابستان 1400 مناسب است. برنامه ریزی شده تا نیمه اول سپتامبر 1400 تکمیل شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا