جامعه

شرایط بازنشستگی بیمه شدگان روستایی در سال ۱۴۰۰

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، دهیاران و عشایر شرایط بازنشستگی و بازنشستگی پیش از موعد صندوق را در سال جاری اعلام کرد.

علی سیلکانی در مصاحبه با مجله خانوادهوی با ذکر چهار گروه مستمری بگیران در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر گفت: اینها چهار دسته هستند.

وی در مورد بازنشستگان پیش از موعد نیز گفت: طبق بند B ماده 57 قانون مقررات دائمی برنامه های توسعه ملی از سال 1995 دولت موظف است کلیه بیمه شدگان 70 ساله و 10 سال سابقه پرداخت بیمه و تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر را بازنشسته کند و متناسب با تعداد سال حقوق بازنشستگی پرداخت کند .. پرداخت حق بیمه.

آقای سیلکانی هر سال یک سال از سن بازنشستگی کسر می کند و یک سال نیز از تاریخ لازم الاجرا شدن این بند تا پنج سال به تعداد سنوات بیمه اضافه می شود.همچنین میزان مستمری بازنشسته بیمه شده مطابق قانون فوق براساس سنوات بیمه شده صندوق محاسبه و پرداخت می شود.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، دهیاران و عشایر گفت امسال پنجمین سال اجرای تبصره های قانونی فوق است. ذینفعان این سیستم افراد بیمه شده 70 ساله و بالاتر با 10 سال یا بیشتر سابقه بیمه و بیمه شده 66 ساله و بالاتر با 14 سال یا بیشتر سابقه بیمه هستند. در صورت لزوم ، این افراد می توانند برای بازنشستگی پیش از موعد از یک کارگزار صندوق در محل زندگی خود درخواست کنند و از آن بهره مند شوند.

به گفته وی ، بیمه شدگانی که دارای درخواست بازنشستگی ، سن لازم و سابقه بیمه هستند و سال گذشته درخواست بازنشستگی آنها در سیستم صبا ثبت شده است ، امسال بررسی می شود و در صورت احراز شرایط قانونی لازم از این مزایا بهره مند می شوند. فواید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا