جامعه

سینمای مستند از تعطیلی یک مرکز نگهداری زنان کارتن خواب جلوگیری می کند ؟

پس از اکران دو مستند «هیچکس منتظرت نیست» ساخته موسن اسلام زاده و «آن شب» ساخته مینا قاسمی زاواله، معاون دادستان دوباره در تهران در میدان شوشا تهران حضور دارد و از تعطیلی کارتن کوبه بانوان خواستم. مرکز مراقبت. ..

به گزارش مجله خانواده به نقل از روابط عمومی مستند «آن شب» پس از انتشار دو مستند “آن شب” به کارگردانی و تهیه کنندگی مینا قاسمی زاواله و یک فیلم مستند “هیچکس منتظرت نیست” محسن اسلام زاده معاون دادستان تهران در پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم واقعیت در خصوص مسائل مرکز نگهداری از بانوان خفته کارتون در میدان شوش تهران از دکتر زاکانی در تهران خواست که مرکز را تعطیل کند و به وی اطلاع ندهد. نتیجه او.

از این رو در اواسط دی ماه سال 1400 و در جریان جشن سینمای «آغوش حیات»، شهرداری منطقه 12 تهران با ارسال نامه ای به دادسرای 37 دستور تخلیه مرکز نگهداری از زنان بی سرپرست در میدان شوش تهران را صادر کرد. با این حال، با نمایش این دو مستند در جشنواره سینمای آغوش حیات و صحبت های موسن اسلام زاده، میناگا سمی زباره و سپیده علیزاده مدیر مرکز در مراسم اختتامیه جشنواره سینمایی «آغوش حیات»، پاسخ دادستانی تهران به تعطیلی این جشنواره. .

در نامه ای از سوی معاون دادستان تهران به آریله زاکانی شهردار تهران، محور اصلی بحث حمایت قاطع و توصیه به حفظ تلاش مرکز جامع برای کاهش آسیب های زنان بوده است. «سعید عمرانی» همچنین از شهردار تهران درخواست کرد تفاهم نامه همکاری بلندمدتی برای همکاری با مرکز کاهش آسیب های زنان امضا کند و تاکید کرد که حتی مسائل مربوط به نگهداری و تجهیزات ساختمانی که مرکز در آن واقع شده باید حل شود.

مستند «آن شب» که با گوشی موبایل با موضوع خرید و فروش نوزاد فیلمبرداری شده است، مادری را به تصویر می کشد که ناگهان به همراه نوزادش وارد یک پناهگاه زنانه می شود و کارگردان در آستانه توقف است. از فروخته شدن نوزاد به مهد کودک جلوگیری کنید. من زایمان می کنم، اما با چالش های زیادی روبرو هستم.

مستند «هیچکس منتظرت نیست» نیز روایتی از مرکز نگهداری از بانوان کارتن خواب در میدان شوش تهران است. در این مقدمه مستند آمده است: «سپیده علیزاده چند سالی است که مسئولیت مرکز نگهداری از بانوان کارتن خواب در میدان شوش تهران را بر عهده دارد، اکثر زنانی که به این مرکز مراجعه می کنند از بیماری های اجتماعی مانند اعتیاد و فحشا رنج می برند و از سوی خانواده طرد می شوند. یکی از زنانی که 28 سال پیش خانه را ترک کرد و معتاد و تبهکار شد، اما اکنون مونا با چالش مواجه شده است: «او می خواهد 28 سال بعد با کمک سپیده به سراغ دو فرزندش برود، اما اثری از آنها ندارد. “

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا