جامعه

«سیاه تنگرس» چیست؟ – مجله خانواده

مجله خانواده/لرستان یک کارشناس ارشد گیاهان دارویی گفت: تنگه سیاه یک گیاه بوته ای است که برای درمان بیماری های مختلف مانند دیابت، چربی خون و پروستات استفاده می شود.

سعیده امیری در گفت وگو با مجله خانواده گفت: گیاه نارنگی سیاه با نام علمی Rhamnus persica یکی از گیاهان خوراکی از خانواده عناب است.

وی ادامه داد: گیاه سیاه تنگ درختچه ای خاردار است که ارتفاع آن به 3 متر می رسد و دارای شاخه های کرک دار جوان خاکستری متناوب است که در حالت قدیم گیاه به زرد، قهوه ای، خاکستری مایل به قهوه ای و خاکستری تبدیل می شود.

امیری با اشاره به اینکه از این گیاه برای درمان دیابت استفاده می شود، گفت: از آنجایی که دیابت نوع 1 هنوز درمان قطعی ندارد، از این گیاه برای درمان دیابت نوع 2 استفاده می شود، وابستگی و نه خیلی ارثی در این نوع دیابت مهم است. .

وی ادامه داد: این گیاه صحرایی به درمان چربی خون کمک می کند، کلسترول خون را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و شما را از بیماری های مرتبط با چربی خون محافظت می کند.

امیری می گوید: پروستات یکی از بیماری هایی است که سالانه افراد زیادی را مبتلا می کند. باید بدانید که با مصرف گیاه نارنگی می توانید التهاب پروستات را کاهش دهید و از بروز عوارض بعدی پیشگیری کنید.

یک کارشناس ارشد این گیاه دارویی در خصوص مصرف این گیاه در درمان سنگ کلیه گفت: یکی از مهم ترین ساختارهای بدن انسان است که بدون آنها بدن نمی تواند از شر مواد سمی و اضافی خلاص شود، حذف آن توصیه می شود.

وی افزود: این گیاه به عنوان مسکن عمل می کند و درد بسیاری از مفاصل و نواحی موضعی را کاهش می دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا