جامعه

سگ‌های بدون صاحب مهم‌ترین مخازن بیماری در طبیعت

مدیر مدیریت حفاظت از حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نظرات کارشناسی در خصوص مسائل حیات وحش در رسانه ها محفوظ بماند و این سازمان آماده پاسخگویی به رسانه های گروهی برای اطلاع رسانی و آموزش افکار عمومی است. ”

به گزارش مجله خانواده، رضا فرج گفت: سگ به عنوان یک گونه این حیوان مهاجم زیستگاه طبیعی است و خطراتی مانند رقابت با گونه های بومی، انتقال بیماری ها و زوال اکوسیستم ها را به همراه دارد.

او اضافه کرد: بر اساس گزارش‌های مستند متعدد از سازمان حفاظت محیط‌زیست، سگ‌های ولگرد وحشی و رها شده منجر به حملات گله‌ها و گونه‌های حیات وحش پست‌تر مانند قوچ، میش، آهو، شغال و بز کامل می‌شوند.

وی ادامه داد: با حملات دسته جمعی به گونه های اصلی گربه از جمله حمله یوزپلنگ، پلنگ، کاراکال، لینک، گربه قصر، گربه شنی، گربه وحشی و گربه وحشی و سایر گونه های مهاجم، گزارش های زیادی از کشتار وجود دارد. محیط زیست “کشورهایی وجود دارد.

فرجی با بیان اینکه «اختلالات ژنتیکی» حیات وحش یکی از مهم ترین آسیب های سگ های ولگرد وحشی است و «اختلالات ژنتیکی» تنها وجود گرگ نیست، گرگ خاکستری و شغال طلایی نیز وجود دارد و می تواند خلوص ژنتیکی را تهدید کند. گرگ. ویژگی های رفتاری حیات وحش گریزان نیست و نزدیکی آنها به جامعه انسانی می تواند به کودکان آسیب برساند و حتی منجر به مرگ شود.

وی با اشاره به اینکه با رشد روزافزون جمعیت سگ های ولگرد متاسفانه در سال های اخیر آگاهی عمومی نسبت به مضرات تغذیه سگ های ولگرد کمرنگ شده است خاطرنشان کرد: وجود سگ های ولگرد بیماری هاری، سالک است که در اکثر کشورهای پیشرفته دنیا اقدامات ویژه ای برای کنترل جمعیت این حیوانات مضر مانند هلند و آلمان انجام شده است که در برخی کشورهای اروپایی جمعیت آنها به صفر رسید.

فرج می گوید: سگ های ولگرد مهم ترین مخزن بیماری در طبیعت محسوب می شوند و نمی توان منکر انتقال بیماری های مشترک با حیات وحش شد که شاید یکی از بیماری هایی باشد که در سال های اخیر جمعیت حیات وحش را تهدید کرده است. بیماری دیستمپر. همچنین با افزایش بیماری هایی مانند هاری که در حیوانات وحشی و سگ های ولگرد شایع است، با افزایش جمعیت این حیوانات طعمه، عدم جمع آوری و کنترل جمعیت مواجه هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، فرج گفت: “” در اکثر کشورهای توسعه یافته با سیستم های مراقبت بهداشتی قوی، غذا جرم محسوب می شود و کسانی که این گونه آسیب ها، آسیب های زیست محیطی، سلامت اجتماعی و ایمنی را نقض می کنند در معرض جرایم جدی قرار می گیرند.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا