جامعه

سه هزار نیروگاه خورشیدی با هدف توانمندسازی اقشار کم برخوردار در قم ایجاد می شود

مجله خانواده/ کام طرح توانمندسازی اقشار محروم از طریق ساخت 3000 سامانه فتوولتائیک 5 کیلوواتی بر اساس پنج توافقنامه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، وزارت نیرو، سازمان بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام می شود. (ره)، و سازمان های رفاهی لاستیک.

امروز 30 مرداد ماه محسن امیدیان معاون هماهنگی امور اقتصادی منطقه قم در نشست مشترک طرح توانمندسازی اقشار محروم از طریق ساخت 3000 سامانه فتوولتائیک خورشیدی 5 کیلوواتی از احداث نیروگاه کوچک در ستوا خبر داد. وزارت انکشاف و فرمانداران ایالتی با حمایت از این امر، در این طرح بر تلاش جدی و همکاری همه دستگاه های ذیربط برای اجرای آن تاکید شده است.

امیدیان از اجرای این طرح در حوزه توانمندسازی افراد محروم و تحت فشار قدردانی کرد. با توجه به اینکه نوت 16 در همه بخش ها 270 درصد رشد کرده است، فصل جدیدی را باز می کند و پشتیبانی لازم را از این پروژه ارائه می دهد.

وی خواستار برگزاری جلسات هفتگی هماهنگی بین سازمانی برای تسریع در اجرای طرح ساخت 3000 سیستم برق خورشیدی 5 کیلوواتی برای مستضعفین و ارتقای صنعت کشوری انرژی خورشیدی شد و به من یادآور شد که می توانم در برنامه ریزی برای نصب پیشگام باشم. یک سیستم تولید برق نیازها و توانایی هایی که دارند.

در این همایش، مدیرعامل سازمان توسعه ژنراتورهای کوچک ساتبا همچنین طرح توانمندسازی افراد محروم از طریق ساخت 3000 سیستم PV خورشیدی را به عنوان طرحی هوشمند که می‌تواند کمبود برق کشور را جبران کند، مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال 1401 600 میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شده است، گفت: امیدواریم هر چه سریعتر این طرح با همکاری بسیج و سایر دستگاه های مرتبط با این موضوع اجرایی شود.

جعفر محمدنژاد، سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق (ساتبا) امروز با بیان اینکه بهانه‌ای برای اجرا نشدن این طرح وجود ندارد، گفت:

وی تاکید کرد: مناطق روستایی باید در اسرع وقت شناسایی و برای نصب سیستم های فتوولتائیک خورشیدی به شرکت های توزیع ارجاع شوند.

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق (ساتبا) با بیان اینکه برق یکی از زیرساخت‌هایی است که اهرم ملی توان ملی محسوب می‌شود، گفت:

وی با اشاره به اینکه هر ساله هزینه های زیادی برای تقویت برق در مناطق انتهای شبکه هزینه می شود، گفت:

محمدنژاد گفت: تصمیم کمیسیون امداد بهزیستی برای توانمندسازی خانواده های واجد شرایط منحصر به فرد است و حتی اگر 50 درصد این طرح محقق شود، در دنیا بی نظیر است.

مهندس سید محمد ارجمندزاده معاون بهره برداری و اعزام شرکت توزیع نیروی برق قم نیز در این همایش گفت: گیاه.

وی با اشاره به آمار نیروگاه های خورشیدی در استان قم گفت: 162 کیلووات.

ارجمندزاده گفت: نیروگاه های خورشیدی در حال حاضر تنها 24 میلیون کیلووات مصرف سالانه را تامین می کنند.

وی از مزایای توسعه سیستم‌های تولید انرژی‌های تجدیدپذیر، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، کاهش مصرف آب، عدم انتشار گازهای گلخانه‌ای و کاهش آلاینده‌های محلی دانست و گفت: یادم آمد. تاکنون این نظام ها در برخی مدارس دینی ایجاد شده است. ، امامزادگان و چندین نیروی انتظامی و عملیاتی است.

مهدی آهنین پنجه، مدیرعامل و مهندس شرکت توزیع نیروی برق قم نیز در این همایش با بیان اینکه نصب 3000 سیستم فتوولتائیک 5 کیلوواتی در سال جاری همراه با طرح توانمندسازی اقشار مستضعف، نقطه عطفی برای استان قم خواهد بود، گفت: این یک تکلیف است. استاندار با کمیسیون امداد، رفاه و بسیج سازندگی.

وی از اقدامات انجام شده برای تسریع در اجرای این طرح گفت:

در پایان جلسه نیز برای پاسخگویی به سوالات و دغدغه های اجرای طرح، طرح پرسش و پاسخ برگزار شد و حاضران نظرات و پیشنهادات خود را برای تسریع در موفقیت برنامه و اجرای اهداف تعیین شده بیان کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا