جامعه

سفر طولانی ۸ قلاده یوز آفریقایی به هند

طبق گفته شفاف ، در ماه نوامبر 2021 هشت یوزپلنگ آفریقایی (از جمله پنج نر و سه ماده) از آفریقای جنوبی به یک پارک ملی در مادیا پرادش هند منتقل می شوند. 8400 کیلومتر در یک خانه جدید مستقر شوید.

یوزپلنگ در انگلیسی “یوزپلنگ” نامیده می شود و در واقع نام هندی این حیوان است ، ریشه در سانسکریت دارد. این گونه از گربه سانان دارای زیرگونه های آسیا و آفریقا است. تخمین زده می شود که در حال حاضر تنها حدود 50 یوزپلنگ آسیایی در جنگل ها و مراتع آسیا در منطقه زندگی می کنند و این زیرگونه در معرض خطر جدی انقراض است. گفته می شود که این نژاد حدود 70 سال پیش در هند منقرض شده است ، اما منابع می گویند آخرین بار یوزپلنگ های آسیایی در هند بین سال های 1967 تا 1968 دیده شده اند.

امروزه اکثر یوزپلنگهای جهان در آفریقا ، نامیبیا ، بوتسوانا و آفریقای جنوبی زندگی می کنند ، اما تعداد آنها متوسط ​​است و حدود 7000 نفر تخمین زده می شود.

مدیر انستیتوی تحقیقات حیات وحش هند ، یکی از کارشناسان درگیر در پروژه انتقال یوزپلنگ به طبیعت گفت: “این اولین بار است که یک گوشتخوار بزرگ از این قاره به حیات وحش منتقل می شود.” قاره جابجا شده است. به گفته کارشناسان ، یوزپلنگ ها اگر در زیستگاه جدید خود به خوبی شکار شوند ، حیواناتی بسیار سازگار هستند.

البته ، به گفته ایندیپندنت ، پروژه های بازگرداندن حیوانات به محیط طبیعی همیشه خطرناک است ، اما می تواند موفقیت آمیز باشد. به عنوان مثال ، یوزپلنگ ها در اواخر دهه 1980 در کشور آفریقایی مالاوی منقرض شدند. با این حال ، پس از معرفی مجدد چهار مورد از این گربه ها در طبیعت در سال 2017 ، تعداد یوزپلنگ های مالاوی اکنون به 24 عدد رسیده است.

دکمه بازگشت به بالا