جامعه

سال ۹۷ چند خبر اعتیاد منتشر شد؟

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرده است که حدود 9،300 خبر خبری ایجاد شده در زمینه اعتیاد در سال 1997 ایجاد شده است.

به گزارش مجله خانواده ، سیدعباس صالحی در یک کنفرانس ویدئویی حرفه‌ای با معاون نخست وزیر ، دبیرکل و دبیر شورای هماهنگی منطقه ای مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: چشم اندازهای مختلف را می توان به عنوان موضوعات مهم و اساسی در جامعه دید. از طرف دیگر ، مشکل اندازه جمعیت یک مشکل در جامعه ما است. موضوع دیگر دامنه عوارض این آسیب است. برخی از این آسیب ها جسمی ، برخی روانی هستند و اعتیاد هم صدمات جسمی و هم روحی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد. اعتیاد را می توان یک بیماری عفونی دانست. ویژگی دیگر محدوده زمانی است.

در بخش دیگری از این جلسه تخصصی ، صالحی گفت: سه دسته از عوامل در ایجاد اعتیاد مهم هستند. کسانی که در زمینه های تئوری و زمینه کار می کردند به عوامل انگیزشی و روانی مانند کنجکاوی ، ماجراجویی ، اضطراب و فرار از اضطراب توجه می کردند.

وی در بخش دیگری گفت: پیش بینی ها باید روی راه هایی تمرکز شود که از آنها می توان اثرات انگیزشی و عوامل روانی جلوگیری کرد.

صالح در ادامه با اشاره به مقوله عوامل معرفت شناختی و روانشناختی افزود: یک سری سوء تفاهم ها منجر به سوء تفاهم ها در مرحله مسمومیت می شود ، این سوء تفاهم ها اظهارات مختلفی دارند به عنوان مثال من همیشه اعتیاد را متوقف می کنم. آیا داروها اعتیاد آور نیستند ، استفاده از بعضی از مواد اعتیاد آور نیست ، مواد مخدر می توانند جنبه های درمانی روحی و جسمی داشته باشند. ما یک مجموعه گزاره های غلط داریم که در صورت پیشگیری باید اصلاح شود. دسته سوم خانواده و دوستان هستند.

وی ادامه داد: نکته سوم برای بازگشت به رابطه بین حوزه فرهنگ و این آسیب اجتماعی این است که اگر می خواهیم جریان پیشگیری را پیش ببریم باید از چهار زمینه که اولین زمینه های هنری هستند بیشترین استفاده را ببریم. حوزه هنری با مشکلات مختلفی روبرو می شود. جاذبه ویژگی اصلی هنر است.

در بخش دیگری ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در هر دو زمینه هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی ، فیلم ، مستند ، فیلم کوتاه و هنر ، برخی از ما مستقیماً درگیر هستیم. اتفاقات مختلفی رخ داده است که برخی از آنها غیرمستقیم است و در دو سال گذشته نمایشگاههای مختلفی را در زمینه هنرهای تجسمی دیده ام.

وی با بیان اینکه حوزه هنری با استفاده از جذابیت و غیرمستقیم بودن پیام ، فضاهای مختلفی دارد و افزود: در وزارت فرهنگ و امور اسلامی کار در همه زمینه ها انجام می شود. من شکسته شدم ”

آقای صالحی در ادامه با اشاره به زمینه های رسانه و فضای مجازی ، گفت: “در زمینه رسانه و فضای مجازی ، همانطور که کارهای رسانه ای انجام می دهیم ، پیام از طریق تکرار و تنوع ایجاد می شود.” . مشخصه رسانه این است که مستقیماً عمل می کند و از طریق تکرار و تنوع پیام ها ثبات ایجاد می کند. ما در این زمینه دامنه بزرگی داریم.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته ، عرصه مجازی 2500 پیام مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.

صالحی همچنین در سال 1997 اعلام کرد که حدود 9،300 خبر در زمینه اعتیاد ایجاد شده است.

وی با اشاره به موضوع آموزش و پژوهش گفت: این رشته با هنر و رسانه متفاوت است اما کار خود را انجام می دهد.

وی اظهار داشت: ما در مجتمع های مختلف ملی و محلی در این زمینه فرصت های چشمگیری داریم. »طی دو سال گذشته ، کتابخانه های عمومی ما در همین خط بحث در مورد آسیب های اجتماعی بوده اند. درگیر شدن ، تبدیل کتابخانه به قطب آموزش پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، در سال 1997 10 همایش و همایش در ایالت برگزار شد.

صالح همچنین گفت:

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا