جامعه

زندگی ۸۵۰۰ کودک بدسرپرست و بی‌سرپرست در مراکز شبه‌خانواده

مجله خانواده/ گلستان ستوان امور فرهنگی و اجتماعی بهزیستی کشور از جان حدود 8 هزار و 500 کودک بد سرپرست و بدسرپرست در کانون خانواده کاردانی خبر داد.

محمد نصیری شامگاه سه شنبه 7 تیرماه در مراسم افتتاح دومین مرکز قرنطینه شبه خانواده کشور در گرستان با 25 هزار کودک بدسرپرست و نادیده گرفته شده تحت کنترل سازمان بهزیستی کشور گفت: از این تعداد بیش از 17 هزار کودک زندگی جایگزین هستند. خانواده ها. در واقع آنها به ما وابسته اند، اما با یکی از اقوام خود مانند عمو و عمه زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه کودکانی که در خانواده های جایگزین زندگی می کنند را رصد خواهیم کرد و از اجرای الگوی آموزشی صحیح برای آنها اطمینان حاصل خواهیم کرد. با کودکان دیگر در مراکز و محیط های غیر خانوادگی.

نمايندگان مسائل فرهنگي و اجتماعي بهزيستي ملي ما را از زندگي نزديك به 8000 و 500 كودك بدسرپرست در مراكز شبه خانواده خبر داده و يادآوري كرده است: اين مراكز همان طور كه ​​از نامشان پيداست و در چهره و لبخند آنها رضايت آنها از شبه خانواده است. مرکز خانواده به خوبی شناخته شده است.

نصیری امروز گفت: دومین مرکز قرنطینه شبه خانواده در کشور راه اندازی شد. در پایین ترین سطح ممکن بقیه بچه ها به کانون خانواده برمی گردند. خانواده ای که صلاحیت های عمومی آنها تایید شده و زیر نظر مجموعه یا خیریه باشد.

وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی یک اورژانس خانوادگی است، بیان کرد: اگر کودک در این دوره دچار مشکلات و خاطرات تلخی در محیط خانواده شد، وظیفه ما در اورژانس اجتماعی این است که کودک را از این خانواده بگیریم، برای بهبود خانواده گام برداریم. دوره زمانی و سپس. مهم ترین مسئله ما این است که حتی یکی از والدین را احیا کنیم و فرزند را به آنها بسپاریم. بهترین مدل برای کودکان به عنوان یک خانواده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی بهزیستی کشور گفت: در گذشته اورژانس اجتماعی کودکان آسیب دیده را بر اساس مراحل قضایی به یک مرکز شبه خانواده واگذار می کرد و این کودکان این گروه یک مرکز شبه خانواده هستند و دلیل آنها این است که در آنجا وجود دارد. یک مرکز قرنطینه در تهران است و در این مدل کودک برای تصمیم گیری در مورد تکالیف وارد مرکز قرنطینه می شود. مهمتر از قرنطینه، تیم پشتیبانی در مرکز است. اگر اولین گزینه بازگشت به خانواده باشد، کودک ظرف 20 روز تا 2 ماه برنامه ریزی می شود و در صورت عدم دریافت نتیجه، به مرکز شبه خانواده یا مانند آن منتقل می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا