جامعه

زمین‌لرزه ۵.۸ ریشتری در هرمزگان/ اعزام تیم‌های ارزیاب

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از اعزام دو تیم ارزیاب به محل خبر داد و خاطرنشان کرد: زمین لرزه هایی به بزرگی ۵.۷ و ۵.۸ ریشتر در منطقه بندر خمر در استان هرمزگان رخ داده است.

معتبی خالدی در گفت وگو با مجله خانواده گفت: زمین لرزه ای به بزرگی 5.7 ریشتر حوالی ساعت 20:37 آن روز مرز خلیج فارس، هرمزگان و قشم را لرزاند و یک دقیقه بعد حوالی ساعت 20:00 برای دومین بار زلزله ای به بزرگی 5.8 ریشتر همین منطقه را لرزاند.

زمین لرزه 5.7 در عمق 10 کیلومتری و زمین لرزه 5.8 در عمق 9 کیلومتری زمین رخ داد و حریدی گفت: دو تیم ارزیاب برای بررسی خسارات احتمالی این زمین لرزه به محل اعزام شدند.

مهدی ولیدور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: امروز حدود ساعت 20:37 و 20:39 است. تیم ارزیابی به محل اعزام شد.

رئیس سازمان امداد هلال احمر ادامه داد. با توجه به عمق و شدت زلزله بلافاصله با مسئولان روستا تماس گرفته شد و تیم ارزیابی برای بررسی و نجات حادثه دیدگان با توجه به مختصات مرکز زلزله به محل اعزام شد.

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه پس از دو ساعت زمین لرزه های 5.8 و 5.7 ریشتری هلمزگرن، 10 تیم سنجش و 5 تیم واکنش سریع به مناطق حادثه دیده اعزام شدند، گفت: به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: تمامی مراکز اورژانس کشور نیز در انتظار هستند و به بیمارستان ها و مراکز درمانی و بهداشتی بندرعباس اطلاع رسانی شده است.

اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد

دکمه بازگشت به بالا