جامعه

زائرانی که به مرزها مراجعه می‌کنند را باز نمی‌گردانیم/ هیچ وقت مرزها را کامل نبستیم

فرمانده انتظامی کشور در خصوص آخرین وضعیت مرزی برای سفر زائران اربعین حسینی به عراق گفت:

به گزارش مجله خانواده، سردار اشتری شامگاه یکشنبه در گفت وگو با رادیو اربعین در خصوص آخرین وضعیت مرزها اظهار کرد: در حال حاضر در این مرز و بوم در حال حاضر در مرزها هستیم. در چند روز گذشته، طرف عراقی هم اکنون آماده پذیرایی از زائران است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اکنون به تدریج اجازه می دهد همه افراد در مرز، پایانه مرزی یا مناطق پشت مرز به عراق منتقل و اعزام شوند، افزود: امروز از مرز کوسلاوی. ، تردد زائران در مرز خوب بود. الان در مرز مهران هستم. زائران در حرکت هستند. زائرانی که به مرزهای آند می آیند به عقب برنمی گردند. ما به زائران پیشنهاد می کنیم تا زمانی که عراق آمادگی انجام این کار را دارد سفر کنند و به عراق بروند.

اشتری گفت: طبق آمار ما در چند روز گذشته 2 میلیون و 750 هزار زائر ایرانی به عراق سفر کرده اند. دور و در حال حاضر در برخی مرزها تعداد زائرانی که به کشور باز می گردند بیشتر از زائران خروجی برای سفر به عراق است.

یک فرمانده نیروی انتظامی گفت:به عراق بروید

اشتری در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه هرگز مرز را به طور کامل نبسته است، اظهار داشت: اگرچه به طور کامل به این شکل بسته نیست، اما اکثر مرزهای ما به صورت 24 ساعته کار می کنند، به استثنای مرز هسلوی، مرز شرمچه، چزابه و مرز مهران که بازدیدکنندگان می توانند در ساعات مشخصی از آنها بازدید کنند.

وی همچنین گفت: در برخی از جاده ها از جمله مهران گره ترافیکی سنگینی وجود دارد که در چند روز اخیر در صدد رفع آن بوده ایم اما هیچ جاده ای در کشور مسدود نیست و هم اکنون وضعیت در حال بهبود است.

اشتری همچنین به زائران در هنگام بازگشت به کشور توصیه کرد و از آنان خواست در زمان خستگی رانندگی نکنند و با آرامش به محل سکونت خود بروند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا