جامعه

رسیدن از مرز ۵۰۰ مرگ روزانه به کمتر از ۳۰۰ مورد بسیار خشنود کننده‌ بود

“مرگ و بیماری شهروندان در سراسر جهان برای ما کسل کننده و دردناک است ، اما وقتی از مرگ روزانه 500 نفر امروز به کمتر از 300 می رسیم ، با وجود مرگ 294 است. خبر بسیار خوبی بود. ” مردم کشور برای ما و خانواده های ما فاجعه بزرگی هستند.

به گزارش مجله خانواده ، به نقل از سخنان وبدا ، دکتر سعید نمکی “این موفقیت بزرگ را در هفتمین کنفرانس مجازی مدیران دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی سراسر کشور به تمام دست اندرکاران دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی سراسر کشور تبریک می گوید. من این کار را خواهم کرد. ” .. من به رئیس جمهور گفتم که هر میلیمتر از منحنی مرگ و میر روزانه می افتد ، در زیر فشار طاقت فرسای مدیریت سخت کار کرونا ، چند اینچ پشت یک همکار خود خم می شود.

همکار ما مانند کوه ایستاده است

او اضافه کرد: “من می دانم که این کلمات که همکاران ما از آنها خسته شده اند یا آنها را بریده اند راهنمای خارج از سیستم بهداشت است. همکاران ما از این روزها ، ماه ها و خستگی خسته شده اند. در انتهای شب بسیار ناامید ، آنها همیشه مانند کوه ایستاده بودند ، و من شب و روز موفق شدم تا لحظه ای که آنها سعی کردند آخرین نفس و بیماری خود را کنترل کنند و تاج خود را کنترل و مدیریت کنند. من می دانم که آنها بدون در نظر گرفتن کار می کنند.

وزیر بهداشت گفت: “من از همه عزیزانم برای کمک به ما یا کمک به ما در این راه تشکر می کنم.” اعضای محترم ستاد اجرایی ، به ویژه وزیران امور داخلی ، راه ، شهرسازی ، ارتباطات از راه دور ، گردشگری و میراث فرهنگی در تهیه و تهیه محل اسکان در خارج از خانه ، کلیه اعضای دولت و کلیه مقامات ارشد خارج از دولت ، به ویژه ما می خواهیم از باشیجی ، ارتش ، ناجا ، دادگستری ، به ویژه دادستان ها ، فرمانداران ، فرمانداران ، سازمان های غیردولتی و مردم و همه مقامات ارشد که در این امر کمک کردند تشکر کنیم.

نگرانی های وزیر بهداشت در شرایط فعلی

دکتر نمکی افزود: در اوج این اجرای عالی ملی ، باید برخی از نگرانی ها را ذکر کنم. اولین نگرانی من دستی است که در ماه مه از ویروس خورده ام. آن خاطره تلخ و دردناک برای من و همکارانم همیشه کسل کننده است. همین که فکر کردیم شرایط عادی است و همه چیز را رها کردیم ، دوباره گرفتار شدیم. این بار تصمیم دارم لحظه ای عقب نمانم.

او ادامه داد. “دوباره از مردم عزیز ، شریف و گرانقدر ما بپرسید ، کرونا ویروسی پیچیده است ، بسیار پیچیده تر از ماه مه ، به طور جدی و سریع بر ما تأثیر می گذارد. او قسمت پایین را با تصاویر پیچیده تر و گیراتر به بستر بیماری و مرگ می برد.

در پاییز ، زمستان بسیار سخت تری پیش روی ماست …

وزیر بهداشت گفت: “من امیدوارم که هم مسئول و هم مردم اگر دوباره کرونا بخورند و آن را عادی کنند زمستان بسیار سخت تری نسبت به پاییز داشته باشند.” برای هرکسی که می خواهد ساده و نرمال باشد ، می دانیم که ویروس خطرناک و پیچیده است و حتی اگر فراموش کنیم که در طی 90 دقیقه آماده گلزنی در یک سری بازی هستیم ، در قله خطرناکی قرار خواهیم گرفت.

اولین دولتی که نگران آن هستیم ، تهران است

دکتر نمکی تأکید کرد: من امروز در برخی از ایالت ها بیشتر نگران هستم. اولین ایالت تهرانی است. متأسفانه وقتی دیروز به رنگ نارنجی برگشتیم و بسیاری از همكاران به ما توصیه كردند كه این مسیر را تا حد قرمز ادامه دهیم ، مترو دوباره شلوغ شد و بازارهای بسته و راهروها شلوغ بود. ما بیشتر نگران هستیم شب گذشته یکی از همکاران گزارش خود را از رادیو و تلویزیون پخش کرد. این یادآور روزهای کسل کننده ماه مه است که هر روز به حدود 30 مرگ می رسیدیم و دوباره کار خود را ترک کردیم.

با پروتکل شکن سرو کار داشته باشید

وی افزود: “ما از شیوع این بیماری در تهران به ویژه در شهرهای بزرگ تهران به ویژه مترو ، اتوبوس های بین شهری ، معابر و بازارهای بسته بسیار نگران هستیم.” ما از کارکنان ، به ویژه فرماندار ، فرمانده ستاد و رئیس دانشکده پزشکی تهران ، می خواهیم ضمن توسعه زیرساخت ها و آموزش های مناسب ، قاطعانه ، به ویژه در تجارت ، اقدام کنند.

بیایید وضعیت شهر را به جای نارنجی به قرمز از قرمز به نارنجی تغییر دهیم

وزیر بهداشت به من یادآوری کرد که: من از همه شرکت ها و اصناف می خواهم که پروتکل های بهداشتی را دنبال کنند تا اقتصاد خود را به درستی بچرخانند. لطفاً اطمینان داشته باشید که این بار به محض نزدیک شدن به وضعیت قرمز ، ما مجدداً قرمز اعلام کرده و محدودیتها را مجدداً با تصمیم ستاد ملی کرونا اعمال خواهیم کرد. به همین دلیل ، شرکت ها باید تلاش کنند تا وضعیت شهر را از نارنجی به زرد به جای نارنجی به قرمز تغییر دهند تا با مشکلات اقتصادی روبرو نشوند.

نگرانی در مورد وضعیت بیماری در ایالات شمالی و جنوبی

دکتر نمکی تأکید کرد: ایالات شمالی کشور نیز از دیگر نگرانی های ما است. به خصوص با برآوردهایی که امروز دارم و قبلاً به همه روسای دانشگاه علوم پزشکی شمال گفته ام ، در اوج قبلی ما یک مشکل بزرگ در شهرهای بزرگ استان های شمالی داشتیم ، متأسفانه ویروس به روستاها و مناطق مرتفع سرایت می کند و این مسئله با ماندن در زمستان و شبهای طولانی زمستان به دلیل فرهنگ خاص مردم بیشتر می شود. این باید در ایالات شمالی مشاهده شود.

وی گفت: “من همچنین نگران ایالات جنوبی هستم.” هوای سرد ، ازدحام در اتاق ، چگونگی بستن پنجره ها و تراکم بالای جمعیت هنوز نگرانی در مورد افزایش تعداد موارد در ایالت های جنوبی را ایجاد می کند ، اما روز جمعه در دانشگاه آبازو و دانشگاه آبادان بودم. من با مدیر. آلودگی فاضلاب و آب ما خانه های خود را با آب غرقابی ، باکتری های روده ای و فاضلاب آلوده می کنیم و باید در مورد بیماری های روده در ایالات جنوبی بسیار مراقب باشیم.

معاینه سریع در کلینیک ها و مراکز سرپایی. PCR برای بیمارانی که مایل به بستری شدن هستند

وزیر بهداشت گفت: وی درمورد آزمایش در جلسه قبل گفت که آزمایش PCR فقط باید در بیمارستان انجام شود ، بنابراین در سخنرانی امروز دانشگاه می تواند از آزمایش سریع برای کلینیک های بیمارستانی و سرپایی استفاده کند ، این اصلاحیه وجود دارد. اما اگر بیماری با تشخیص پزشک از خارج یا توسط کلینیک بیمارستانی ارجاع شود ، شخصی که آزمایش مثبت سریع دارد به بیمارستان ارجاع می شود و آزمایش PCR باید توسط آن بیمار انجام شود. اگر خدا منع کند ، اگر بیماری در بیمارستان از بین برود ، بیمارستان استاندارد برای ثبت Quid19 یک PCR مثبت است و نه یک آزمایش سریع طبق پروتکل سازمان بهداشت جهانی.

دکتر نمکی خاطرنشان کرد: این دانشگاه نیاز به هماهنگی با دکتر کوریوند در مورد مسکن بیمار دارد تا بنا بر نیاز به تدریج با هتل قرارداد ببندد. ابتدا باید سعی کنید از مکانهای اقامتی رایگان مانند مهمانسراهای دولتی ، امکانات بنیاد مستضعف ، سازمانهای دولتی و غیره استفاده کنید ، اما در صورت عدم وجود این امکانات ، مبلغ استاندارد اعلام شده اعمال می شود. شما می توانید بر اساس این بسته است.

هیچ اولویتی بالاتر از مدیریت تاج داخلی نیست

“درست است که ما با محدودیت های مالی روبرو هستیم ، اما امروز همه کشورها از برنامه های کنترل Covid 19 عقب مانده اند و با مسائل اقتصادی و اجتماعی و سیاسی ملی و ملی روبرو هستند. ما اولویت بیشتری نداریم “. رئیس جمهور با فرماندهی مقام معظم رهبری ، مجدداً تأكید كرد كه این اولویت بالاتر از كنترل 19 كوید در اقتصاد كشور نیست و نباید صبر مثبتی را به جا بگذارد. این بیمار باید با پروتکل تایید شده در خانه یا خانه نگهداری شود.

وی افزود: “پیگیری افراد در تماس با بیماران نیز از اولویت های بسیار مهم ماست.” به گفته معاون وزیر بهداشت ، متوسط ​​پیگیری برای افرادی که با بیماران تماس می گیرند 10 است ، اما می تواند به 5 یا 15 برسد و باید در دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی سراسر کشور بررسی شود.

دکتر نمکی به شرح زیر اشاره کرد. روسای بعضی از دانشگاه ها درمورد رفتن تیم بهداشت به درب مردم سال کردند. مگر اینکه تیم نظارت احساس کند که باید به درب منزل شخصی مراجعه کنند ، ما نباید مزاحم خانه های مردم شویم و تا آنجا که ممکن است کارکنان را در معرض آلودگی قرار دهیم. آنچه در برخی موارد انجام می شود.

حمل و نقل عمومی یکی از دلایل اصلی آلودگی به ویروس است

وی گفت: حمل و نقل عمومی یکی از دلایل اصلی آلودگی به ویروس است ، بنابراین باید در حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ ، به ویژه در کلانشهرها بسیار مراقب باشیم. با فرماندار و سایر کارمندان برای جلوگیری از انتشار ویروس وسیله نقلیه و ایجاد مشکلات جدید برای ما همکاری کنید.

وزیر بهداشت با تأکید بر لزوم مستندسازی فعالیت ها و رفتارهای دانشگاه ها و دانشکده های پزشکی سراسر کشور ، گفت: دیروز جلسه مفصلی با یکی از همکاران در این زمینه داشتم. این حماسه شگفت انگیز که طی چند ماه گذشته خلق کرده اید ، نوعی تاریخچه برای عزیزی است که حماسه را در این صحنه خلق کرده است ، اگر به موقع مستند یا ضبط نشده باشد.

دکتر نمکی افزود: ایالت ها و کالج های پزشکی برای ثبت این فعالیت ها باید علاقه مندان و افراد با استعداد را در نظر بگیرند. این که شخصی در روابط عمومی کار می کند دلیل بر چشیدن آن نیست ، زیرا بسیاری از افراد غالباً جای خود را ندارند. ممکن است شخصی مسئول روابط عمومی باشد ، اما از ذوق و استعداد هنری در به تصویر کشیدن و ثبت این حماسه بزرگ تاریخی کشور برخوردار نیست. لطفاً یک شخص درجه یک را که ممکن است در خارج از دانشگاه یا وزارت توسعه بهداشت باشد ، استخدام کنید تا این اثر خارق العاده را ضبط کند.

نیاز به ثبت فعالیتها و اقدامات دانشگاه در شرایط فعلی

وی اشاره کرد که: دکتر جهانپور و دکتر آسایی روی مستند مکتوب کوید 19 بسیار سخت کار کردند. دکتر جهانپور در قسمت بصری این مستند کمک می کند و رئیس دانشگاه همچنین باید شخصی را به عنوان رابط منصوب کند. همچنین ، چون اسناد مربوط به ملی و بین المللی امروز است ، ما هر قطب کشور رابط یا ناظر می دانیم. ممکن است نسل های آینده مفید باشند. با کمک اسنادی بود که می توانست به دوران دفاع مقدس افتخار کند که به صحنه دائمی دفاع مقدس تبدیل شد. کودکانی که امروز هرگز رنگ جلویی یا خاک را ندیده اند از داشتن چنین والدین پرشوری افتخار می کنند. آنها از مرزهای ملی محافظت کرده اند. مستندسازی فعالیتها در این زمینه به نسلهای آینده کمک خواهد کرد تا بدانند قهرمانان ملی در زمینه بهداشت چه چیزی ایجاد کرده اند.

وزیر بهداشت یادآور شد: این یک رویداد بزرگ و اولین بار بود ، زیرا دکتر تقوی نژاد سال آینده خبر خوبی به رئیس دانشگاه داد و اتفاقی برای سیستم بودجه وزارت بهداشت افتاد ، بنابراین وی مجبور نبود هزینه زیادی را از درآمد ویژه خود خرج کند. .. در تاریخ وزارت بهداشت ، حدود 52000 تا 53،000 کارمند مشغول به کار هستند ، اما اکنون درآمد خود شما به میزان قابل توجهی کاهش یافته و مشکلات و مشکلات مدیریت بیماری را برطرف کرده است. در کنارت هستم ، احساس تنهایی نکن ، قطعاً به شما کمک خواهیم کرد. رئیس جمهور و دکتر نواکتو از حامیان ما برای تکمیل این پروژه ، مزین به نام سالدار رشید اسلام ، شهید کاظم سلیمانی هستند.

نیاز به تکمیل یک پروژه نیمه تمام

دکتر نمکی تأکید کرد که برای تکمیل پروژه نیمه تمام باید مراقبت های ویژه ای انجام شود. خواسته من از همه روسای دانشگاه و دانشکده پزشکی این است که با کمک و راهنمایی دکتر تقوی نژاد ، دکتر جان بابایی ، دکتر رییسی و سایر نمایندگان وزارتخانه ، اولویت پروژه های در دست انجام باشند. برای تکمیل است. ما نگران کمبود تخت بیماران Covid 19 و غیر Covid نباشیم ، زیرا پیک جدید می خواهد ما را بگیرد ، همانطور که خدا منع می کند.

برخلاف انتظار ، میزان مرگ و میر روزانه ایران در حال کاهش است

وی اظهار داشت: “آژانس های بین المللی پیش بینی می کنند که امروز ، روزانه 1100 و بیش از 1200 بیمار جان خود را از دست می دهند ، اما متأسفانه این پیش بینی ایالات متحده ، اروپا و بسیاری از کشورهای آسیایی را پوشش می دهد. این از آب بیرون آمد و حتی اگر دولت ظالمانه ترین مجازات ها را علیه ما اعمال می کند ، هیچ شهروندی در جهان وجود ندارد که نباید عزادار بیماری و مرگ شهروندان ما شود ، خوشبختانه نه تنها آینده نگری و اهتمام مدیران مراقبت های بهداشتی ، بلکه بالاتر از ارقام قبلی نیست ، بلکه آنها با ادامه این مسیر نزولی و شهادت به سمت کاهش و کاهش نرخ مرگ و میر روزانه هستند. من اطمینان دارم که آینده به دلیل تأثیر برنامه های کاظم سلیمانی درخشان خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا