جامعه

دروس عمومی از کنکور سراسری حذف شد/ کنکور سالی ۲ مرتبه برگزار می‌شود

مجله خانواده/کرمانشاه رئیس مرکز ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش از حذف رشته های عمومی از کنکور سراسری خبر داد.

دکتر محسن زرای امشب (یکم شهریور) در مراسم جشن کنکور سراسری کرمانشاه با تشریح تغییراتی که در نحوه برگزاری کنکور سراسری از سال آینده ایجاد شده است، اظهار داشت: تغییر وضعیت کنکور سراسری این است که از سال آینده درصد سوابق تحصیلی در کنکور سراسری افزایش می یابد و به 40 درصد می رسد.

زارای گفت: از سال آینده آزمون سراسری دو بار در سال برگزار می شود و نتایج به مدت دو سال برای داوطلبان حفظ می شود.

رئیس مرکز نظارت و سنجش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حذف دروس عمومی از کنکور سراسری گفت: سوابق تحصیلی

آقای زارعی تاکید می کند که: دروس عمومی را از آزمون سراسری حذف کرده ایم تا به مطالعه عمیق این دروس بیشتر توجه شود.

زارعی در ادامه گفت: زمانی که کنکور سراسری به سبک گذشته برگزار می شود، دانش آموزان کمتر به یادگیری عمیق توجه می کنند. شرکت در کلاس های کنکور و شرکت در آزمون ها بر کیفیت آموزش تاثیر می گذارد.

وی همچنین با اشاره به شایعات موجود در فضای مجازی مبنی بر موفقیت بالای دانش آموزان مدارس غیردولتی در کنکور سراسری، تصریح کرد: مدارس تیزهوشان جزء مدارس دولتی هستند اما در مدارس غیردولتی از جمله مدارس تیزهوشان تحصیل می کنند.

وی تاکید کرد: شناسایی و پرورش استعدادهای برتر نه تنها کار درستی نیست، بلکه صالح نیز هست.

وی همچنین با بیان اینکه دانش‌آموزان و خانواده‌ها به امید قبولی در رشته‌های پزشکی و فوریت‌های پزشکی به تحقیقات علوم تجربی توجه بیشتری دارند، خواستم بر اساس استعداد بچه‌ها باشد تا اینکه… و علایق آن‌ها تحقیق شود. .

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا