جامعه

دانشجویان به عنوان دستیاران فناوری در شرکت های مستقر در پارک‌های علم و فناوری فعالیت می‌کنند

دانشجویی که به عنوان دستیار فنی در یک شرکت در پارک علم و فناوری کار می کند

بهبود شایستگی‌های دانش‌آموز، آموزش مهارت‌های مرتبط با کارآفرینی و تقویت کار گروهی با جذب دانشجویان به عنوان دستیار فنی در شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مجله خانواده، اهداف تعیین شده به عنوان مفاد قانونی به نهادهای ذیربط اجرا می شود و در سال اول اجرای آن حداقل نیمی از دانشجویان سراسر کشور در این طرح جذب می شوند. این مأموریت، مأموریتی است که در قالب آیین نامه اجرایی قانون جهش تولید دانش بنیان از سوی هیات وزیران به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ شده است.

بر اساس این قانون و آیین‌نامه‌های مصوب آن، بسیاری از دستگاه‌های دولتی باید موانع موجود بر سر راه توسعه اکوسیستم‌های فناوری و نوآوری را برطرف کنند. اجرای مفاد این قانون منوط به همکاری کلیه دستگاههای ذیربط می باشد. با پیگیری های دولت، آیین نامه اجرایی این قانون برای رفع مشکلات و موانع پیش روی بنگاه های خلاق دانش بنیان و ارتقای هر چه بیشتر فعالیت این بنگاه ها به تمامی دستگاه ها ابلاغ می شود، زودتر اقدام کنید. .

در راستای اجرای این قانون، وزارت علوم و فناوری با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق شکوفایی نوآوری، طرح‌های کمک فنی را با هدف ارتقای ظرفیت دانشجویان و ارتقای کارآفرینی و کار تیمی اجرا می‌کند. امکان اجرای آموزش مهارت‌های مرتبط با تقویت، حوزه‌های فناوری و نوآوری پیشگام و تقویت ارتباط بین دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری وجود دارد.

وزارت کشور باید برای دانشجویان مشمول این طرح برنامه ریزی کند تا به مدت شش ماه در یکی از شرکت های واقع در پارک علم و فناوری مشغول به کار شوند و در ازای آن کمک هزینه دریافت کنند. پروژه های کمک های فنی با هدایت دانشکده های استانی، پارک های علم و فناوری و مراکز رشد برنامه ریزی و اجرا می شود.

انتهای پیام/





آیا این خبر برای شما مفید بود؟

بر اساس نتایج 0 رای به نفع 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا