جامعه

خودمراقبتی فردی در حجاج و خانواده ها برای پیشگیری از شیوع بیماری های حاد تنفسی ضروری است

مجله خانواده/ قم معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اگر زائری دارای علائم بیماری تنفسی است، باید اصول بهداشت فردی را رعایت کند، از دیگران دوری کند، ماسک بزند و در صورت عدم حضور در جلسه به موقع درمان شود.

دکتر محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کوم با اشاره به بازگشت کنونی زائران از بیت‌الحرام و افزایش ابتلا به کرونا در کشور گفت: -راهنمای مراقبت و سلامت زائران، خانواده و اطرافیان.

محبی افزود: متأسفانه با ظهور ویروس کرونای جدید، اگر دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی نگیریم، با شیوع این بیماری به ویژه در بین زائران و خانواده‌های آنان مواجه خواهیم شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اگر زائری دارای علائم بیماری تنفسی است، باید اصول بهداشت فردی را رعایت کند، از دیگران دوری کند، ماسک بزند و در صورت عدم حضور در جلسه به موقع درمان شود.

وی ادامه داد: در صورتی که خانواده یا دوستان زائری مشکوک به علائم کرونا بودند، از حضور در مجالس و مجالس خودداری کرده و به ملاقات مجدد با زائران موکول کنند.

دکتر موسناک با مراجعه به مراکز و مراکز بهداشتی درمانی شش ماه پس از آخرین واکسیناسیون کرونا بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای کنترل و کاهش شدت بیماری در موج جدید کرونا تاکید کرد و از مردم پرسید که آیا قبل از آن گذشته است یا خیر. تزریق دوز بعدی عمل کردن را فراموش نکنید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا