جامعه

خواب ناآرام به خاطر کرونا

با شروع بیماری همه گیر کرونا ، بسیاری از افراد شاغل می توانند برای کار از خانه کمی بیشتر بخوابند. کارشناسان معتقدند این پدیده برای سلامتی شما مفید است اما هشدار می دهند که بحران کرونا می تواند خواب ما را آزار دهد و منجر به کابوس و خواب ناآرام شود.

به گزارش مجله خانواده ، در جامعه ای مانند آلمان که بهره وری و سطح نیروی انسانی معیارهای تعیین کننده برای حفظ کار هستند ، افراد شاغل معمولاً بیش از حد لازم نمی خوابند و اغلب از کمبود خواب رنج می برند.

به گفته یان بارت ، متخصص بهداشت خواب آلمان ، این وضعیت در طولانی مدت مضر است ، زیرا “افرادی که نمی توانند خوب بخوابند در طول روز بیدار نمی شوند.”

با شیوع بیماری همه گیر کرونا ، دورکاری در بسیاری از مشاغل گسترده شده است و بسیاری از افراد کارهای خانه را انجام می دهند و در خانه کار می کنند ، بنابراین مجبور نیستند مسافرت کنند و می توانند بیشتر بخوابند.

این امر به ویژه برای افرادی که زود بیدار نمی شوند بسیار مفید است و زمان خواب بیولوژیکی مانند خواب دیر شب و بیدار شدن در اواخر روز است. آنها به طور کلی سالم و پرانرژی هستند. در واقع ، در طی یک بیماری همه گیر ، بدن ما می تواند سالها و ماهها کمبود خواب را جبران کند.

کابوس و خواب بی قرار به دلیل تاج

با این حال ، همه پزشکان و محققان بیماری همه گیر کرونا را برای خواب مثبت نمی دانند. بر اساس مطالعه ای که توسط تیمی در دانشگاه هلسینکی فنلاند انجام شد ، بحران کرونا در شب و در خواب آزار بسیاری رسیده است.

متخصصان پزشکی در این مطالعه نتیجه گرفتند که شیوع تاج در جامعه هم بر ریتم خواب و هم بر محتوای خواب تأثیر می گذارد.

به گفته دویچه وله ، حدود 4000 داوطلب رویاهای خود را توضیح دادند و بیش از یک چهارم بیشتر از قبل کابوس دیدند. حدود یک سوم آنها گفتند که خوابشان از دست رفته و نیمه شب بیشتر بیدار شده اند.

بر اساس نتایج فوق ، متخصصان مجبور به توجه به این اختلالات و اختلالات خواب شبانه در چنین شرایطی هستند و برای بهبود سلامت آنها به درمانگران و متخصصان کمک و مشاوره می کنند. تأکید کنید که باید درخواست کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا