جامعه

خطر ابتلا زنان دیابتی به بیماری قلبی ۱۰ برابر بیشتر است

مجله خانواده / خراسان رضوی محققان دریافتند که دیابت به شدت با بیماری کرونا قلب در زنان ارتباط دارد.

طبق گزارش Medical Express ، نتایج این مطالعه نشان می دهد که میزان مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی در بیماران جوان ثابت یا کمی افزایش می یابد ، در حالی که مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی در افراد مسن در حال کاهش است.

برای درک اینکه چرا جوانان در معرض افزایش خطر بیماری کرونا قلب (CHD) هستند ، محققان در بیمارستان Brigham and Women در بوستون ، ماساچوست و کلینیک May York در ایالات متحده بیش از 50 عامل خطر را برای 28،024 زن شناسایی کرده اند. تحقیق کردم آنها سلامت زنانی را که دهه ها در آن شرکت کرده بودند ، تجزیه و تحلیل کردند.

لازم به ذکر است که زنان زیر 55 سال مبتلا به دیابت نوع 2 10 برابر بیشتر در معرض CHD در 20 سال آینده با استفاده از لیپوپروتئین مقاوم به انسولین (LPIR) به عنوان یک نشانگر زیست پیش بینی قدرتمند بودند. وجود دارد.

دکتر سامیا مورا از کالج پزشکی هاروارد در ایالات متحده گفت: “ما در حال تحقیق هستیم که چرا جوانان از بیماری قلبی عروقی رنج می برند.”

وی افزود: “هنگامی که یک جوان از بیماری قلبی عروقی رنج می برد ، بر کیفیت زندگی ، بهره وری و سهم وی در جامعه تأثیر می گذارد.”

ساجر دوگانی ، محقق ارشد در کلینیک می یورک در ایالات متحده ، گفت: “پیشگیری بهتر از درمان است و می تواند از بسیاری از عوامل خطر بیماری قلبی جلوگیری کند.” این مطالعه نشان می دهد که سبک زندگی بر سلامت قلب زنان در هر سنی به ویژه زنان جوان تأثیر می گذارد.

محققان حدود 50 نشانگر زیستی مرتبط با سلامت قلب و عروق را بررسی کرده اند. معیارهایی مانند لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) ، کلسترول (یا کلسترول بد) ، هموگلوبین (A1C) (شاخص سطح گلوکز خون) به احتمال زیاد باعث CHD در زنان زیر 55 سال نسبت به LPIR ، شاخص جدید مقاومت به انسولین می شود. کمتر مربوط است.

LPIR از ترکیب وزنی 6 واحد لیپوپروتئین استفاده می کند و توسط تست های آزمایشگاهی تخصصی تجزیه و تحلیل می شود.

کلسترول LDL فقط با 40٪ افزایش خطر ابتلا به CHD در زنان زیر 55 سال همراه بود ، در حالی که LPIR 6 برابر (600٪) افزایش یافت.

مورا گفت: در زنان سالم ، مقاومت به انسولین ، دیابت نوع 2 و سندرم متابولیک از دلایل اصلی بیماری عروق کرونا زودرس بودند.

وی اظهار داشت: زنان چاق زیر 55 سال چهار برابر بیشتر در معرض عروق کرونا قرار دارند و زنان هم سن آن سیگار می کشند و از فشار خون بالا رنج می برند.

عدم تحرک و سابقه خانوادگی نیز از عوامل م effectiveثر در این زمینه است.

محققان بر این باورند که این مطالعه از نظر تعمیم محدود است زیرا بیش از تمرکز بر روی زنان است ، بیش از 95٪ از شرکت کنندگان سفید پوست هستند.

مورا افزود: “نتایج این مطالعه ممکن است در گروه های قومی و نژادی با شیوع بالای سندرم متابولیک ، مقاومت به انسولین و دیابت مهم تر باشد.”

“اگرچه دیابت اغلب قابل پیشگیری است ، اما این یک مشکل فراگیر در سیستم است ، از جمله استراتژی های سبک زندگی نوآورانه مانند تلاش های جامعه ، تلاش های بیشتر برای بهداشت عمومی و راه های بهتر برای هدف قرار دادن کانال های پزشکی. ، تحقیقات بیشتری برای مقابله با آن لازم است. ” متابولیک یا روش جراحی جدید.

با شیوع دیابت ، عوامل خطر مرتبط به طرز چشمگیری افزایش یافته است ، زنان بیش از مردان را تحت تأثیر قرار می دهد ، و محققان بر لزوم مداخله موثر تأکید می کنند.

محققان گفتند: “از آنجا كه اپیدمی به تازگی آغاز شده است ، ما برای بهبود نتایج جوانان و مقابله با خطر دیابت به راهكارهای جدیدی نیاز داریم.”

نتایج نظرسنجی در JAMA Cardiology منتشر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا