جامعه

جزئیات حادثه کوهنوردان شمال تهران از زبان پلیس/ دعوت از خانواده مفقودین برای تشکیل پرونده

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ جزئیات این حادثه را برای بسیاری از کوهنوردان در ارتفاعات شمال تهران توضیح داد.

به گزارش مجله خانواده ، سرهنگ جلیل ، کمک مالی برای اقدامات پلیس در تصادفی که برای بسیاری از کوهنوردان در ارتفاعات شمال تهران رخ داد ، گفت: یک سری تخمین ها از چنین جمعیتی برای آنها غیرقابل پیش بینی بود و متأسفانه بسیاری از همین افراد درگیر مداخله جوی و حوادث ناشی از آن بودند.

وی با بیان اینکه بسیاری در این استراحتگاه قصد داشتند تله کابین را به ایستگاه 7 برسانند و از پیست اسکی استفاده کنند ، افزود: تله کابین به دلیل برف و کولاک برای مدتی بسته بود که باعث ازدحام جمعیت شد. برخی از افرادی که به عنوان پشته های دوربند و داکا وارد مجموعه تفریحی شدند ، در ایستگاه 5 زمینگیر شدند.

کمک مالی به شرح زیر اضافه شد. وی افزود: پلیس بلافاصله وارد عمل شد و جمعیت را تخلیه كرد ، اما متأسفانه یكی از كوهنوردانی كه راه را اشتباه رفت در بین راه گم شد.

وی گفت: شش نفر در مجتمع فرهنگی جان خود را از دست دادند و اجساد آنها پیدا شد. یکی به صورت دستی و پنج جسد دیگر با استفاده از هلی کوپتر و هلی کوپتر نجات حمل شده است. فرد دیگری که گمان می رود از طریق جمشیدیه وارد استراحتگاه شده باشد ، به دلیل آسیب دیدگی شدید پیدا شد و به یک مرکز درمانی منتقل شد ، اما متأسفانه این فرد نیز بر اثر آسیب مغزی درگذشت.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ ، امروز هشت جسد شناسایی و متلاشی شده است. به گفته خانواده آنها ، حداقل پنج نفر دیگر مفقود شده اند.

سرانجام ، او به کلانتری 163 ولنجک رفت و از شهروندان خواست که اگر فکر می کنند دوستان و خانواده آنها در اینجا گم شده اند ، شکایت کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا