جامعه

توصیه‌های پلیس راهور به شرکت‌کنندگان در مراسم ارتحال امام خمینی(ره)

معاون اجتماعی و فرهنگی حمل و نقل پلیس راهور کشور توصیه ها و هشدارهای ایمنی در حوزه حمل و نقل را به حاضران در ارتحال امام خمینی (ره) ارائه کرد.

سرهنگ عین الله جهانی در گفت وگو با مجله خانواده وی با اشاره به وجود زائران در سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: از انقلاب اسلامی. لذا مجموعه ای از توصیه ها و هشدارهای راهنمایی و رانندگی برای تردد ایمن و بدون حادثه برای زائران در حرم مطهر امام خمینی (ره) ارائه می شود.

وی ادامه داد: راننده اتوبوس که وظیفه جابجایی زائران در قالب کاروان را بر عهده دارد مسئولیت خطیری بر عهده دارد و استراحت و آرامش کافی برای مقابله با این معضل، این مشکل در سفر دارد، باید خودروی سالم و سالم داشته باشد تا در هنگام بازگشت به آن توجه شود. زائران

وی ادامه داد: رانندگان در جاده ها باید به علائم راهنمایی و رانندگی و توصیه های ماموران پلیس راه توجه جدی داشته باشند. همچنین از رانندگان می خواهیم به مسافران و زائران یاد کنند که کمربند ایمنی را بسته اند. رانندگان باید مدیریت زمان را از نظر زمان رفت و برگشت در نظر بگیرند تا از جبران کمبود زمان در سرعت های نامشخص به دلیل رفت و آمدهای برنامه ریزی نشده جلوگیری کنند.

جهانی افزود: رانندگان اتوبوس و زائران باید همیشه ایمنی توقف در حاشیه جاده را در نظر داشته باشند نه فقط در هنگام سوار و پیاده شدن. زائران ممکن است در مسیر خود به سمت نقطه شروع یا مقصد خود پیاده روی کنند. در این مواقع این افراد مجبورند در جاده های خاکی تردد کنند، اکثرا مشکی می پوشند و وسایل نقلیه بیشتر با زائران برخورد می کنند و با مسائل ایمنی ترافیکی و تصادفات برخورد می کنند و توصیه می شود برای جلوگیری از این امر به رانندگان و عابران پیاده توجه جدی داشته باشند.

معاون اجتماعی، حمل و نقل و فرهنگی پلیس رابر گفت: زائرانی که بخشی از مسافت تا حرم مطهر را طی می کنند، سعی کنند با استفاده از صاعقه در ابتدا، وسط و انتهای زنجیره، آن را شبیه به راننده عبوری کنند. با زائران درگیری راه نروید. زائران حتی الامکان از طرف دیگر وسیله نقلیه پیاده روی کنند تا بتوانند جریان تردد وسیله نقلیه را رصد کرده و برای جلوگیری از خطر در مواقع خاص و بحرانی واکنش مناسب نشان دهند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا