جامعه

توسعه متوازن شهر قم در گرو توجه به بافت فرسوده و مرکزیت حرم‌ مطهر

مجله خانواده/لاستیک مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: در این راستا ارائه سیاست‌های تشویقی مانند افزایش طبقات، تسهیلات ارزان‌تر و درآمد کمتر باید در دستور کار قرار گیرد.

محمد صادقی در روز چهارشنبه 7 دی در دات کام گفت: آسیب های اجتماعی بعدی

وی افزود: با وجود زیرساخت های شهری و جمعیت، زندگی اجتماعی بهتری ایجاد می کند و دیگر شاهد مهاجرت بومیان به حاشیه شهرها نیستیم.

آقای صادقی با اشاره به انواع و اشکال واحدهای ساختمانی در طرح نهضت ملی در استان قم گفت: در شهرستان کوم و سایر شهرهای استانی مصوب استانی مسکن به صورت ویلا ساخته می شود.

او دلیل این نوع تصمیم را توضیح داد: این امر با این واقعیت مواجه است که ساخت 70000 خانه در شهرستان کوم از نظر ارزش واقعی و زمان مقرون به صرفه نیست.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قم، ساخت 70 هزار خانه در قالب ویلا به تمام معنا شهرسازی است و با اعتبارات موجود در کوتاه مدت کاری غیرممکن تلقی می شود. .

صادقی با اشاره به تصمیم ادغام شورای عالی شهرسازی و معماری کشور گفت: ساخت این واحد 560 هکتاری به صورت آپارتمانی مشابه پردیس موجود خواهد بود.

آقای صادقی در تشریح ساخت 32 هزار واحد مسکونی در زمینی به مساحت 560 هکتار در پردیسنگ کوم گفت:

در این مورد فرمود: این طرح همچنین فاقد دیوارهای مشترک و درهای ورودی، فضاهای مناسب و جادار بین بلوک ها و حداقل عرض خیابان 16 متر است.

او گفت:

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: عملیات ساخت 5600 واحد مسکونی در پردیسان آغاز شده و ساخت و ساز در 560 هکتار زمین از مدتی پیش آغاز شده و قرار است در روزهای آینده از سر گرفته شود.

به گفته صادقی، حدود 25 هزار متقاضی با وجود قطعی شدن واریزی هنوز پیامک دریافت نکرده اند و کار برای واگذاری زمین به این دسته از متقاضیان نیز در دستور کار قرار دارد که گفته می شود در حال افزایش است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطرنشان کرد: افزایش سقف اعتبارات دولتی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا