جامعه

تغییر دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت درباره استفاده از ماسک

سازمان بهداشت جهانی (WHO) بر استفاده از ماسک در مکانهایی که فاصله اجتماعی مشاهده نمی شود تأکید می کند.

به گزارش مجله خانواده ، تادروس آمانانه ، دبیر اجرایی سازمان بهداشت جهانی ، روز جمعه از تغییر در توصیه های این آژانس خبر داد و اظهار داشت: “این سازمان در حال حاضر توصیه می کند در مناطقی که عفونت Qovid-19 شیوع دارد ، ماسک بپوشید.”

ماسک ها باید در جاهایی که مسافت های اجتماعی از آن حفظ نمی شود ، مانند وسایل حمل و نقل عمومی و مغازه ها ، به ویژه افراد بالای 60 سال و افرادی که دارای مشکلات یا بیماری های خاص هستند ، باید از ماسک های پزشکی استفاده کنند. لطفا به من بدهید

سازمان بهداشت جهانی پیشتر اظهار داشت كه استفاده از ماسك برای عموم مردم مؤثر نیست ، اما كشورهای جهان به استفاده از ماسك متوسل شده اند. به عنوان مثال ، در انگلستان ، پس از آنكه بوریس جانسون در 15 ژوئن مجدداً در مورد تأثیر استفاده از ماسك ها تجدید نظر كرد ، افراد نیاز به استفاده از آنها در وسایل حمل و نقل عمومی داشتند.

خود ماسک از HIV-19 محافظت نمی کند. شستن دست ، مسافت اجتماعی و سایر فعالیت ها از همه مهم هستند.پیش از این ، سازمان بهداشت جهانی توصیه می کرد که از ماسک ها فقط توسط کادر پزشکی و افرادی که بیماری قلبی عروق قلب را درمان می کنند استفاده شود.

آدانوم گفت: استفاده گسترده از ماسک ها هنوز با شواهد علمی با کیفیت بالا یا مستقیم پشتیبانی نمی شوند ، اما تعداد شواهد و نتایج چندین کشور که توصیه به استفاده از ماسک ها می کنند ، افزایش یافته است. و ادامه داد. حفظ فاصله اجتماعی در بسیاری از شرایط دشوار است برای سازمان بهداشت جهانی کافی است که توصیه ها را تغییر دهد.

“این ماسک به خودی خود مردم را از ابتلا به Qoid-19 محافظت نمی کند. همچنین شستن دست ها ، رعایت فاصله اجتماعی و اقدامات دیگر بسیار مهم است.”

دبیرکل سازمان بهداشت جهانی (WHO) گفت كه كاركنان مراقبت های بهداشتی نه تنها در مناطقی كه دارای بیماران Qovid-19 هستند بلکه در همه مناطق مراكز بهداشتی در مناطقی كه تاج گسترده است باید از ماسك استفاده كنند. گفت به عنوان مثال ، پزشکان شاغل در بخش قلب و عروق و سایر بخش ها باید به استفاده از ماسک های پزشکی ادامه دهند ، حتی اگر بیماران کروناویروس شناخته شده در آن بخش وجود نداشته باشد.

براساس Sky News ، شواهد گروه مشاوره علوم اضطراری بریتانیا (SAGE) قبلاً نشان داده است كه در صورت ایجاد یك كورو ویروس بدون علامت ، ماسك می تواند خطر ابتلا به عفونت را كاهش دهد.

در عین حال ، متخصصان به این معنی نیستند که استفاده از ماسک به معنای مصونیت کامل است ، بلکه علاوه بر ماسک زدن ، سایر اقدامات درمانی که مقامات بهداشتی همواره توصیه می کنند به منظور محافظت مؤثر از خود و دیگران است. کارشناسان تأکید می کنند که آنها نیاز به استفاده و تمرین دارند. آن را در زندگی روزمره جدی بگیرید

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا