جامعه

تشکیل ستاد احیای زاینده رود و رفع معضل بزرگترین رود فلات مرکزی ایران

به گزارش مجله خانواده از اصفهان، روز گذشته نماینده مردم اصفهان در شورای اصفهان در توئیتی از رئیس جمهور خواست دستور تشکیل ستاد احیای رودخانه زاینده‌لود را بدهد زیرا این رودخانه مهم به اندازه شالیزار دریاچه ارومیه اهمیت دارد.

حسین میرزایی در این خصوص به مجله خانواده گفت: رشته مهندسی عمران آب است. من در اصفهان به عنوان مهمترین مسئله آب مطالعه کردم.

برای کنترل لوله های آب خلیج فارس به سیرجان و یزد و بررسی لوله های آب خلیج فارس به آب شیرین کن اسمز معکوس چندین بار بازدید کردم، یک لوله 100 کیلومتری آب را به سیرجان منتقل می کند و از آنجا می فرستد. آب از مخزن سیرجان به اصفهان، تامین کننده آب مورد نیاز صنعت است.

نماینده مردم اصفهان در شورای اسلامی گفت: خطوط برق به یزد نیز مورد بازرسی قرار گرفت و با کمک شرکت آب منطقه ای اصفهان، آبنمای زاینده‌لود به‌صورت زمینی و آب‌نمای زاینده‌لود و شرایط نظارت شد. با هواپیما از کارون 4 بازدید کردم.

او اضافه کرد: زمینه تدوین طرح باروری ابرها را در اختیار وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی قرار داد و ذخایر آبخوان را برای بررسی مشکلات آبی اصفهان بررسی کرد...

میرزایی به بررسی حرکت آب از خلیج فارس، حرکت آب بین حوضه ای، باروری ابرها، جریان طبیعی رودخانه ها و سفره های زیرزمینی به عنوان مهمترین اقدامات بلندمدت برای رفع مشکلات حوضه زاینده رود اشاره می کند که در ادامه توضیح دادم. .. بنابراین به طور کلی راه حل کوتاه مدت معضل زاینده رود اقامه نماز باران است و راه حل درازمدت شاهد رستاخیز حیات در فلات مرکزی ستاد ملی توانبخشی زاینده رود است. . ایران.

48

دکمه بازگشت به بالا