جامعه

تشریح آخرین جزئیات انتخابات ۱۴۰۰ توسط رئیس ستاد انتخابات کشور

رئیس ستاد انتخابات ملی آخرین جزئیات روند انتخابات سال آینده را ارائه داد.

به گزارش مجله خانواده ، جمال ارف در توصیف روند انتخابات 1400 گفت: انتخابات ما انجام دادیم. هر شاخه دارای دو بخش است. یکی افرادی هستند که به محل رای گیری می روند ، تا یک ساعت برای رای دادن در محل رای گیری می مانند. این نرم افزار به شما امکان می دهد نزدیکترین مکان و دورترین مکان رای گیری را انتخاب کنید. اما ، مدیران باید 24 تا 72 ساعت در دفتر شعبه حضور داشته باشند. بر این اساس ، ما پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را ایجاد کرده ایم. مردم باید اطمینان حاصل کنند که سلامتی آنها مهمترین است.

وی افزود: “ما تعداد شعبات انتخابات سال آینده را افزایش داده ایم.” در گذشته فقط بیش از 62،000 شعبه وجود داشت ، اما بودجه 10٪ به دلیل بحث و بررسی بین بخشداران و فرمانداران و همچنین آخرین تحولات در سراسر کشور افزایش یافته است. از طرف دیگر ، این نرم افزار Branch Finder نامیده می شود و نزدیکترین و دورترین دفاتر شعبه به خانه رای دهندگان را از طریق فضاهای سیار و اینترنت شناسایی می کند.

وی ادامه داد: برای کسانی که به شعبه مراجعه می کنند ، تمام این دستورالعمل های بهداشتی و همچنین مواد بهداشتی و در صورت لزوم ، ماسک و دستکش در نظر گرفته شده است. تجربه انتخابات سال گذشته نشان داد که همه باید دستگاه رای گیری داشته باشند. از طرف دیگر ، در نیمه شب 28 خرداد ، لازم است که با بسته شدن دفتر شعبه ، شمارش آرا را شروع کنیم و ما نیز در این مرحله پروتکل بهداشتی را طراحی می کنیم.

رئیس ستاد انتخابات ملی روند ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی در شهرها و روستاها را تشریح کرد و اظهار داشت: “امروز ، با دستور وزیر کشور ، تشکیل کمیته اجرایی و آغاز انتخابات رسماً اعلام شد و این دستور برای شروع به فرماندار ابلاغ شد. بنابراین ، 30 نفر در کمیته اجرایی بودند. معرفی به هیئت حسابرسان ، روند کار در بیستمین روز ثبت نام انتخابات شورای اسلامی شهر آغاز می شود.

وی تأکید کرد: چهار فرم به عنوان راهی برای ثبت نام نامزدهای شورای شهر تنظیم شده است. اولین فرم این است که افراد باید از طریق نرم افزار ثبت نام کنند. در این راستا ، ما در سراسر کشور برای حل مشکلات نرم افزار فعالیت کرده ایم. راه دوم این است که افراد از طریق رایانه و پورتال های اینترنتی ثبت نام کنند. فرم سوم مراجعه به پیشخوان دولت است که می توانید با پرداخت هزینه خدمات ارائه شده در آن ثبت نام کنید. همانطور که مشاهده می کنید ، شما به طور مستقیم ثبت نام نمی کنید ، اما اگر به این سه فرم دسترسی نداشته باشید ، از نظر قانونی نمی توانید از مراجعه به فرمانداری و ثبت نام مستقیم جلوگیری کنید. با این حال ، بسته به شرایط تاج ، لطفا با استفاده از یکی از سه روش اعلام شده ثبت نام کنید. مطابق توافق با هیئت حسابرسان شرکت ، نیازی به ثبت نام نیست.

اورف گفت: “ما کد ملی فردی را دریافت می کنیم و از شخص کارت حساب بانکی برای احراز هویت دریافت می کنیم ، اما هیچ پولی از این حساب برداشت نمی شود ، این فقط برای احراز هویت است.” این به این معنی است که این تأیید از طریق دو کانال انجام می شود: کد کشور و حساب کارت بانکی. افراد اسناد و عکس های مورد نیاز را بارگذاری می کنند و در آخر پیام و کد رهگیری ثبت نام موفقیت آمیز برای آنها ارسال می شود.

وی در مورد کمپین و تجمع گفت: “ماهیت انتخابات و جو انتخابات و کارزارها این است که مردم وجود دارند ، اما ما در یک وضعیت شریانی کرونا ویروس قرار داریم ، این باعث ایجاد تناقضی می شود که ما برای حل این پارادوکس مصمم هستیم. راهی برای ایجاد ظرفیت های بیشتر و بیشتر در اختیار داوطلبان برای جلسات ، اگر به این نتیجه رسیدید که ستاد ملی می تواند تا 15-20 نفر را در خود جای دهد ، هر یک با توجه به وضعیت عروق کرونا ویروس در شهر عمل می کنند ، اما به عنوان یک قاعده کلی ، در آن شرکت نکنید .

وی ادامه داد: “در حال حاضر ، مجمع عمومی باید در مورد یک مهمانی برگزار می شد ، همه در فضای مجازی.” وی همچنین جلسه ای مجازی با همه فرماندار وزارت کشور برگزار کرد. در واقع ، یکی از کارکردهای این بیماری انتقال به دولت الکترونیکی و فضای مجازی بود. دستورالعمل های مربوط به این موضوع تضمین شده و به داوطلبان ابلاغ می شود. یکی از تخلفات در این انتخابات نقض پروتکل بهداشت است.

وی تأکید کرد: شورای اسلامی شهر از بیستم اسفند تا بیست و ششم فروردین به مدت هفت روز و شورای اسلامی روستا در شانزدهم فروردین ثبت می شود. این بدان معنی است که دو زمان ثبت نام متفاوت است.

آلف درباره چاپ هزینه های انتخابات سال آینده گفت: “بیش از 200 میلیون تعرفه در هر چهار انتخابات تهیه شده است و چاپ تقریباً كامل است.” این هزینه ها تحت نظارت هیئت نظارت حفظ می شود و تا زمان رسیدن به دفتر شعبه در قرنطینه کاملاً ایمن است.

رئیس ستاد ملی شرایط ثبت نام در انتخابات پارلمانی را توضیح داد و گفت: “به عنوان مثال ، قانون مستلزم داشتن دیپلم و همچنین شرایط عمومی برای افراد فوق است.” پس از ثبت نام فردی ، وزارت علوم نه تنها صلاحیت ها را تعیین می کند ، بلکه روند تحقیق در مورد صلاحیت ها را ادامه می دهد. برخی از س inquالات ممکن است بصورت آنلاین انجام شود ، در حالی که تکمیل سایر سiesالات در مدت قانونی که برای برخی دیگر ممکن است طول بکشد.

در مورد ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری ، “این ثبت نام انتخابات در تاریخ 12 ماه مه انجام می شود ، و نام و اسناد به هیئت نظارت و نظارت مرکزی ارسال می شود ، صلاحیت داوری می شود و در پایان نام اعلام می شود “در تاریخ 27 ژوئن ، بیستم تبلیغ و اول سکوت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و انتخابات در تاریخ بیست و هشتم برگزار می شود. بیشتر دوره مبارزات انتخاباتی ، یعنی 20 روز انتخابات ریاست جمهوری ، در این دوره بدون تعداد یا حداقل پرسنل مطابق پروتکل برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات ملی با تأکید بر اینکه از امروز 1400 زنگ انتخابات به صدا در می آید ، افزود: “البته ، وزارت کشور از ماه اکتبر روی این انتخابات کار کرده است ، از جمله مکان شعب ، ارزیابی ها ، آسیب شناسی ها و غیره. آموزش کارگزاران انتخابات.”

آموزش نماینده صندوق از قابلیت های شبکه آموزش مبارک استفاده می کند ، زیرا بیشتر این عوامل از آموزش و پرورش تهیه می شوند. آموزش کامل آنها بعد از عید انجام می شود و تا ژوئن کامل می شود.

وی تأکید کرد: “این انتخابات شش حوزه انتخابیه را در دوره پارلمان و چهار ایالت را در جلسه کارشناسی برگزار خواهد کرد.” در سال 1400 چهار انتخابات در تهران برگزار می شود که یک کار ترسناک است. استفاده از انتخابات الکترونیکی بیشتر در پارلمان های کلانشهرها و از صندوق های رای گیری الکترونیکی در انتخابات مجلس کلانشهرها استفاده می شود. در تهران ، هیئت حسابرسان شرکت باید اجازه استفاده از صندوق های رای گیری الکترونیکی را بدهند. این شرط می کند که نتایج می توانند ظرف یک روز پس از انتخابات اعلام شوند ، اما در صورت عدم توافق حداقل سه روز اعلام می شود. کار زیادی است بنابراین ، درخواست ما از هیأت نظارت مجلس این است که به تهران اجازه دهد نگرانی های مربوط به استاندار تهران و همچنین در شهرهای بزرگی مانند شیراز و مشهد را برطرف کند.

در مورد افزایش روزهای رای گیری در انتخابات سال آینده ، آقای آلف گفت: “ایده افزایش روزهای رای گیری مطرح شد ، اما وقتی به قانون مراجعه کردم ، متوجه شدم که این اجازه را ندارم ، اما می توانم افزایش دهم زمان ، به جای شروع رای گیری ، در 18 ژوئن. “این کار از 8 صبح تا 6 صبح انجام می شود ، اما نمی توانید تعداد روزهای رای گیری را افزایش دهید.

وی درباره اصلاح قانون و حل مشکلات بسیاری از ثبت نام کنندگان گفت: “ما برای مهمترین انتخابات کشور یعنی رئیس جمهور منتخب در حال رقابت هستیم.” در گذشته گفته می شد که لازم است شاخصی تنظیم شود که همه نیازی به ثبت آن نداشته باشند. بنابراین ، به عنوان مثال ، مجالس اسلامی در زمینه آموزش و پرورش نیاز به اخذ مدرک کارشناسی ارشد دارند. شما می توانید همین کار را با ریاست جمهوری انجام دهید ، اما اگر این اتفاق با تغییر قانون رخ دهد ، به عنوان یک مجری مفید خواهید بود.

آلف در مورد حاکمیت قانون و پایبندی به اصل بی طرفی گفت: “در مورد حاکمیت قانون ، مجریان باید از قانونی که آموزش می بیند آگاهی داشته باشند. استاندارد ما در ارزیابی مجریان رعایت قانون است. هیچ چیز گرانتر از پیروی از قانون نیست. در واقع ، مجری نمی تواند در کنار او بایستد و مجاز به معرفی روندهای ما در طول انتخابات نیست. در این راستا ، ما باید به این موضوع پایبند باشیم و اگر فرماندار یا بخش در طی روند انتخابات و روند انتخابات پیدا شود ، بر خلاف بی طرفی عمل می کند.

رئیس ستاد انتخابات ملی در مورد فعالیت های نهاد قانونی گفت: در قانون 2016 ، فعالیت های حزبی و گروهی به عنوان دو ساختار حزب و جبهه معرفی شد. پس از اعلام این قانون ، وزارت کشور باید آن را رعایت کند. در همین راستا ، 121 حزب سیاسی با قانون جدیدی که می توانند عمل کنند سازگار شده اند. ساختار دوم جبهه است ، جایی که سه یا چند حزب مجاز می توانند با یکدیگر اتحاد ایجاد کنند. بنابراین ، از نظر ما ، هیچ سازمان دیگری به جز حزب مقابل ، هیچ جایگاه قانونی ندارد. هر کسی که می داند قانون باید تحت عناوین شورا و عناوین دیگری که در قانون ذکر نشده است ، رعایت شود. در حال حاضر 11 جبهه اعلام شده و مصوب با مشارکت اصلاح طلبان ، اصولگرایان و مستقلین وجود دارد.

وی در مورد تقسیم کشور گفت: “معمولاً برخی از ما به انتخابات رها می شویم ، به ویژه انتخابات مهم ریاست جمهوری و پارلمان. هیچ مورد جدیدی در زمینه تقسیم بندی وجود ندارد.” در همین راستا ، ما از اول مارس پرونده های جدید را قبول نکرده ایم و فقط پرونده های قبلی بررسی شده اند. مباحث مطرح شده در این زمینه بدون کار متخصصان قابل تحقق نیست. در چنین مواردی می توان فضای انتخابات را اشتباه گرفت. بنابراین ، این موضوع بسته شده است و فقط تبلیغات محدود در مورد قبلی می تواند در سطح ایالت انجام شود.

رئیس ستاد مبارزات انتخاباتی کشور درباره مشارکت مردم در انتخابات سال آینده گفت: “با نگاهی به صحنه امروز ، عموم مردم و سایر موضوعات از جمله مسائل اقتصادی و عیدی مسئله ای نیستند. در پایان سال و پس از ثبت نام روند در حال گسترش است و روند در حال گسترش است و با توجه به انتخابات دوره قبل حداقل طبقه از دوره قبل وجود دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا