جامعه

تشدید نظارت بر قیمت‌ها و شبکه توزیع کالاها

استاندار تهران در جلسه ستاد تنظیم بازار قدس بر نظارت بیشتر بر شبکه های توزیع قیمت و کالا تاکید کرد.

به گزارش مجله خانواده، محسن منصوری در پایان این نشست در ستاد تنظیم بازار استان تهران درباره تصویب این جلسه توضیح داد: در همین راستا شب گذشته جلسه ای با استاندار تهران برگزار شد و بر لزوم هماهنگی، انسجام، نظارت دقیق و ساماندهی اقلام مورد نیاز مردم تاکید و توضیحات لازم به استاندار ارائه شد.

او اضافه کرد: اگر در پی تصمیم دیشب برای ساماندهی ارز ترجیحی و دستور رئیس جمهور زمینه های مناسبی برای تهران فراهم شود، بازار تهران یک بازار ملی محسوب می شود.» بی شک تنظیم بازار ملی به طور کامل محقق خواهد شد. امیدوارم بتوانیم با دقت پیش برویم.

وی ادامه داد: در این همایش نمایندگان نهادهای مختلف تاکید کردند که دو موضوع توزیع و نظارت را به طور کامل در دستور کار خود قرار دهند، در حال حاضر کمبودی در تامین کالا وجود ندارد و به همین دلیل شبکه توزیع علاوه بر نظارت بر قیمت، نیازمندی نیز دارد. تحت نظارت دقیق قرار گیرد. این نظارت باید برای اطمینان از عدم وجود مشکل در ایالت به ویژه برای کالاهای اساسی مانند مرغ، تخم مرغ و نان اعمال شود. در شبکه توزیع این ملاحظه وجود داشت که تصمیمات لازم اتخاذ شد. به عنوان مثال، با چهار کارخانه عرضه نفت در استان تهران مصاحبه شد و گزارش هایی از ذخایر نفتی آنها ارائه شد.

وی تاکید کرد: البته در ذخایر آنها اختلافاتی وجود داشت اما کمبودی نداشتند بنابراین تصمیم گرفته شد تا 24 ساعت آینده ذخایر آنها تثبیت شود. برای مرغ، تنظیمات لازم با ایالت های شمالی انجام شد تا بدون وقفه اطمینان حاصل شود. قطعاً نظارت جدی در داخل کشور وجود خواهد داشت تا در عرضه بازار اختلالی ایجاد نشود.

استاندار تهران با اشاره به اینکه در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار قدس در خصوص نان سنتی نیز بحث و تبادل نظر شد، افزود: سرعت و قدرت کارگردانی.” در چند روز آینده نباید مشکل جدی در بازار وجود داشته باشد. با این حال، تنظیمات لازم برای جلوگیری از وقفه های جزئی انجام شده است.

وی تاکید کرد: سازمان های نظارتی به ویژه زندان ها موظفند شبکه های نظارتی خود را به طور جدی تقویت کنند و استانداری نیز با احتکار، کم فروشی و گران فروشی برخورد جدی می کند. محصول نباید از شبکه توزیع منحرف شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه ماکارونی در این مرحله باید خوب باشد و سایر محصولات باید خوب باشند. این امر با نظارت بر شبکه توزیع به دست می آید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا