جامعه

«تشدید مجازات پدر در صورت قتل فرزند» با ایجاد محدودیت در اعمال حق پدری و برخی حقوق

معاون حقوقی امور زنان خانواده و مشاور پارلمانی با اشاره به لایحه “افزایش مجازات پدر در مورد قتل های کودک” گفت: “طبق این لایحه ، شخصی با دانستن غیرممکن بودن آن اقدام به قتل می کند. در واقع ، دانش در مورد عدم مجازات ، جرئت بیشتری برای ارتکاب جرایم به او می داد و فکر می کرد این کار را به دلیل موقعیتی که در خانواده دارد ، به عنوان پدر انجام نمی دهد.

اشرف گوارامی دگان در مصاحبه با مجله خانواده ، در مورد لایحه “افزایش مجازات های پدر در مورد قتل کودک” ، “کسانی که مرتکب قتل برنامه ریزی شده شده اند و هیچ شاکی ندارند یا شاکی دارند اما قصاص کرده اند مجازات می شوند ، اما سه نفر در این لایحه یادداشت دارند. برجسته شده است.” اولین مورد زمانی است که شخصی با دانستن عدم امکان قصاص مرتکب قتلی می شود و طبق تبصره های این لایحه به حداکثر مجازات محکوم می شود

وی ادامه داد: پرونده دوم مانند پرونده “رومینا”. این زمانی است که فرد سرپرست اجباری است و سعی در کشتن افراد تحت سرپرستی خود دارد. این جرم قانون گذاران را از اعمال حقوق کیفری مانند دسترسی ، حضانت و سرپرستی محدود می کند تا از اعمال قدرت توسط سرپرستان جلوگیری کند. قانون صریحاً این محدودیت را بیان کرده است. مطابق این قانون ، قضات بسته به شرایط تصمیمات مناسبی را اتخاذ می كنند. مورد سوم این است که قاتل سیستم دلسوزانه بخشش یا عفو ندارد. فرد باید حداقل یک چهارم حبس خود را به پایان رسانده باشد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، مشاور حقوقی و پارلمانی ، هدف از تهیه این لایحه را حمایت از خانواده ها ، به ویژه حمایت از افراد آسیب پذیر مانند کودکان دانست. کودک ، هم قدرت و هم درد ، عمیق و غیرقابل جبران است.

گرامی زادگان گفت: معاونان زنان و خانواده از این حادثه و به ویژه خواسته های اجتماعی زنان و خانواده ها مطلع هستند. قتل لومینا یکی از آن حوادث غم انگیز بود. حادثه ای بسیار نگران کننده که باعث شعله ور شدن جامعه شد. من مرتبا با کمکی ام تماس می گرفتم. انتظار می رفت که کمکی وارد عمل شود. راه آینده اصلاح قانون بود. طرح اصلاح ماده 612 قانون مجازات اسلامی تنها روش پیشنهادی وكیل بود.

به گفته وی ، کمکی در تلاش بود راه خشونت خانگی و استفاده از ابزارهای جدید توسط خانواده ها برای آموزش ، آموزش و استفاده از متخصصان و یاوران را ببندد.

وی ادامه داد: بنابراین ، اولین قدم برای خانواده تهیه لایحه ای برای اصلاح ماده 612 ، سپس مشاوره خانواده و سایر قوانین موجود است که به نفع حمایت های اجتماعی یا اورژانس های اجتماعی است. برای بهره مندی از این قانون بود. دستور قصاص نمی دهد. در گذشته نیز همین طور بود. مطالعات حقوقی انتقام پدر را نمی گیرد اما افزایش مجازات پدر در یادداشت های این لایحه ، محدود کردن اعمال حقوق پدر یا محرومیت پدر از سیستم دلسوزانه مجازات پدر است این عملی است که باعث تقویت و سرقت پدر می شود . برخی از حقوق

مشاور حقوقی و پارلمانی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، عدم امکان مقابله به مثل با پدرش در قتل پسرش و سایر قتل های پس از لومینا را به وی یادآوری کرد: .. امیدواریم این موارد تکرار نشود ، اما باید راه حل افزایش مجازات را در دستور کار قرار دهیم یا مجازات های جایگزین دیگری را با محرومیت بیشتر در نظر بگیریم. متأسفانه مشکلات زیادی در جامعه وجود دارد. افراد حرفه ای باید تلاش کنند تا یک راه حل مناسب برای درمان این زخم های عمیقا آسیب زا پیدا کنند. البته آسان نیست اما با همکاری و مشارکت کامل می توانید اقدام کنید. دولت همچنین باید از نظر علمی به علل این فشارها و جرایم نگاه کند.

گرامی زادگان گفت: لایحه افزایش مجازات پدران برای قتل یک کودک برای نظر قضایی به کمیته لایحه قضایی ارسال شد و گفت: ، یک نماینده از وزارت دادگستری جمهوری و دو استاد و قاضی حضور داشتند. این کنفرانس که این موضوع را در تاریخ مورد توجه قرار داد ، تمام چالش های آینده را در نظر گرفت و در نتیجه ، متن سرانجام مورد توافق قرار گرفت.

در پایان گفت: این متن مانند سایر لایحه ها همان مسیری را طی می کند و از طریق دولت به کنگره ارائه می شود. شورای مشورتی اسلامی تصمیم می گیرد که کدام کمیته اصلی یا فرعی باید این لایحه را بررسی کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا