جامعه

بیش از ۹۵ درصد مصوبات ستاد کرونا اجرا شده است/امکان صادرات اقلام بهداشتی مازاد

وزیر کشور و فرمانده ستاد ملی ضد کرونا گفت: “اقدامات و مصوبات ستاد ملی ضد کرونا از ابتدا تاکنون و گزارش خلاصه کمیته های زیر ستاد بیش از 95٪ مصوبات ستاد و کمیته ها است. نشان داد که انجام شد. ”

به گزارش مجله خانواده ، عبدالرضا رحمانی فضوری در پنجمین جلسه ستاد مدیریت ستاد ملی مبارزه با تاج کرنا به خبرنگاران گفت: این باعث خوشحالی من می شود. به ویژه عزیزان ما ، علی رغم مشکلات فراوان در زمینه های اقتصادی ، شغلی و شغلی ، به ما کمک کردند و به ما در پایبندی به پروتکل های بهداشتی کمک کردند.

در همین رابطه فرمانده قرارگاه گفت: “طبق پیش بینی های وزارت بهداشت ، این همکاری تمایل به بیماری را کاهش داده است.” البته این به معنای طبیعی یا سهل انگاری اوضاع و یا عدم توجه به مقررات بهداشتی نیست.

وی گفت: “مردم می دانند که انواع جدید ویروس کرونا در انگلیس و اروپا در حال شیوع است ، که نشان می دهد بیماری غیرقابل اعتماد است و نمی توان آن را به طور دقیق مشخص کرد.” در هر صورت ، حداقل پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و رعایت فواصل اجتماعی باید به دقت مورد بررسی و اجرا قرار بگیرند تا دوباره با اوج بیماری در کشور مواجه نشویم. تمام قله های بیماری تأثیر قابل توجه اقتصادی ، اجتماعی و روانی بر مردم دارند و برای کشور هزینه های زیادی دارند.

فرمانده پایگاه عملیاتی با اشاره به تصویب جلسه امروز ، “یکی از موارد مطرح شده مجوز محصولات بهداشتی بود. این ماسک ، کیت تشخیصی ، ونتیلاتور یا تولید اکسیژن بود. خوشحالم زیرا روزهایی وجود داشت که حتی کشتی ها در داخل کشور در دسترس بودند. ”گرچه کافی نبود ، اما نه تنها قادر به تأمین نیازهای داخلی بود ، بلکه امکان صادرات نیز داشت.

“در این جلسه ، تصمیم گرفته شد که وزارت بهداشت هماهنگی لازم را برای شناسایی و رفع نیازها انجام دهد. اداره گمرک سکوت برای کمک به کشورهای منطقه و نیازمندان صادر می کند. ما تصمیم گرفته ایم که اجازه دهیم. “

رحمانی فضلی همچنین گفت: پیاده سازی پروتکل سلامت در برخی از دستگاه ها بالاتر از حد متوسط ​​و حداقل معیار پایین است. این به این دستگاه ها هشدار می دهد و از آنها می خواهد پروتکل را رعایت کنند. همچنین تصمیم گرفته شده است که به برخی از دستگاههای سازگار با پروتکل هشدار داده شود.

وزیر کشور همچنین گفت: یکی از موضوعات کلیدی کنفرانس امروز موضوع دولت الکترونیکی است. انصاری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اشتغال اداری گزارشی در این باره منتشر کرد. این روند بسیار خوبی است ، اما موضوع هنوز فاصله زیادی ندارد. برخی از دستگاه ها مانند وزارت راه و شهرسازی عملکرد بسیار خوبی داشتند ، بنابراین تصمیم گرفتیم دستگاه های دیگر را با همان الگوی زمان بندی شده و طراحی را در مدت زمان مشخص به اتمام برسانیم. آن را بگیرید و سلامتی مردم را تضمین کنید.

فرمانده پایگاه عملیاتی با اشاره به اینکه خرید الکترونیکی نیز یکی از مهمترین موارد در مبارزه با کرونا است ، گفت: مردم می توانند آن را به صورت الکترونیکی خریداری کنند.

وی در همین رابطه افزود: بر اساس گزارشی که امروز منتشر شد ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آماده ارائه این خدمات است. »براساس وزارت صمت ، از زمان شیوع بیماری عروق ویروس کرونا قلب ، خریدهای الکترونیکی بیش از سه برابر شده است. من خواهم. با این حال ، زمانی که تصمیم گرفته شد در حین برنامه ریزی تصویر کاملی از مشکل بدست آوریم تا این وظیفه انجام شود ، هنوز نقطه مورد نظر نرسیده بود.

فرمانده پایگاه عملیاتی گفت: امروز گزارشی از اجرای یک پروژه نیمه تمام توسط وزارت بهداشت منتشر شد و این طرح دو بار با همکاری وزارت بهداشت و سازمان بودجه برنامه و مطابق با دستور رئیس جمهور انجام شد. در پایان ماه مه سال آینده ، تصمیم گرفته شد که بیش از 240 پروژه نیمه تمام در بخش بهداشت در سراسر کشور به پایان برسد. متولی و برنامه زمان بندی این کار تصمیم گیری شده است و سازمان برنامه و بودجه قول داده است که منابع خود را بررسی و تأمین کند. این ظرفیت زیرساخت های مراقبت های بهداشتی را برای خدمت به عزیزان در یک ذهن جمعی افزایش می دهد.

“با تشکر از همه مردم ، دستگاه های اجرایی و مشاوران در زمینه های مختلف که به ما کمک کردند. امیدواریم که این هماهنگی ، همدردی و همکاری روند درمان را برای رفع نگرانی های ما کوتاه کند. ناراحتی مردم را از این مشکل برطرف کنید.

رحمانی فضلی در پاسخ به س aال خبرنگاری در مورد افزایش کنترل مرزها به دلیل همه گیر بودن ویروس کرونا در کشورهای اروپایی ، گفت: “این مسئله یکی از برنامه های ما بود ، به ویژه پس از آزمایش.” من کردم. به زودی در کشور ساخته شد. با این وجود قبلاً 24 تا 48 ساعت طول می کشید ، اما اکنون 20 تا 30 دقیقه طول می کشد. وزارت راه و شهرسازی با مدیریت کلیه ورودی ها از جمله زمین ، هوا و دریا و دریافت استعلام های لازم مسئول این موضوع است. با شیوع مداوم ویروس انگلیس ، این نظارت ها تقویت شده و ستادها و وزارت بهداشت به همه مرزها اطلاع داده شده اند تا موضوع را تا آنجا که ممکن است کنترل کنند. البته این مسئله 100٪ قابل کنترل نیست اما 100٪ قطعی است زیرا نیاز به سازگاری دارد. در صورت انطباق مشکلی ندارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا