جامعه

به روزرسانی افکار منفی باعث تسکین افسردگی می شود

کتامین دارویی است که معمولاً به عنوان بی حس کننده استفاده می شود، اما استفاده از آن به عنوان درمان افسردگی کمتر شناخته شده است.

یک مطالعه جدید نشان داد که تجویز کتامین می تواند به افراد کمک کند پس از دریافت اطلاعات مثبت، باورهای خوش بینانه تری پیدا کنند.

درمان افسردگی می تواند دشوار باشد. برخی از افراد به داروها و درمان های معمولی که پزشکان برای درمان افسردگی استفاده می کنند به خوبی پاسخ نمی دهند.

یک مطالعه جدید به این موضوع می پردازد که چگونه کتامین می تواند به افراد مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان کمک کند.

آنها دریافتند که استفاده از کتامین به برخی از شرکت کنندگان کمک می کند تا باورهای منفی خود را تجدید کنند. تجدید این باورها بیشتر با کاهش علائم افسردگی مرتبط است.

افراد افسرده ممکن است انتظارات منفی برای آینده داشته باشند. این مورد حتی اگر شواهدی ارائه شود که باور منفی را تأیید نمی کند، صادق است. برعکس، افراد غیر افسرده با دریافت اطلاعات مثبت بیشتر، باورهای خود را به روز می کنند. به این تعصب خوش بینی می گویند.

محققان در این مطالعه به دنبال بررسی چگونگی تأثیر کتامین بر باورهای منفی در بیماران افسرده بودند.

این مطالعه شامل 56 شرکت‌کننده، 30 نفر در گروه کنترل و 26 نفر مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان بود.

شرکت کنندگان مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان، سه تزریق کتامین در یک هفته دریافت کردند: 48 ساعت پس از اولین تزریق، و 5 روز پس از آن، شرکت کنندگان را 4 ساعت پس از تزریق سوم مورد بررسی قرار دادند.

محققان دریافتند که شرکت‌کنندگان مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان، توانایی بیشتری برای تجدید مثبت باورهای خاص پس از درمان کتامین داشتند.

این یافته ها نشان می دهد که روان درمانی تقویت شده با دارو (تقویت شده با کتامین) ممکن است برای درمان افسردگی مناسب باشد.

منبع: اخبار پزشکی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا