جامعه

بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور/ کاهش دما تا ۱۲ درجه

سازمان هواشناسی نسبت به بارش برف و باران در مناطق مختلف کشور و کاهش دما تا 12 درجه سانتیگراد هشدار داد و ضمن ارائه توصیه هایی به کشاورزان، باغداران و …

به گزارش مجله خانواده سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه نارنجی وضعیت آب و هوای غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی روز سه شنبه (9 آذر) و غرب آذربایجان شرقی روز چهارشنبه (1 آذر) در مناطق گرمسیری به دلیل بارش برف، وزش باد شدید، افت قابل توجه دما و رعد و برق پیش بینی می شود. آذربایجان، اردبیل، کردستان، پنجشنبه (دوم دی)، گیران، نیمه غربی کردستان، مازندران، جمعه (3 آذر)، گیران، مازندران، آلدویل و کازبین، آربولتس، تهران پدر روکوگیبس اختلاف زیاد.

در این شرایط آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، لغزنده بودن جاده ها، دید نامناسب جاده ها و طوفان برف، مسدود شدن و بارش برف در جاده های کوهستانی، تاخیر و کنسلی دور از انتظار نیست.برف روبی جاده ها و شهرداری ها توسط سازمان هواشناسی نمایندگی، تجهیزات و سوخت کافی برای تجهیزات زمستانی، جلوگیری از فعالیت های کوهنوردی، توقف و پرهیز از تردد در کنار رودخانه ها و کانال ها، بازگشایی شهرت و بازگشایی پل ها، مجموعه ایلات عشایر توصیه می شود، حرکت نکردن، از اوشیکاوا و کانال ها و آمادگی برای وزش باد شدید .

به گزارش مجله خانواده، سازمان هواشناسی کشور هشدار داد رنگ زرد سه شنبه (29 آذر) بارش برف، باران و گاهی وزش باد شدید موقت، کاهش قابل ملاحظه دما در برخی مناطق و در مناطق گرمسیری همراه با رعد و برق، کوگیجه و بویراحمد در روز سه شنبه (9 آذر)، این شرایط جوی در آذربایجان شرقی، شمال پیش بینی می شود. نيمه آذربايجان غربي، چهار محال و باكتياري، بوچفول، نيمه شمالي فر، خراسان شمالي، خراسان رضبي، نيمه شمالي خراسان جنوبي، يزد، چهارشنبه پيش بيني (10 آذر) گيران، مازندران، خراسان شمالي، خراسان جنوبي رزبي.

اپیدمی این شرایط جوی در آذربایجان شرقی، جنوب غربی آذربایجان، نیمه شرقی کردستان در روز پنجشنبه (11 دی)، کرمانشاه، زنجان، قزوین، آذربایجان شرقی، جنوب غرب روز جمعه (3 دی) رخ می دهد. آذربایجان، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، همدان، مارکجی، لرستان، تهران و آربولت پیش بینی می شود.

در این شرایط لغزندگی جاده ها، دید ضعیف، رگبار برف، احتمال آبگرفتگی معابر به صورت محدود، احتمال صاعقه و احتمال تاخیر پرواز پیش بینی می شود. هنگام عبور از رودخانه ها و نهرها با وسایل نقلیه مجهز در آب و هوای سرد و تجهیزات زمستانی مراقب باشید.

به گزارش مجله خانواده، سازمان هواشناسی کشور هشدار کشاورزی داده است زردرنگ در ابتدای روز جمعه (3 دی) می توان هجوم گروه های هوای سرد را پیش بینی کرد که دمای هوا بین 10 تا 12 درجه سانتی گراد کاهش قابل توجهی دارد و احتمال آسیب به محصولات و ادوات کشاورزی وجود دارد. این شرایط آب و هوایی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیران در روز جمعه (12 آذر)، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، کردستان، زنجان، کازبین، اردبیلز، تهران در روز شنبه (14 دی) است. اردبیل، گیران و کرمانشاه دور از انتظار نیستند.

یکشنبه ها در خراسان شمالی، ترسان رزابی، خراسان جنوبی، مازندران، گلستان، سمنان، کرمانشاه، ایرم، لرستان، همدان، مارکجی، کوم، زنجان، کازبین، درختکاری، تهران، اصفهان، ایرام، کوزستان (دی) این شرایط آب و هوایی (26 دی) ) دوشنبه (26 دی) در فارس، بوشهر، یزد، سیستان، بالچستر و خراسان پیش بینی می شود.

چنین شرایط جوی می تواند به محصولات کشاورزی و ابزارهای ارائه شده توسط سازمان هواشناسی آسیب برساند. مزارع و باغات استفاده غیرمستقیم کود پتاس (Soloptas) و ترکیبات بور و روی (مانند مجموعه میوه ها) و کودهای اسید آمینه روی تاج پوشش برای خنک کردن و تقویت درختان و مرطوب نگه داشتن مزارع و باغ ها برای کاهش محیط اطراف توصیه می شود آبیاری شود. نهال های جوان و درختان شکننده (پلاستیک سیاه، کیسه، پلی اتیلن، نایلون) از طریق آبیاری حرارتی از ابتدا.

از دیگر توصیه ها می توان به خودداری از هرس درختان، مالچ پاشی در باغات، تسریع در جابجایی محصولات به انبارهایی مانند مرکبات و گیلان، مازندران و مرکبات کرمان در سیستان و بلچستر و آتش و دود در مزارع اشاره کرد.اشتعال، پیاز و سیب زمینی در استان کرمان. دستکاری کود چوک در باغات.

برای سالن ها پرورش قارچ، گلخانه ای، نگهداری برای جلوگیری از آسیب های ناشی از بیماری های قارچی، تهویه هوا با کاهش دما، تنظیم دما و تامین سوخت سالن و کنترل دما و رطوبت انبار با افزایش رطوبت توصیه می شود.

از توصیه های ارائه شده به مالک سالن پرورش طیور و دام با کاهش دما، تنظیم دما و تامین سوخت سالن، تهیه خوراک پرانرژی برای دام با کاهش دما، جلوگیری از ورود هوای سرد به داخل سالن و نظارت بر پرندگان هیپرحاد می توان آن را تهویه کرد.با توجه به آنفولانزای طیور و سرما به دلیل کاهش، تلقیح دام های سبک و سنگین در برابر گرمای برف مجاز شد.

سازمان هواشناسی کشور برکه با ماهی پوشیده از ابر، خنک می شود، یخ را روی سطح استخر در آب و هوای سرد خرد می کند تا هوا را به ماهی ها بفرستد و در این شرایط از تغذیه خودداری می کند، از کود دهی حوضچه های آب گرم خودداری می کند، تا نصف سرعت معمولی کاهش تغذیه. عشایر و زنبورداران عایق بندی و محافظت از خانه پرنده در برابر دماهای سرد، تکمیل کلنی ها برای زمستان گذرانی و کنترل کنه ها و کنه های پرنده خانه به ویژه در آب و هوای سرد توصیه می شود.

توصیه های سازمان هواشناسی به مالکان ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی جمع آوری زهکش ها و لوله ها، لوازم جانبی، تجهیزات سیستم آبیاری تحت فشار در اقلیم سرد، استفاده از ضد یخ در رادیاتور ماشین آلات کشاورزی و حفاظت از تجهیزات مزرعه با توجه به فرآیند سرمایش.

در ادامه این هشدار آمده است: اوایل روز جمعه (23 ژانویه)، بارش برف در اکثر ایالت ها آغاز می شود و می تواند به محصولات و تجهیزات کشاورزی آسیب برساند.

این شرایط آب و هوایی آلدا بیر، گیران، مازندران، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان، قزوین، شنبه (14 آذر) گرستان، آلدویل، گیران، مازندران، کردستان، زنجان، قزوین، تهران، غرب آذربایجان، البرز، کرمانشاه، خراسان شمالی، سمنان و در روز یکشنبه (5 دی) خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی خسارت به محصولات و ادوات کشاورزی پیش بینی می شود.

در این شرایط هواشناسی سازمان های هواشناسی با تقویت ساختار و پوشش گلخانه های برفی به ویژه در مناطق ساحلی از چرای دام در ارتفاعات با برف و برف از شاخه های درختان برای جلوگیری از شکستن شاخه ها جلوگیری می کنند. سالن های پرورش و گلخانه ها دام و دام مناسب را توصیه می کنند. تغذیه برای شرایط برفی

به گزارش مجله خانواده اخطار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است که پدیده های هواشناسی می تواند تاثیر نامطلوب داشته باشد و خسارت وارد کند. هشدارهای نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با پدیده های مضر صادر می شود. هشدار زرد به این معنی است که یک پدیده جوی وجود دارد که می تواند در سفر و فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند. این هشدار به منظور افزایش آگاهی عمومی صادر شده تا آمادگی مقابله با پدیده های جوی کمی شدیدتر از حد معمول را داشته باشد. این در حالی است که مسئولان از این هشدارها مطلع بوده و در صورت لزوم می توانند اقدام کنند.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا