جامعه

ایمنی مراکز درمانی در نیمه راه

بقیه الله در تهران شنبه 16 شانزدهم مهار شد. آتش سوزی در منطقه اداری در طبقه 9 بیمارستان رخ داد و باعث آتش سوزی در اتاق کنفرانس با فاصله 20 متری شد. آتش نشانان به محض رسیدن به بیمارستان آتش را خاموش کردند و دود دیگری در بخش وجود نداشت ، اما بند کمی دورتر بود. این حادثه تنها آتش سوزی در یک ساختمان پزشکی در تهران نیست و حادثه تلخ در کلینیک سینا عصار برای همه ثبت شده است. این نوع حادثه درون برای بررسی وضعیت ایمنی بیمارستان های تهران و توجه بیشتر است.

محمود قدیری-پیشگیری ثانویه از خدمات آتش نشانی و ایمنی در تهران- وی در مصاحبه با مجله خانواده در مورد ایمنی بیمارستان ها و مراکز درمانی در تهران گفت: “قبل از حادثه ، کلینیک سینارعصار همچنین ایمنی مراکز درمانی و بیمارستان های پایتخت را ردیابی می کرد ، اما پس از حادثه ، این ساختمان های دولتی از دقت و سرعت بیشتری برخوردار بودند.” ما پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: بازدیدهای مستمر از مراکز درمانی انجام شد ، بیش از 500 بیمارستان و مراکز درمانی ویزیت شدند و دستورالعمل های لازم در این زمینه داده شد. “دستورالعمل های ایمنی این ساختمان ها صادر شد. پس از آن بسیاری از آنها برای حمل اقدام می کنند. نکات لازم را بیان کنید

معاون پیشگیری اداره آتش نشانی و ایمنی شهر تهران گفت: ارایه شده. “

وی گفت: “پله ها مهمترین مکان در یک مرکز پزشکی هستند که باید از نظر ایمنی مورد توجه قرار گیرند. بیمارستانهای بزرگ از این نظر بسیار دشوار هستند زیرا دارای راهروهای پیچ در پیچ هستند و در حین فرار بیمار می توانند فرار کنند.”

وی افزود: بیمارستان ها یکی از خطرناک ترین مراکز هستند زیرا در آنها افراد دارای معلولیت یا افراد دارای معلولیت هستند. بنابراین ، در صورت تصادف ، این افراد ممکن است در فرار مشکل داشته باشند.

قدیلی گفت: برای ایمن سازی بیمارستان نیاز به تشویق است. البته گزارش شده است که 17 مرکز پزشکی حدود 60 درصد واکسینه شده اند و برخی نیز واکسیناسیون را امتحان کرده اند.

وی گفت: متأسفانه برخی افراد به واکسیناسیون توجه نکردند. این حادثه یک بار اتفاق افتاده است ، بنابراین هنگام مشغله مشکلی دیگر را نادیده نگیرید. برای بخش مهندسی عمران بیمارستان بسیار مهم است که به اولویت هایی مانند مسیرهای خروج و علائم خروج توجه زیادی داشته باشد. البته از نظر معماری ، بسیاری از بیمارستان ها از پتانسیل خوبی برخوردار هستند.

“متأسفانه ، وقتی تقاضا زیاد است ، از فضای اضافی برای تبدیل آن به سرویس ویژه استفاده می شود. در صورت آتش سوزی ، راهی برای فرار وجود ندارد ، بنابراین کاربری قسمت های مختلف ساختمان را تغییر ندهید.” “تأکید می کند نیاز به افزایش فوری ایمنی مراکز درمانی تا شاهد تصادف در مراکز درمانی نباشیم.

معاون مدیرکل حفاظت از آتش نشانی در تهران گفت: “ما آماده همکاری در این زمینه هستیم.” ما مشتاقانه منتظر همکاری مستمر شما هستیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا